Het leuke aan Schlüter was de kipbare cabine. Je kunt overal lekker aan moest er een lekkage zijn….

Schlüter Super 1500TVL

Gavrie Willemsen
Het leuke aan Schlüter was de kipbare cabine. Je kunt overal lekker aan moest er een lekkage zijn….

Reacties

+5
new holland koen
Je moet zo alleen wel ver bukken om bij de schakelpoken te komen...😝
+17
Schluterfan
Ik heb ooit bij een oldtimer defile eens al rijdend het hok omhoog gedaan tijdens dat de spreker uitleg gaf... die keek nogal 😂
+4
schluterman
Ideaal om aan te sleutelen
+3
Pauls
Zo krijg je het "gevoel" dat de trekker toch maar licht is in de neus...
+4
jehan
Je zou hem natuurlijk ook nog als kiep kar kunnen gebruiken...
+2
Kramer U800
@jehan Bak op het dak en gaan 🤣
roscho
@jehan 't Is een groot dak met opstaande randen, daar blijft een heleboel op liggen, wel een kruiwagen vol.
+4
remco rooks
Makkelijk als na het kanten losmaken tijdens het mais hakselen het dak vol mais licht 😁
Volvo--BM
Hoe zit het stuurwiel dan aangesloten? alle poken, hendels en pendalen blijven staan, electra zit op het knikpunt,
+2
Gavrie Willemsen
@Volvo--BM het stuurwiel is een orbitrol, dat zijn gewoon olie leidingen die naar achteren lopen
Volvo--BM
@Gavrie Willemsen ja dat heb je natuurlijk ook nog. Mooi gemaakt allemaal!
roscho
Wel even oppassen dat je de versnellingspoken goed hebt staan. Bij onze moest de versnelling vrij en de groepenpook dacht ik naar achteren staan, anders zakte de cabine op de pook en die vond dat niet fijn.
schluterman
@roscho klopt dat moet bij onze compact 850v ook
Schluterfan
@roscho heb ik bij de 1250 nooit last van. Moet zijn dat ze daar later verbeteringen hebben aangebracht.
ronald73
@Schluterfan Het lijkt mij dat bijvoorbeeld een attentie in de werkplaatshandleiding meer voor de hand zou liggen als juist daarom technische modificaties doorvoeren. Zo vaak hoeft die cabine toch niet omhoog?
+1
roscho
Quote Reactie van @Schluterfan:
heb ik bij de 1250 nooit last van.

Die verbetering zou kunnen zijn om met een brander de pook warm te stoken en hem iets naar achteren te buigen. En te zorgen dat het kogelgewricht mooi strak loopt, zodat de pook niet naar voren overhangt.

Nog een andere Schluter-tip: om de poken zitten onderaan rubber hoezen. Die hoezen MOETEN stof- en zanddicht zijn, anders komt het stof zo in de versnellingsbak terecht en loopt de boel stuk. Wij werden bij onze 1500 tot 2x onaangenaam verrast met een kapotte oliepomp. Oorzaak: zand in de bak. Natuurlijk is dit ook funest voor de bak, maar we ontdekten de oorzaak voor de bak problemen gaf. Dus mochten de stofhoezen stuk zijn: eerst stofzuigen en dan hoezen vernieuwen!
+1
draaipiet
Prachtige Schluter, hier zie je weer eens waarom het een bijzondere trekker is

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Schlüter Super 1500TVL ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!