Foto van een Kirovets K 701 M uit de boerderij trekkertest van 1994 , vandaar de vouw in het midden.
Probeer hem nog wel een keer volledig te scannen.
Conclusie : Brute kracht voor in het veld  maar ondanks het gewicht kun je het niemand aandoen om hiermee een kuil aan te rijden i.v.m het langzame en stugge schakelen.

Kirovets K 701

Foto van een Kirovets K 701 M uit de boerderij trekkertest van 1994 , vandaar de vouw in het midden.
Probeer hem nog wel een keer volledig te scannen.
Conclusie : Brute kracht voor in het veld maar ondanks het gewicht kun je het niemand aandoen om hiermee een kuil aan te rijden i.v.m het langzame en stugge schakelen.

Reacties

+7
Fendt926Driver
Apparte verschijning.
Meende mij nog te herrinneren dat ze de trekker voor de waterrem op de knieen gekregen hadden met de test.
Maar dat de waterrem daarna kapot was en gereviseerd moest worden
+4
JarnoDrenthe
@Fendt926Driver

(klik om te vergroten)

Dat heb je dan goed onthouden
+4
Siete
@JarnoDrenthe
Daar kun je als trekker fabrikant toch gerust n beetje trots op zijn 🙈
Staan op YouTube ook de wereld aan filmpjes van deze trekkers onder hele zware omstandigheden.
Zou er niet graag dagen mee willen werken, maar toch is het wel een kicke ding 😎
+2
Fendt926Driver
@Siete ik denk voor een kilverbak (bijna) de hele dag rondjes rijden nog wel gaat. Voor 1 dag
Maar zou wel een goede peltor oordop radio op doen
+1
Siete
@Fendt926Driver
😂😂 mocht ik de kans krijgen zou ik dat best willen proberen zo voor de hobby.
Heb ook nog met de oude Cameco 405 van Visser mogen kilveren. Die schaar ik onder hetzelfde comfort. Da's best gaaf hoor 😁😁
Fendt926Driver
@Siete pooaahh de cameco s van visser.
Daar heeft toen ook een artikel van in de trekker gestaan in de begin jaren. Op de foto zaten ze in de dubbellucht velgen in de zon koffie te drinken.
Dat lijkt mij ook heerlijk sleuren....
Siete
@Fendt926Driver
Mocht je het leuk vinden zou je eens op hun site kunnen kijken. Staan die artikelen wel op samen met nog wat andere info en foto's 😁
Zou een foto vd Cameco hier toevoegen maar dat wil weer ns niet lukken.
Geef me iets met een motor en ik krijg t aan de praat, geef me iets digitaal en het is afwachten 🤣🤣🤣🤣
Ron-624
SJB533
@Ron-624
Goede kant van Roemenië 😬 (in de buurt van Oradea, Transsylvanië, kort bij de Hongaarse grens)
+1
Siete
@Ron-624
Ja ik wist dat die daar stond. De 2e draait daar ook in die hoek. Die is omgedoopt tot Cat en draait op n akkerbouw bedrijf dacht ik. Kan zo snel die site even niet terug vinden. 😅
+1
Fendt926Driver
@Ron-624 is wel een woest gevaarte met hef. Maar ik mis de aftakas nog....
+2
ford8630power
@Fendt926Driver heb je zelf ook altijd een peltor op als je met de vooruit open rijdt?
+1
Fendt926Driver
@ford8630power nee nooit.
Ben al half doof van de open trekkers in mijn jeugd.
Dus hoor dit lawaai dan toch niet
+1
WaterDeutzer
@Fendt926Driver Van open trekkers werd je niet doof, meer van plaatstalen cabines als Tim.
langeslagdiesel
@WaterDeutzer de combinatie lucht gekoeld, schijven maaier, volgas, en uren. Doet er echt geen goed aan. Praat met @Fendt926Driver mee wat ervaring aangaat. Als je toen ging maaien ging het gas in de hoek en kwam er pas uit als je klaar was. En dat kan rustig 5 uur aan 1 stuk zijn.
Fendt926Driver
@langeslagdiesel klopt. Dempers zaten er wel op de uitlaat maar de deels zelfgemaakte / verbeterde kabines deden ook wel soms meer kwaad dan goed.
En 8 uur maaien met 2 trekkers was best veel geluid.
En de 1 rij maishakselaar naast de trekker zonder kabine was veel kabaal.
Maar de sperry 1880 met v8 cat 3208 blok was ook een aanslag op je gehoor.
En de veenhuis vacuum pompen waar je (bijna) altijd vooraan bij de slang en dus de pomp stond...
jammermaarhelaas
Heb ergens op internet gelezen dat ze oorspronkelijk gemaakt zijn als Raket-transport trekker voor het leger. In dat licht bezien is de recentie in Boerderij begrijpelijk.
+3
Fendt926Driver
@jammermaarhelaas ik meende dat bij heel veel trekkers een papier bij was dat als er oorlog uitbrak de motor terug moest om weer in een tank te bouwen.
Rick V
@jammermaarhelaas toch ook als schovel?
+1
jammermaarhelaas
@Rick V

Zou goed kunnen. Je ziet ze wel eens als shovel ja, dan zit er een hef-frame als bij een shovel op het achterste deel, beginnend dicht achter de cabine.
Was een tijdje geleden aan het zoeken naar informatie over een Fortschritt die hier op TF staat, en kwam daarbij ook wat tegen over zo'n Kirovets.
Destijds toen de muur gevallen was hebben ze daar van alles gemaakt om maar wat productie aan de gang te houden in de bewapenings industrie. Heb eens een filmpje gezien waarbij ze een tank voorzien hadden van een bulldozer schuif. Natuurlijk hadden ze de Kirovets trekker zelf al vele jaren in gebruik, dus die is niet pas na de muurval geschikt gemaakt voor de landbouw.
+1
stijn-de-bock
@Rick V zoiets

(klik om te vergroten)

T6020 power
November 2011 is er volgens mij ook een artikel over gemaakt in TREKKER.
Saeghershof
@DANOONTJE POWERR in het artikel staat 12 % verlies
DANOONTJE POWERR
@Saeghershof maar deze gaf dus ruim meer dan op papier, dat was meer mijn punt.
Niet zozeer het verlies want dat is en blijft een aanname.
Een nieuwe trekker die minder pk's geeft dan waar die voor verkocht is zou ik geen genoegen mee nemen.
Saeghershof
@DANOONTJE POWERR je moet de lettertjes in de folders goed lezen. Bijna in elke folder staan motorvermogen niet vermogen op de stomp.
+1
DANOONTJE POWERR
@Saeghershof jij geeft zelf aan dat jouw trekker 92 pk op de stomp geeft, dat vind ik acceptabel.
Als jij dan 93 pk voor een trekker van 10 pk meer ook prima vind dan zal ik het verder met rust laten. 😉
SJB533
In de Achterhoek heeft zo'n Rus gelopen, waar ze een tank met bemester op hebben gebouwd. Heb 'm ooit (20 jaar geleden) een keer vluchtig gezien, maar ik weet niet meer wat voor trekker het nou precies was
16045HSX
1 brok geweld. Heb er een aantal keren mee mogen werken jaren geleden tijdens stage in buitenland, geweldige ervaring. Zoals genoemd zijn oordoppen niet overbodig en het schakelen ging verre van soepel. Ik kan me nog goed herinneren dat die trekkers zelfs bij -25 probleemloos wouden starten en dat je rechts in de cabine zat met besturing ook rechts. Met links van je de bijrijdersstoel. Dit was overigens de k700a met 8 cilinders. Je had ook de k701 met 12 cilinders.
fordt5110
Voor de mensen die een kniktrekker willen kopen. Hij staat te koop. Dezelfde als uit de test

(klik om te vergroten)

JarnoDrenthe
@fordt5110 Zal is met de bank praten over een tweede hypotheek.
DANOONTJE POWERR
@fordt5110 dat is niet dezelfde, dit is een 12 cilinder dus nog bruter.

@JarnoDrenthe ze kosten relatief weinig, je moet er alleen wat mee kunnen haha.
+1
JarnoDrenthe
@DANOONTJE POWERR IK keek naar die prijs rechts in beeld 😅
+1
DANOONTJE POWERR
@JarnoDrenthe haha, stond er een paar weken terug één met V8 voor 8000 euro te koop.
Veel geweld voor weinig geld! 💪💪
+1
valmet6400power
@DANOONTJE POWERR
Je kan er verdomde weinig mee tenzij je getrokken machines hebt van 6 meter breed haha. Weet niet hoe het zit met (het gebrek aan) topsnelheid, aftakas toerentallen en hydrauliek bijvoorbeeld?
DANOONTJE POWERR
@valmet6400power top van 30 km per uur, ik zou niet anders meer willen! 🙈

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Kirovets K 701 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!