Foto van een Same Onbekend Op internet gespot, misschien niet zo als het hoort, maar wel mooi en bijzonderWikepedia schrijft het volgende:In 1927 ontwierpen en bouwden de broers Francesco en Eugenio C

Same Onbekend

draaipiet
Foto van een Same Onbekend Op internet gespot, misschien niet zo als het hoort, maar wel mooi en bijzonder

Wikepedia schrijft het volgende:

In 1927 ontwierpen en bouwden de broers Francesco en Eugenio Cassani de landbouwtractor Cassani 40CV. Deze werd aangedreven door een dieselmotor , een vorm van voortstuwing die sinds de jaren 1920 werd gebruikt in industriële, militaire en railvoertuigtoepassingen. De motor was een tweetakt horizontale tweecilinder met een capaciteit van 12.723 cm3 die veertig pk produceerde bij 550 tpm, met lontontsteking, een startsysteem met perslucht met persluchttanklucht, 4 snelheden (3 FWD en 1 REV) en een topsnelheid van 15 km / u. [2] Deze tractor werd verkocht tegen een prijs van 28.000 Lire. De door Cassani ontworpen tractor werd onder licentie verkocht door Officine Gaetano Barbieri in Castelmaggiore .

Reacties

+4
a3vandiejen
Mooie Same..🤣👍
+3
stijn-de-bock
Het begin van same
+2
a3vandiejen
@stijn-de-bock Klopt Stijn..
+4
wim-same
De eerste SAME. Ik heb hem ook in miniatuur.
draaipiet
Quote Reactie van @wim-same:
Ik heb hem ook in miniatuur

Heb je hem ook in het echt gezien / gehoord, is er nog meer van bekend?
+2
wim-same
@draaipiet In het SAME museum in Triviglio ( Italië ) staat er een, op in het Same archief kun je hier ook over lezen, en veel foto's zien.
draaipiet
Op tracktorfan ken ik hem niet vinden, ik denk dat hij er niet op staat, er is geen mapje voor.
+3
arnold-arentze
Zou m wel willen horen lopen zal beste ploffen geven met 2 zulke emmers als cilinders.
+3
wim-same
@arnold-arentze Ja, en het zou ook wel weer een heel apart systeem zijn. Ik zou hem ook wel eens willen horen lopen, maar helaas is die kans wel erg klein.
+3
arnold-arentze
@wim-same Ja Idd kleine kans ja. Heb nog ff gezocht maar ook geen filmpjes van draaiende motor gevonden nog
+3
wim-same
@arnold-arentze Nee. die heb ik ook nooit gevonden. ha ha
+3
a3vandiejen
@wim-same Aan de hand van jou link kwam ik deze tegen, met grove gril en koelgleuven aan de zijkant, maar geen foto...

(klik om te vergroten)

Mooie folder.
+3
arnold-arentze
@a3vandiejen Dit is de montage handleiding van de compressor en luchtremmen 😇
+2
wim-same
@arnold-arentze Maar wel met een Drago met een grove grill.
+2
a3vandiejen
@arnold-arentze O ik vroeg me al af wat er stond, maar had geen zin om het te ontcijferen hahaha, bedankt.
+3
arnold-arentze
@a3vandiejen Ha ha had toevallig keer iets over gezien dat dat leverbaar was. Vond het interessant dat het in die tijd al aan de orde was
+1
a3vandiejen
@arnold-arentze Ja snap het, vertaal jij met translate zeker.
+3
arnold-arentze
@a3vandiejen Ja Idd ff gecheckt wel toevallig herkende ik nog frenatura vanuit het onderdelen boek en compressa is ook makkelijk 😆
+2
draaipiet
@arnold-arentze misschien zo iets, Het beeld klopt niet, maar zet het geluid maar hard, doe je ogen dicht en droom dat je op een Same rijd, Geweldig toch?

+1
wim-same
@draaipiet ha ha. De nieuwste Euro 6 motor.
draaipiet
@wim-same Als je die in het veen zet draait hij maar 5 minuten en dan zie je hem niet meer 🤣
+1
arnold-arentze
@draaipiet Ha ha ook beste klappen een Same kan ook zo roken 😂Loopt wel heel apart behoorlijk hoogtoerig ook. Lijkt me 2 takt diesel.
+1
draaipiet
@arnold-arentze Ik heb het volgende gevonden op internet, ik vermoed dat dit de juiste info is. Reken zelf om naar 4 cylinder. Onderste alinea gaat over de motor op de film

Model 32 is verkrijgbaar in twee cilindermaten: 12 in (305 mm) boring met 15 in (381 mm) slag en 14 in (356 mm) boring met 17 in (432 mm) slag. De 12 × 15-motor, bekend als -12, was verkrijgbaar in versies met één tot drie cilinders, waarbij elke cilinder een cilinderinhoud van 1696 cu in (27,8 l) had en ongeveer 40-50 pk (30-37 kW) produceerde. De 14 × 17-motor, bekend als -14, was verkrijgbaar in versies met één tot zes cilinders, waarbij elke cilinder 2617 cu in (42,9 l) verplaatste en 60-75 pk (45-56 kW) produceerde. De normale bedrijfssnelheid varieerde van 257 tot 360 tpm.

De tweetakt, watergekoelde diesel van alle gietijzeren constructie werd met lucht gestart met 250 psi (17,2 bar). De enige bewegende delen in Model 32 waren de zuigers, drijfstangen, krukas, oliepompen, brandstofpompen, vliegwiel en regulateur. De motor had geen inlaat- of uitlaatkleppen. Lucht werd door het carter en in de cilinder gezogen toen de zuiger een inlaatpoort blootlegde. De lucht werd vervolgens gecomprimeerd door de zuiger terwijl brandstof in de cilinder werd geïnjecteerd bij 2.000 psi (137,9 bar) en ontstoken door de hitte van de 500 psi (34,5 bar) compressie. Terwijl de zuiger tijdens de arbeidsslag omlaag bewoog, werd de uitlaatpoort blootgelegd, waardoor de verbrande gassen konden worden verdreven. Het brandstofverbruik was ongeveer 0,39 lb / pk / uur (237 g / kW / uur).

Fairbanks Morse Model 32E piston sectionele, zuiger en drijfstangmontage.

De Model 32-motoren werden jarenlang gebruikt in krachtcentrales, fabrieken, ijsfabrieken, korenmolens, steenbreekinstallaties, katoenjenevers, zaadoliefabrieken, textielfabrieken, pompstations voor irrigatie en drainage en vele andere locaties. Om een ​​idee te geven van de levensduur van de motor, moeten na 10.000 bedrijfsuren de naaldrollen op de zuigerpen worden vervangen. Na 20.000 uur moeten de naaldrollen weer worden vervangen en moet de zuigerpen 180 graden worden gedraaid. Na 40.000 uur, of 4,57 jaar continu gebruik, moeten de zuigerpen en bus worden vervangen. Model 32 is in ieder geval in de jaren 40 gebouwd. Een aantal motoren was in de jaren zeventig op verschillende locaties nog in vaste dienst, waarvan er ten minste één tot 1991 in bedrijf was. Het Indian Grave Drainage District in Quincy,

Tegenwoordig worden stationaire dieselmotoren nog steeds gebruikt voor energieopwekking, pompen en andere doeleinden. Fairbanks Morse bestaat nog steeds op dit gebied en vervaardigt ook dieselmotoren voor schepen en locomotieven. Wat het Model 32 betreft, sommige bestaan ​​nog steeds in verlaten fabrieken en krachtcentrales, terwijl andere bewaard zijn gebleven en bewaard zijn gebleven. Een paar Model 32's worden ingezet voor speciale evenementen, waardoor ze weer de grond kunnen schudden.

Hier is een video van de viercilinder Fairbanks Morse 32D-14 uit 1936 van accessgainer8. Deze motor is eigendom van en wordt af en toe bediend door het Pottsville Historical Museum in de buurt van Grant's Pass, Oregon. De motor weegt ongeveer 60.000 pond (27.216 kg), en het vliegwiel alleen al weegt ongeveer 12.000 pond (5.443 kg).
+2
draaipiet
Ik begrijp inmiddels dat het een Same is, maar er is geen mapje van. ik verplaats hem voorlopig naar Same Onbekend
+1
draaipiet
Ik heb de tekst bovenaan ook aangepast

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de machines van Same ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!