Kramer tractoren op een beurs in Duitsland, allicht begin 70er jaren. De Kramer 1214 Allrad was uniek om dat de trekker normaal bestuurbaar was, maar ook 4-wiel besturing en hondengang. De Deutz 6 cil

Kramer onbekend

Rietman
Kramer tractoren op een beurs in Duitsland, allicht begin 70er jaren. De Kramer 1214 Allrad was uniek om dat de trekker normaal bestuurbaar was, maar ook 4-wiel besturing en hondengang. De Deutz 6 cilnder motoren leverden 121 pk's.

Reacties

+2
a3vandiejen
Schitterend.
+2
wim-same
Helaas heeft Kramer het ook niet gered, net zo als zo veel Duitse merken.
+4
Rietman
@wim-same Kramer is nog springlevend hoor, er komen nog dagelijks wielladers uit de fabriek in Pfullendorf, maar.. inderdaad geen trekkers.
+1
wim-same
@Rietman Ja Wielladers nog wel, maar helaas geen trekkers meer.
+9
Kramer U800
@wim-same Hier den paar tractoren uit zijn collectie, dan kan je ook goed zien hoe imposant die 1014 wel niet is. De 814 was eergisteren nog gebruikt bij zijn eigen bos om bomen eruit te lieren.

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

+1
wim-same
@Kramer U800 Dit is toch een unieke collectie. En jij heeft er ook zo een. prachtig.
+2
Kramer U800
@wim-same Die leger groene Kramer shovel zijn er 2 van gemaakt, dat is een KW611B uit mijn hoofd. Gemaakt voor de bundeswehr. Heb ik ook in mogen zitten. De kraan rechts op de foto is ook een Kramer, type weet ik zo 1, 2, 3 niet. Ook een uniekaat. De U800 op de bovenste foto heeft hij niet meer.
draaipiet
Quote Reactie van @Kramer U800:
Die leger groene Kramer shovel

Ik dacht dat ik die legergroene shovel wel eens heb zien staan op een legerbasis in de buurt van Kleve? Dat is ongeveer 25 jaar terug, kan dat of vergis ik me nu
+1
Kramer U800
@draaipiet Nee dat is helaas niet mogelijk 😅😔 Ze zijn alle 2 in Duitsland gebleven.
+1
draaipiet
Quote Reactie van @Kramer U800:
Ze zijn alle 2 in Duitsland gebleven

Sorry voor mijn onvolledigheid, Ik schreef in de buurt van Kleve, dat is in Duitsland. Ik heb het nog even opgezocht op googlemaps maar het is denk ik bij Emmerich. Dat is globaal bij Arnhem de grens over langs de rijn, kort aan de Nederlandse grens.
+1
Kramer U800
@draaipiet Ja misschien zou het dan kunnen, de 2 shovels zijn wel in de jaren 60 gemaakt, ik weet niet tot hoe lang ze in dienst zijn gebleven en bij welke kazernes ze gelopen hebben.
+2
Kramer U800
@wim-same Met de tractoren niet nee, op deze foto zie je de laatste serie tractoren, de 14 serie, van 414 tot 814, 40 pk tot 80 pk. En dan als buitenbeentje had je de 1014 nog, helemaal onbetaalbaar. De 1214 hier op de foto was een prototype en er is maar 1 exemplaar van gemaakt. De serie was uitgevoerd in allemaal prachtige kleuren.

Ik zelf heb contact met iemand in Zuid - Duitsland die een 514, 812 Allrad, en 1014 met voorlader heeft. De 514 in het bruin, 812 in het rood en de 1014 in het fel groen.
+1
wim-same
@Kramer U800 Zijn deze nog in Nederland verkocht ?
+2
Kramer U800
@wim-same Enkele maar niet veel, de 1014 volgens mij helemaal niet. Waarschijnlijk omdat het dealerschap hier niet op gang wou komen. En de prijs speelde ook een rol denk ik, Kramer was toch wel een luxe merk over het algemeen.
+5
Rietman
@Kramer U800 Ik weet dat op de Landbouwrai in Amsterdam op de stand van Sieberg Ede ook al eens een Kramer 1014 heeft getoond. of deze 1014 ook destijds in Nederland is verkocht weet ik niet. Maar zeker is wel dat deze modellen wel in NL zijn aangeboden.
+3
Albert Peters
Toch zijn tijd ver vooruit
+1
wim-same
@Rietman zijn de Kramer's rechts op de foto nog wel in Nederland verkocht ?
+4
Rietman
@wim-same Jazeker, maar niet veel, ze werden een beetje prijzig. (zelf heb ik nog een Kramer 452 in mijn bezit)
+4
florisrobben
Mooie informatie over een mooi merk. Goed bezig mannen
draaipiet
Misschien is het heel dom van me gedacht, maar als ik de oranje Kramer zie lijkt het wel een doorontwikkeling van een Deutz D16006. Ik moet daar heel erg aan denken als ik hem zie
+1
Kramer U800
@draaipiet Nou het is niet dom hoor, domme vragen bestaan niet, alleen domme antwoorden 😜

Maar de Kramer 1214 heeft totaal niks te maken met de Deutz D16006. Ten eerste, de 1214 heeft vierwielbesturing en de D16006 knikbesturing. De 1214 heeft een luchtgekoelde 6 cilinder Deutz en de D16006 een V8. En zo kan ik nog wel even doorgaan maar dit zijn de grootste verschillen.
+1
wim-same
@Kramer U800 Maar in zoverre ben ik het wel met Piet eens, dat ze best wel bij elkaar naar binnen gekeken hebben. De vormgeving lijk ook erg veel op een Deutz 1606
+1
Kramer U800
@wim-same Vind ik toch niet, de D16006 was echt een design uit de jaren 60 en de 1214 uit de jaren 70. De lijnen lopen totaal anders. En de mogelijkheden met een 1214 (1014) waren veel breder.
+1
wim-same
@Kramer U800 Ja, maar deze Kramer was ook 10 jaar later, dus ook weer veel verder door ontwikkeld.
+1
draaipiet
Prachtige foto's
Prachtige trekkers
Prachtige verhalen

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Kramer onbekend en hebben de trefwoorden Kramer 1014 en beurs geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!