Foto van een Ford 5600 met Pöttinger Silo-Profi.De maïszaaier staat altijd achter de opraapwagen in de schuur waardoor die er uit moest een paar weken terug voor het maïszaaien. Nu hij toch aan de

Ford 5600

new holland koen
Foto van een Ford 5600 met Pöttinger Silo-Profi.
De maïszaaier staat altijd achter de opraapwagen in de schuur waardoor die er uit moest een paar weken terug voor het maïszaaien. Nu hij toch aan de 5600 hangt maar vast een foto gemaakt. Als het weer mee zit en we kunnen binnenkort het laatste gedeelte van de 1e snee inkuilen wil ik deze combinatie toch wel even uitproberen...
Vroeger hing achter de 5600 altijd de kleinere enkelasser wagen en deze achter de 844s en later de 7710, maar dit moet zo ook wel lukken!

Reacties

+3
a3vandiejen
In iedergeval een prachtig combi.😃👍
+3
Fendt926Driver
Tuurlijk lukt dit ook.
Maar als de kuil hoger wordt mis je de 4wd met kuil oprijden
+1
new holland koen
@Fendt926Driver Dat probleem was er vroeger nog niet met de torensilo, nu is dat inderdaad wel een ding.
Als ik hem ga gebruiken zal dat zijn voordat de loonwerker er is zodat ik niet in de weg rijd en niet de bult op hoef.
+3
Fendt926Driver
@new holland koen overal de hoeken van de buitenwierzen weg halen. Levert het meeste op aan minder loonwerk uren.
+1
new holland koen
@Fendt926Driver Ja dat zeker. Het gras wat we nog hebben staan zijn voornamelijk hele kleine hoekjes die de loonwerker ook met de opraapwagen zal doen. Dus even kijken hoe het dan loopt. Als het goed bevalt kunnen we hem in de toekomst wellicht meer gaan gebruiken😜
+1
Fendt926Driver
@new holland koen ook met de raapwagen heb je het meeste werk met de hoeken.
Anders ga je laden met harken en laadt je de kopakker wierzen weg incl bocht aan beide kanten scheelt enorm met harken
new holland koen
@Fendt926Driver Ook daar heb je gelijk in ja! Met harken scheelt het echt heel veel of de 2e buitenronde er wel of niet meer ligt.
+2
Fendt926Driver
@new holland koen hier met de raapwagen gaan we zo snel mogelijk achter de hark aan om de buitenwierzen weg te halen. Ook met de hakselaar wel alshet kan.
Dat gemak is super
new holland koen
@Fendt926Driver Dan kun je gewoon door rijden zonder (bijna) stil te gaan staan om te kijken of je niet de hele wiers weer uit elkaar draait!
TeunFendt
@new holland koen Dan doe je toch de binnenste dijk als laatste dan heb je er geen gezeur mee.
+1
new holland koen
@TeunFendt Dat deden we in het verleden ook maar omdat je dan bij elke wiers een prop krijgt zijn we daar mee gestopt.
+2
Fendt926Driver
@TeunFendt ja heerlijk die binnendijk met alle kopeinden van de lengte wiersen in.
En elke 8 meter kun je weer in de ankers omdat die prop niet door de raapwagen of hakselaar wil.
Alleen omdat die hark machinist te lui is om netjes te harken.
Dacht dat het de bedoeling was om de loonwerker minder uren te laten werken met raapwagen of hakselaar.
new holland koen
@Fendt926Driver Precies dat idd!
Corne S
@Fendt926Driver

Klopt. En als er dan nog een klein vrachtje op een enke achteraf perceel blijft liggen, kun je hem ook beter zelf halen ipv de loonwerker. Tenzij ze aan hakselen zijn, dan is het anders.
TeunFendt
@Fendt926Driver Loonwerker werkt hier zelf ook zo als de hakselaar niet direct achter m aan zit.
Fendt926Driver
@TeunFendt ja niet elke loonwerker is perfect.
Hier hark ik rij ik met de hakselaar en met de raapwagen.
Maar nooit wordt de binnenwiers als laatste gemaakt.
De eerste die dat hier doet mag per direct vertrekken.
Als je zo precies kunt harken dat je harkbreedte precies laat liggen zonder kopeinden van de wiers mee te nemen.
Kun je ook wel zo precies de hark laten zakken om er tussen te harken.
langeslagdiesel
@Fendt926Driver ik heb er nooit zo veel problemen mee eigenlijk. Toerental omlaag en snelheid omhoog. Met kopeind harken. Dan veegt hij niet alles in een prop maar legt het op de zelfde lengte neer als dat hij de staart van de wiers opneemt. Maar mijn voorkeur gaat ook naar eerst de buitenkant harken en gelijk opruimen.
+2
Corne S
@Fendt926Driver

Deed ik vorig jaar ook weleens tijdens het hakselen als ik toch tijd genoeg had, ff de opraper laten zakken en kopjes wegladen. Hier wel makkelijk als het gemiddelde perceel 2 ha is en 30 meter breed is met greppel.
Alleen valt dat met een silagewagen niet mee😏.
+6
Gavrie Willemsen
🤩wat een pracht-foto is dit….
new holland koen
@Gavrie Willemsen Bedankt Gavrie!
+2
DANOONTJE POWERR
En hij heeft m hoor!
#dagtopper
+1
new holland koen
@DANOONTJE POWERR Haha jaa dankzij die reactie onder Gavrie zn foto!
Het is ook meteen de nummer 1 Ford 5600 foto geworden maar daar heb ik minder concurrentie bij🤣🤣
+1
gerben-g
Mooie set zo!
+1
gerben-g
Cabrio trekker blijft mooi,
new holland koen
@gerben-g Zeker! Geeft een hele andere ervaring als je ermee rijdt dan wanneer er een cabine op zit.
Fendt926Driver
@new holland koen je ziet ook veel meer op straat en boven je.
Normaal houdt het bij de voorruit op. Nu kun je meer zien
Corne S
@Fendt926Driver

En gratis vitamine D. En de ramen hoef je niet te wassen.
Fendt926Driver
@Corne S top.
Altijd fijn in de open lucht..
Totdat het begint te regenen..
+2
Corne S
@Fendt926Driver

Of de hakselaar je een prop gras in je nek gooit of wat water uit de pijp
+2
new holland koen
@Fendt926Driver Je ziet veel meer behalve achter je zo zonder spiegel. En wanneer er een vliegje in je oog terecht komt zie je ook een stuk minder😜
Maar dat je lekker in de frisse buitenlucht zit en inderdaad overal om je heen kunt kijken zonder belemmeringen is echt een goed gevoel.

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Ford 5600 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!