Oude foto van een Zetor 5545.  60pk met Fleming arm met een gemonteerde takkenzaag/heggenschaar,  de voorassen van deze modellen kom je ook op oude Renault trekkers tegen. Deze 5545 heeft nog originel

Zetor 5511/5545

Rietman
Oude foto van een Zetor 5545. 60pk met Fleming arm met een gemonteerde takkenzaag/heggenschaar, de voorassen van deze modellen kom je ook op oude Renault trekkers tegen. Deze 5545 heeft nog originele achterwielgewichten.

Reacties

+1
draaipiet
Prachtig en bijzondere combinatie
+1
16045HSX
@Rietman Schitterende foto. Is deze 5545 door jullie geleverd?
+4
Rietman
@16045HSX nee, wij hebben deze niet geleverd, maar nu zitten er inmiddels wel onderdelen van ons in deze trekker. Helaas zijn er niet veel die deze trekkers nog kennen of ervaring met hebben, Voor ons is dit mooi dat zelfs uit Engeland klanten komen voor kennis en/of onderdelen.
+2
langeslagdiesel
@Rietman het is al lang geleden. Maar ja, ik heb ervaring met een 5511, en een fleming arm. Maar niet in 1 combinatie. De fleming hing aan een fendt 614 sl (a) en de 5511 had een geveerde vooras met van die dikke potten op de fusee pennen. Menig blokje kuilgras mee gesneden toen. Was een echte krachtpatser met zijn hef. Alleen het mes van de steekschop was niet naar beneden te branden! Zo traag! Maar, je wist niet beter.
+2
Rietman
@langeslagdiesel klopt, toen was een 20 ltr hydr.pomp standaard en een dikke sae 90 olie in bak was ideaal voor het schakelen, maar eigenlijk te dik voor de hydr.pomp.
+2
langeslagdiesel
@Rietman zover ik weet waren deze typen toen zie hier in de buurt verkocht werden ( 1980 / 81 ) nieuw , overjarig. Allemaal in de standaard export uitvoering. Dus met Europal (?) dynamo / spanning regelaar en stalen zitpan. Type 4511 en 5511 waren het meest verkocht. Maar ook de twee pittertjes liepen hier. Wat ik er toen van hoorde was dat ze in Engeland een jaar of wat op de kade hadden gestaan en opgekocht waren door een Nederlandse handelaar die ze hier weer weg douwde.
+1
Rietman
@langeslagdiesel Vreemd.... maar ...Oké, Dan hebben ze echt zeer lang stil gestaan, want ze zijn gemaakt tot 1972, en ik weet dat we destijds soms bij de fabriek op bestellingen lang moesten wachten op deze 4-wiel aangedreven modellen omdat de 4x4 langere levertijden had dan de 5511, en... importeur Indumy had toen toch ook wel contacten het Motokov GB. Wij kochten regelmatig jong gebruikte Zetor's uit Engeland, maar nieuw ? dat kan ik mij eigenlijk niet voorstellen.
+2
Albert Peters
Hele mooie foto
+2
wim-same
De R.J. fleming werd geïmporteerd door van Veelen uit Moordrecht. Ook al lang verleden tijd.
+1
Rietman
@wim-same klopt : Vavee was dacht ik de naam.
+3
wim-same
@Rietman Ja, de handelsnaam was Vavee. Er reden dan ook veel Flemings bij ons rond vroeger. Ik woonde toen in Moordrecht.
+1
a3vandiejen
Schitterend.
+1
Kramer U800
Een mooie foto van deze rijk uitgevoerde 5545! Was het ook mogelijk om bij de 5545 voorwielgewichten als optie aan te vinken? Bij de 4011 en 4511 was dit wel mogelijk.
+1
Rietman
@Kramer U800 Voorwielgewichten was niet een optie voor dit type, maar wel vooras gewichten die om de ronde vooras (L en R) werden geklemd.
+1
Kramer U800
@Rietman Oja dat heb ik wel een keer gezien.

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Zetor 5511/5545 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!