Nu de motorkap er af was, zag ik ineens dat de rubbers waar de tank op staat verdwenen zijn (lijken wel gesmolten?) en het blok en de onderkant van de tank onder een vreemdsoortige zwarte zooi zit.

Massey Ferguson 155

hooidonk
Nu de motorkap er af was, zag ik ineens dat de rubbers waar de tank op staat verdwenen zijn (lijken wel gesmolten?) en het blok en de onderkant van de tank onder een vreemdsoortige zwarte zooi zit.

Reacties

+3
Albert Peters
Denk dat die zwarte zooi het opgeloste rubber is
+2
hooidonk
@Albert Peters
Okee, dat hoop ik inderdaad ook!
Maar had nog niet eerder gezien dat rubber zo rond geblazen kon worden.

De zwarte druppels die daar hangen, zijn nu weer helemaal hard, dus ik vermoed dat het te heet geworden is voor het rubber?
Ik vind het sowieso een *censuur*constructie hoe die tank vast zit.
+2
langeslagdiesel
@hooidonk die tank zit inderdaad in standje hopenloos onder de kap bij die dingen. Denk dat de rubbers wel tegen diesel kunnen, maar niet tegen die zooi die er door de diesel gemengd word tegenwoordig. Bij de mf 165 zit het kraantje ook nog precies boven de startmotor. Ook een constructie wat vraagt om problemen. Het zijn qua styling mooie trekkers om te zien maar ik ben er niet weg van. Dat begint al met de perkins.
+1
hooidonk
@langeslagdiesel
Nou, dit zijn/waren de rubbers waar de tank op rust, tegen het trillen.
Dus in principe komen die niet in contact met diesel.

Tsja, over de kwaliteit van deze trekkers is al veel geschreven hier op deze site.
Sommige dingen zijn ronduit onhandig (het blijft engels 😅 ), vooral in het brandstofsysteem. (filtertje in de tank, montage van de tank, inderdaad kraantje boven de startmotor, moeilijk lekdicht te krijgen.
Verder hebben wij er zelf eigenlijk alleen maar goede ervaringen mee.
Zeker de Perkins kennen wij als een taaie motor en vlotte starter.
De 35 is in '77 gekomen en heeft op een kapot differentieelslot na en een paar jaar terug een keer een nieuwe oliepomp, nooit een grote reparatie gehad. Terwijl die trekker echt niet gevierd is en heel veel koud gedraaid heeft.
De 155 is hier nu denk ik zo'n 15 jaar op het erf en was toen die kwam een regelrecht wrak.
De 4wd heeft 'm gered, anders had die al lang op de eeuwige akkers rondgereden.

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Massey Ferguson 155 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!