Foto van een Ford Onderdelen meerdere onderdelen van een ford waar ze eigenlijk niet horen.Foto via watts app gekregen

Ford Onderdelen

Fendt926Driver
Foto van een Ford Onderdelen meerdere onderdelen van een ford waar ze eigenlijk niet horen.
Foto via watts app gekregen

Reacties

+1
valmet6400power
Hoe kan dat? Teveel druk op de topstang cilinder wat hiertoe geleid heeft uiteindelijk?
Of met lostrekken teveel trekkers ervoor?
+1
jeet
@valmet6400power of een combinatie van
+10
radium45
Zoals ik het bekijk, sleeptrekker heeft te haaks getrokken, band van de trekker zat al tegen de dissel, en dan is het buigen of barsten.
+1
930triplemaaier
@radium45 dat denk ik dus ook en das is het sterk als de zwakste schakel.....
+1
mdoornekamp
@radium45
Quote:
sleeptrekker te haaks

En deze Nh had differentieel slot er niet in, zodat linker wiel stil stond
+5
rommert14
Dan kan je als eigenaar ook wel janken 😮
+11
radium45
@rommert14 idd. dit gun je niemand.
+2
jeet
@radium45 zal de steekas ook niet fijn gevonden hebben
+1
@radium45 tuurlijk word je hier niet blij van, maar misschien lijkt dit erger dan het is? Bouten afgebroken van dat deel waar de stomp in zit, misschien dat hele ding wel stuk, en deel van de aftakas aandrijving beschadigd. Minder schade als steekas/trompet, of motor er voor vandaan 😅 @nhmonteur wat denk jij?😅
EA_MF
@ronald-deutz-fahr als je de andere foto bekijkt zie je dat die trekhaak alles behalve netjes op de bouten afgeknapt is. Kan wel eens een hele dure/total loss zijn 😉
@EA_MF haha na dit bericht zag ik die andere foto Indd..
dacht nog, zal ik de reactie aanpassen/verwijderen 🤣
Pieter Buren
@EA_MF als ik het zie is hij wel voor de bouten geknapt. Dit deel is stuk op de foto:
bruyntracparts.nl/product-details.php/…
@Pieter Buren dat dacht ik ook al.. 😅
+1
EA_MF
@Pieter Buren dan heeft die wel mal geluk als dat de schade is. Lijkt er inderdaad wel op ja, je kijkt tegen de schakelvork van de pto aan.
+7
nhmonteur
@ronald-deutz-fahr kreeg de foto’s ook via whatsapp. Net nog eens goed gekeken, maar volgens valt het nog wel mee. De achterdeksel is kapot getrokken. Het deel waarmee dat vast zit, zit nog aan de achterbrug.
Dus ander dekseltje, pto pakketje, beetje kit en gaan 😁
@nhmonteur 2 uur werk, uurtje drogen, en gass 🤣
edwin-hensbergen
@nhmonteur het lijkt waarschijnlijk erger dan het is, maar de schade die je niet ziet zou nog wel eens net zo erg kunnen zijn😅 ik zou dr andere achterbrug onder knopen en afscheid van dit zaakie nemen denk ik.. zullen genoeg slooptrekkers te vinden zijn denk ik.
+6
mdoornekamp
Blijft altijd wel oppassen met lostrekken. Ik stond dit voorjaar ook al met 3 voor een Case puma 150 te trekken. Maar dan ben je blij dat alles heel gebleven is.
Pieter Buren
@mdoornekamp staan op internet genoeg filmpjes dat ze de hele motor er voor weg trekken.
+1
Fendt926Driver
@Pieter Buren @mdoornekamp ik ben ooit gebeld om een truck met lege mestoplegger uit de sloot te helpen trekken.
De 308 van de buurman kreeg hem er niet uit.
Dus de 615 (185pk) en onze 610 (110pk) en de 308 voor elkaar voor de truck.
Nog niets. Truck chauffeur zei. Het zandpad is nog lang er kunnen er nog heel wat bijvoor.
Zei hem wel dat ik dan niet meer de eerste aan de truck zou blijven
Dus buurman bij gebeld met een 611 (110 pk) en de eerste keer met zijn allen trekken nog geen mm vooruit gekomen.
Zei al dit wordt hem niet.
Maar de truck chauffeur zei nog 1 keer proberen en dan zet ik hem ook in de vooruit versnelling.
Daarna hadden we hem zo weer uit de sloot.
Maar meer dan 3 voor mij dan haak ik af...
+4
DANOONTJE POWERR
Quote Reactie van @Fendt926Driver:
dan zet ik hem ook in de vooruit versnelling

De andere pogingen had hij m in de achteruit? 🙃
Fendt926Driver
@DANOONTJE POWERR nee alleen de een na laatste poging.
En alleen de nummerplaat krom onder de bumper zitten. Verder niets geen schade
+2
@Fendt926Driver haha ja leuk die chauffeurs, ze zijn als de dood dat ze grip krijgen en tegen jouw aanrijden met hun gepoetste grille.
Met de sneeuw dit jaar ook en vrachtauto uit een niet gestrooide zeiweg ff geholpen. Verrekt het eerst ook m mee te rijden, en raar kijken dat een verreiker van 100pk m slecht van de plek krijgt..
Fendt926Driver
@ronald-deutz-fahr klopt. Laatst nog een vrachtwagentje uit de berm getild met de ahlmann.
Achteraan een band eraan gemaakt en de ahlmann er dwars achter en alleen de achter kant eerst weer op de straat gezet.
Hij was weg gezakt in de berm en de remboosters zaten vast in de graskeien. Dus slepen was geen optie.
@Fendt926Driver haha ideaal zo. Scheelt hem een hele dure Berger en/of flinke schade aan as/rembooster
+1
mdoornekamp
@ronald-deutz-fahr
Quote:
verrekt het om mee te rijden

Laatst ook nog een vrachtauto uit de berm getrokken met de 6630. Maar dan zeg ik er wel meteen bij dat die zelf ook moet inschakelen
+2
wim-same
@mdoornekamp Zo heb ik ook wel eens een trekker met een grootpakpers los moeten trekken met een stuk of vier trekkers er voor, Maar bij de Deere die voor de pers stond deed ik de staalkabel onder de trekker door rechtstreeks aan de pers.
+1
edwin-hensbergen
@mdoornekamp nou inderdaad, ik zet mn trekker er niet tussen als dr zoveel voor moeten😅 althans, liever niet haha
edwin-hensbergen
Paar uurtjes sleutelen dan rijd ie weer🤪 lijkt indd alsof die gewoon haaks om getrokken is. Mooi klote zoiets
T60401
@edwin-hensbergen Ja dat is de enige juiste verklaring. Trek is aan de neus om getrokken achterwiel tegen de dissel van de tank. En dan MOET het ergens kapot. afgebroken voortrein bij het koppelhuis, steekas, of in dit geval achterbrug.
wilbertkw
Lostrekken blijft altijd opletten ook wel eens gezien dat ze ketting aan de pen tussen de frontgewichten doen die niet met elkaar verbonden zijn. Aan frontgewichten trekken is al niet fijn en dat de kans bestaat dat de gewichten uit elkaar gaan en de ketting door de achterruit de cabine in komt is helemaal niet fijn. Maar haaks omtrekken lukt meestal ook niet voorbanden van de velgen is dan wel goedkoper dan de foto hierboven. Maar het is meestal even snel een trekker er voor en proberen en meestal gaat het goed.
+2
NH-Ford
@wilbertkw Voorkomen is altijd nog beter dan genezen.. Dus niet te vroeg het land op gaan.
Fendt926Driver
@wilbertkw of 1 trekker voor lostrekken aan de trekker en de volgenden die aan het werktuig (in dit geval de tank) vasthaken en daar helpen trekken
+1
wilbertkw
@Fendt926Driver en indien mogelijk met een andere tank deze tank leegpompen mits je in de buurt kunt komen😉
+1
930triplemaaier
Dit is ook 1 van de redenen dat het beter is om met zware belastingen een lat te hebben tot midden onder de achteras. dan worden de horizontale en vertikale krachten beter verdeeld
ook zie ik een cilinder van de gedwongen besturing en dan zijn de krachten nog veel groter op de deksel van de achterbrug
@930triplemaaier dit is de kieperknobbel denk ik, een lat zit verder naar achter, en dan komt er nog meer kracht op?
En zou die stuur cilinder niet een knikdissel
Cilinder?
930triplemaaier
@ronald-deutz-fahr nee dat is echt een stuurcilinder van de gedwongen besturing.
met een lat zit je minimaal 10cm verder naar achter maar de krachten op je deksel zijn minder. deze hoeft dan alleen maar de lat te dragen en de zijlinkse krachten op te vangen. het trekken doe je dan vanonder de achterbrug. zoals op de foto loopt ook de gedwongen besturing aan de deksel van de achterbrug te trekken met meer stress op de deksel tot gevolg
@930triplemaaier ja zo. Snap m, vond de combi van tandemas en topdruk cilinder opvallend, vandaar dat ik aan knikdissel dacht.
kerstrunner
Dan heb je al wel een hoop ellende met die kapotte trekker, maar dan is die tank er ook nog niet uit hé
+1
stannetje96
@kerstrunner de dag zal wel om zijn voordat je alle troep weer thuis heb staan 😬
selectford
Is dit niet een tm ???

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Ford Onderdelen ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!