Foto van een John Deere 8295R met Penta DB50 met een vracht luzerne. Foto is geplaatst door catfan55 op 12-06-2021 om 02:27:44, met 45 reacties.

John Deere 8295R

catfan55
Foto van een John Deere 8295R met Penta DB50 met een vracht luzerne

Reacties

Ruben-Wind
Het hakselen weer los gebarsten?
+2
mike_v
Zo midden in het land draaien, no-go! Normaal rijdt je even tot op de kopakker ...

Of is dat wat ver? 😅
T60401
@mike_v Zie jij daar aan de horizon van de foto een kopeind? keer naar het ander eind en terug ben je minstens 2 km verder.
EA_MF
Quote Reactie van @T60401:
keer naar het ander eind en terug ben je minstens 2 km verder.

In de meeste gevallen (meervoud van) een mijl (1.6 km) 😉
+3
mike_v
Ik hoop dat het sarcasme ook gevonden werd in mijn reactie @T60401 😉
+2
MaxxuM4ever
@mike_v op onze postzegels is dat aardig verboden inderdaad en dan ook nog over de wiersen keren loopt de minpunten bingo kaart aardig vol.
mf 6150
@MaxxuM4ever
Ik heb het liefst ook dat ze doorrijden, maar als we voor de loonwerker op veen rijden, moeten we vaak zo snel mogelijk keren over de Wiersen heen.
+1
newholland6640
Ik snap die hysterie over het draaien op het land nooit zo goed, de kort mogelijke weg richting de dam is in mijn ogen in de meeste gevallen het beste.
mike_v
Op de meeste percelen is het gewoon "fijner" rijden met de werkgangen mee @newholland6640.
+2
rommert14
@mike_v zeker als er mest gereden is met een 25 kuuber 😂😂
johndeere6230
@mike_v

Die 2 tellen hobbelen, de meeste boeren hebben het gras het liefst zo snel mogelijk in de kuil zitten, als je dan over Rome gaat aanhalen om naar de dam te komen zien er een hoop niet graag😅

Als het nat is probeer ik er wel rekening mee te houden, maar anders is het niet zo'n probleem volgens mij als er geen kopakker in de buurt is...
mike_v
Als ze het echt graag snel in de kuil willen hebben @johndeere6230, moeten ze ook maar die extra wagen willen betalen als het een keertje ver rijden is. Maar dat is dan weer te duur vaak 😆 . Ik probeer altijd of door te rijden, of achteruit terug naar de kopakker als die korterbij ligt. Doe je ook nog eens wat anders dan heel de dag door die voorruit zitten loeren 😄
johndeere6230
@mike_v

Dat vind ik een ander verhaal, 3 wagens heb je nog niet gauw nodig vind ik, beginnen hier vaak ook bewust kort bij en eindigen verder weg, dan heeft de kuilbaas even wat meer tijd om alles bij te werken en de kuil netjes achter te laten.
+1
mike_v
Wij beginnen over het algemeen eigenlijk altijd net verder weg en werken zo richting de kuil @johndeere6230, maar dat is maar net hoe je als bedrijf werkt. Bij ons is het dus ook zo dat je met genoeg wagens begint en als het tijd is vertrekt er eentje.
@mike_v waarom zou een extra wagen te duur zijn? Die logica ontgaat mij een beetje…
Extra wagen word kuilen alleen maar goedkoper van in mijn ogen? Als die maar door kan rijden…
rommert14
@ronald-deutz-fahr je moet een wagen extra per uur betalen, het is dan maar net de afweging of de hakselaar even laten wachten of een extra wagen, als de hakselaar 10 minuten moet wachten elke keer is het een ander verhaal natuurlijk
+3
mf 6150
@johndeere6230
Of als je bij de boerderij bezig ben gewoon zorgen dat je gaat lossen als je voor bent, ookal kan er nog 100 meter wiers bijin...
+3
Baltus_steyr
@mf 6150 gisteren ben ik nog wel 2 keer een stuk achteruit gereden en op de kopakker gedraaid en daar de weg op. Was met de opraapwagen, en dat was van huis. Kon het net in 3 x redden dus dan loont het ff achteruit rijden wel 😬 😬
+1
johndeere6230
@mf 6150

Absoluut, doen we ook vaak, al moet je wel kunnen lossen bij de silo, anders heeft het ook niet altijd zin. Met oprapen net zo, beetje inschatten of die bijna vol is, anders voor 40 meter wiers nog een stukje rapen is de moeite ook niet😅
+1
mf 6150
@johndeere6230
Dat is natuurlijk ook zo! Wij kunnen met 2 tegelijk lossen en de shovel op de kuil, dus ik denk daar nooit zo bij na hahaha
+1
johndeere6230
@mf 6150

Hahah hier thuis is er ook ruimte zat, maar er zijn genoeg plekken dat dar er niet is
+2
mf 6150
@johndeere6230
Haaks de kuil op en de shovel die ernaast moet staan 🙊
johndeere6230
@mf 6150

Onder andere, halve inventaris wat altijd precies voor de kuil moet staan. Vol met balen parkeren, al dat soort dingen haha
+2
mf 6150
@johndeere6230
Bomenrij half voor de kuil, kuil strak achter de stal, krappe bochten langs bomen, etc 😂😂
+1
rommert14
@mf 6150 ja dat kost de boer veel geld, hier afgelopen winter de laatste wegen naar de sleufsilos geasfalteerd wat nog grind was. Scheuren maar
johndeere6230
@mf 6150

Dakgoten/ kunstmest en voersilo's, alles wordt er in de buurt van de sleufsilos gezet vaak😅

Hier thuis kunnen we sinds 2 jaar voor er overheen, wat een tijd scheelt dat, kunnen volgas aankomen, gelijk lossen en achterin op het gras er weer af en weer naar het pad. Ondanks dat er gruwelijk veel op zat met de 1e snee toch 30 bunder in 6.5 u in de bult gekregen, silo zat toen vol en zijn we gestopt
@mf 6150 @johndeere6230 kleine kanttekening
Veel van die krappe silo’s/ platen zijn al 30 jaar oud, toen de loonwerker nog met miedema presto en krone turbo 3500 het gras naar de kuil reed
Dat jullie met dat grote spul komen kan die plaat niks aan doen 🤣
johndeere6230
@ronald-deutz-fahr

Is zeker zo haha, maar dan hoeft die stuik balen er nog niet precies voor te staan🤪 ruimte om de silo's heen is minstens zo belangrijk, of nog wel belangrijker dan de grootte van de plaat😅
+1
@johndeere6230 Jaa dat klopt, maar soms is de aanrij route ook gewoon krap
Hier N plaat en N silo ergens uit jaren 70-80
Haaks erop rijden Indd, super.
Maarja het ligt er, het is betaald en het werkt, soms iets minder haksel Capaciteid maar dat nemen we dan voor lief. Ik bedoel te zeggen dat niet elke krappe situatie bewust zo is😅
+3
oanejorrit12
@johndeere6230 ruimte 🤩

(klik om te vergroten)

+2
oanejorrit12

(klik om te vergroten)

+1
Fendt926Driver
@oanejorrit12 bewust zo ver van de stal af?
Of moet er nog een stal bijgebouwd worden.
Hier moeten de kuilplaten in het bouwblok liggen.
Bij jullie niet?
+1
oanejorrit12
@Fendt926Driver Bewust, dan kan er in de toekomst eventueel nog een stukje bij de stal aan, al hoewel ik dat de eerste jaren toch nog niet zie gebeuren. Verder heb ik er geen last van dat ze van de stal afstaan. T is alleen even lopen om de mengwagen te brengen en weer om te halen met voeren:P en net voor de eerste rij platen die voorlangs liggen ligt een gasbuislangs. Dus dan moet je tussen de stal en de gasbuis silo's maken, en dan werd het weer aan de krappe kant. Want je mag geen kuilbult ofzo op de gasbuis zetten. En naast de stal bouwen kan ook niet, want links zit de buurman, en rechts dan hebben de buren er last van
rommert14
+3
johndeere6230
@oanejorrit12

Netjes! Hier ook lekker de ruimte rondom, werkt fijn

(klik om te vergroten)

.
+4
@newholland6640 ik weet wel dat als er 1 van de loonwerker het in zijn kop haalt om hier in het land te draaien ipv op de kopakker dat hij de eerste keer een waarschuwing krijgt en de 2e keer kan hij naar huis. Het is misschien streng, maar ons land is zo keurig vlak dat je er met een rotgang overheen kan zonder te hobbelen, dat zie ik bij andere boeren wel anders. Dan komt het wel voor dat 10 kmh de maximum snelheid is om normaal in de cabine te kunnen blijven zitten, lijkt me dat de machines daar ook meer van te lijden hebben. Maar het zal wel een eeuwige discussie blijven.
newholland6640
@Deutz-Fahr-Rijder

En als je er dwars over heen gaat krijg je sporen? Waarom dan?
@newholland6640 die dwarse sporen voel je altijd wel, hoe droog het ook is.
johndeere6230
@Deutz-Fahr-Rijder

Je moet idd niet overdwars naar de dam willen rijden, maar keren naar het kopeind voel je weinig van is mijn ervaring hoor. Doen hier thuis soms in het voorjaar ook nog wel eens keren midden op het stuk met bemesten, met voorkeur niet, maar soms komt het zo uit, maar merk je nooit wat van eigenlijk
+1
MaxxuM4ever
@Deutz-Fahr-Rijder precies en meer kans op zand in het gras met maaien, schudden en wiersen lijkt me zeker bij vers ingezaaide percelen.
Al het stront rijden gaat hier zo’n beetje met de sleepslang dus die hoeven niet veel te keren op het land omdat de tank leeg is.
+1
@Deutz-Fahr-Rijder hier juist commentaar als ze het wel doen. Meeste percelen zijn hier droog, maar een deel van de percelen is de achterste kopakker gewoon nat. Rijd die voor op de hoge kop, vracht net vol, 200 meter naar achter, trekt daar een mooi spoortje al kerend en dan weer 400 meter naar het pad toe. Dan toch liever een hobbeltje op de droge kop🤣 even tot 10 tellen en toen chauffeur maar gezegt dat dat niet meer Zo hoefde
+2
catfan55
Ik snap de gedachte maar dat is onhaalbaar hier. Dan krijgen we niks meer gedaan op een dag 😂
MaxxuM4ever
@catfan55 ach, nu ook vaak maar 1 klant op een dag toch haha.
+1
catfan55
@MaxxuM4ever ja of 1 in de week afhankelijk van de klant 😂

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de John Deere 8295R ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!