Foto van een Carraro 7500,vandaag heb ik deze ontvangen van een zoon van een inmiddels gestopt loonbedrijf uit mijn regio,ik wist niet eens dat hier zo'n tractor gewerkt had,voor mij een magnifieke fo

Carraro 7.1000

+1
stijn-de-bock
Foto van een Carraro 7500,vandaag heb ik deze ontvangen van een zoon van een inmiddels gestopt loonbedrijf uit mijn regio,ik wist niet eens dat hier zo'n tractor gewerkt had,voor mij een magnifieke foto ook omdat ik weet waar deze gemaakt is,het ziet er daar nu heel anders uit,ps er komen nog een paar mooie van dit bedrijf.

Reacties

+4
mklok
Bijzonder inderdaad zo'n trekker
+1
John k
Hoeveel pk was deze?
+3
stijn-de-bock
@John k 80 pk volgens de folder
+4
Schluterfan
Met zo'n zweet rammelhok van Max Buyck erop. Op onze eerste Schlüter stond net zo'n ding. Je zat droog, maar daar was het ook mee gezegt hahahaha.
+2
stijn-de-bock
@Schluterfan klopt,er komen trouwens nog schlüter foto's van deze loonwerker aan.
+1
Schluterfan
@stijn-de-bock

Jij hebt het over Desmet denk ik?
+1
stijn-de-bock
@Schluterfan nee ,maar je zit er maar een paar km naast.
+2
Schluterfan
@stijn-de-bock

Desmet heeft er allesinds ook 3 gehad. Die hebben mij ooit gesproken op de Werktuigendagen. Kwamen toen ook mooie verhaaltjes boven!
+1
stijn-de-bock
@Schluterfan kan ik aannemen, heb ook al over de schlüters van smet A&R gehoord,de loonwerker die ik bedoelde heeft er 2 gehad en ga je vast ook wel kennen.
+3
walker1
@Schluterfan tja, dat was met eigenlijk alle achteraf opgebouwde cabines, het hield de ergste wind en regen tegen en dat was het dan ook wel. De fabriekscabines was wel een hele stap vooruit destijds.
+3
Schluterfan
@walker1

Ja idd, en dit was een goedkoper alternatief. Ik hoor het nog zeggen van een van de chauffeurs bij onze loonwerker, die vroeger op Deutzen reed, daar stonden ook geen origineel cabines op meen ik. Omdat die ook niet zo pasklaar gemaakt waren, moest je er niet van verschieten tijden het maisseizoen dat de mais die op de motorkap lag zo tussen de gleuven van de cabine je tegemoet kwam 😂
+2
stijn-de-bock
@walker1 het enige mooie vandaag aan die cabines van toen is dat het vaak mooi is op de foto,voor de rest heb ik ook al een paar cabines verwijderd voor schroot omdat het een hels kabaal is om er een toertochtje mee te maken. Behalve die op de steyr 1108 ,die vond ik zo mooi dat ik heel de tractor heb verkocht.
+2
a3vandiejen
@stijn-de-bock Schitterend, volgens mij zie ik op de achtergrond een Same.
+2
stijn-de-bock
@a3vandiejen 10 op 10 voorA3,foto volgt waarschijnlijk maar ik moet hem eerst zelf nog doorgestuurd krijgen.
+2
a3vandiejen
@stijn-de-bock Super, een 360 vermoed ik. Leuk Stijn.👍
+3
R Bouwmeesters
@a3vandiejen @stijn-de-bock
Misschien wel een Ariete, hij lijkt mij langer dan een 360.
Dit soort grote Carraro's zijn denk ik vrij zeldzaam? Ik heb er nog nooit 1 gezien, alleen een paar kleintjes.
+2
a3vandiejen
@R Bouwmeesters Denk dat je gelijk hebt nu ik beter kijk.😃👍
+1
draaipiet
Prachtig.
Ik weet van het bestaan, en ook foto's genoeg van gezien, maar nooit in het echt gezien
+3
olro 61
Geweldige foto, van een zeldzame trekker!
+5
stijn-de-bock
@maarten-suykerbuyk door deze foto groeide mijn interesse in dit merk,

(klik om te vergroten)

En nu ook één in mijn verzamelingetje, apparte schaal, groter dan 1op 32 maar kleiner dan 1op 25 .
+2
@stijn-de-bock da’s goed te begrijpen jaa! 👍

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Carraro 7.1000 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!