Foto van een Massey Ferguson OnderdelenWe hebben nu al 4 trekkers met een fronthef en een setje frontgewichten over dus maar even een frame aangepast om gewichten op te hangen.

Massey Ferguson Onderdelen

DANOONTJE POWERR
Foto van een Massey Ferguson Onderdelen
We hebben nu al 4 trekkers met een fronthef en een setje frontgewichten over dus maar even een frame aangepast om gewichten op te hangen.

Reacties

Mooi/ netjes gedaan. Mooie M.F.
MaxxuM4ever
Is dit zo’n hele nieuwe MF?
DANOONTJE POWERR
@MaxxuM4ever nee, deze is twee jaar oud.
De nieuwe is er alleen als 5 S nog of de 8 S vanaf 200 pk.
+1
MaxxuM4ever
@DANOONTJE POWERR zit een dikke motor in las ik op internet waar eigenaren met een fendt 724 zelfs van stonden te watertanden.
+1
DANOONTJE POWERR
@MaxxuM4ever ja, dat is de 8S met 7,4 liter dacht ik.
7,4 liter is wel leuk ja, ik heb m zelf ook... 😅
+1
valmet6400power
@DANOONTJE POWERR
Goh en waar zou die 7,4 liter z’n oorsprong hebben? 🔥🇫🇮
rommert14
@valmet6400power niet alles aan valtra is slecht 🤗
valmet6400power
@rommert14
Hahaha, dat is bij een Massey Ferguson net zo. Neem bijvoorbeeld de Valtra motoren die onder de motorkap liggen 😂
rommert14
@valmet6400power ja en de powershift van valtra is dat niet gewoon een dyna 6? 🤔
valmet6400power
@rommert14
Ja het is toch een grote grap? Het is dat mensen zo aan hun merk gehecht zijn anders kan Agco net zo goed 1 merk verkopen naast Fendt. Die nieuwe terminal van Mf, lijkt die niet op die van Valtra? 😂😂
rommert14
@valmet6400power ja, inderdaad. Het is 1 pot nat 😂
+1
DANOONTJE POWERR
Quote Reactie van @valmet6400power:
naast Fendt.

Naast? deze 6715 is al een halve dus kan wel met één merk 😉
+1
Fendt926Driver
@DANOONTJE POWERR maar toch heb ik dan mijn bedenkingen...

(klik om te vergroten)

DANOONTJE POWERR
@Fendt926Driver kan mooi zo, haha.
Hier rijdt elk jaar een Fendt in Furg kleur met maaiarm.
T930
@valmet6400power is het eigenlijk ook zo hoe groter het volume van de motor hoe meer brandstof een trekker verbruikt of hoeft dat niet perse ?
valmet6400power
@T930
Dat ligt eraan, als je een 4,4 liter 4 cilinder vergelijkt met een 7,4 liter 6 cilinder dan is het duidelijk dat de laatstgenoemde meer verbruikt.

Maar bijvoorbeeld een N163 heeft een 4,9 liter 4 cilinder waaruit 163 pk komt. En onze 8550 heeft een 7,4 liter die ook 160 pk levert. Ik denk als allebei de tractoren helemaal maximaal belast worden op de motor de 6 cilinders uiteindelijk toch meer gaan verbruiken dan een motor die maar 4 cilinders heeft. Maar dat is logisch, 6 is 50% meer dan 4. Maar per liter motorinhoud is de 6 cilinder waarschijnlijk zuiniger omdat die niet 50% meer diesel nodig gaat hebben om die 160 pk te leveren. Dus net hoe je het bekijkt!
T930
@valmet6400power nee dat begrijp ik dat een 6 cylinder meer zal verbruiken als een 4 cylinder, maar het is meer zo bedoelt stel je hebt een 6 cylinder met 145 pk en eentje die heeft 220 pk bijvoorbeeld en je doet er werkzaamheden zoals bijvoorbeeld gras harken waarbij je nog pk reserve hebt.
Is het dan zo dat je met de mindere krachtige tractor minder diesel zal gebruiken of juist niet dat was meer waar ik benieuwd naar was 😂
+4
roscho
@valmet6400power De voornaamste reden waarom motoren terug gaan naar minder cilinders/minder inhoud is het besparingsoogpunt. En dat is logisch, bij een 6-cilinder moet er binnen de motor meer gewicht en meer lagering meegesleept worden dan bij een 4-cilinder, zelfs als de uiteindelijke cilinderinhoud gelijk zou zijn. Dus met 6 kleinere potjes heb je in ieder geval 2 krukaslagers meer. En ik denk dat die 6 potjes samen altijd meer wegen dan 4, ook al zijn ze kleiner. Die cilinders worden binnen de motor wel 2000 tot 4000 keer van richting veranderd, namelijk bovenin de cilinders en ook onderin, bij elke slag en afhankelijk van het toerental van de motor. Logisch dat een 3- of 4-cilinder dan zuiniger kan werken. Fiat lanceerde zelfs automotoren met maar 2 cilinders, de TwinAir.
Maar voor een rustige motorloop heb ik veel liever een 5- of 6-cilinder.
Theoretisch zou het minst energie verloren gaan met een rotatie- (of wankel-)motor, zoals bijv. de NSU Ro80 (vroeger) en Mazda nu nog heeft. Daarin zit een driehoekige rotor die rond draait en daarom niet elke keer abrupt van richting moet worden veranderd. Helaas zitten daar weer andere nadelen aan (meer olie- en brandstofverbruik en snelle slijtage van de roterende schijf). Maar doordat daar minder energie verloren gaat, kan men daar met een kleine motorinhoud een belachelijk hoog vermogen halen: uit een 1.3 bijv. 255 pk.
Een andere reden voor de overstap naar minder cilinders is dat men tegenwoordig in staat is sterkere en lichtere materialen te maken, die de hogere druk in de cilinders aankunnen. En als je minder cilinders en zuigers in een motor hoeft te prutsen, kun je goedkoper werken.

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Massey Ferguson Onderdelen ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!