Pk's zat. T7 heavy duty tussen 10 meter met kneuzer. Foto is geplaatst door fan van trekkers op 24-06-2021 om 12:05:05, met 34 reacties.

New Holland T 7.315

138 foto's van @fan van trekkers

fan van trekkers
Pk's zat. T7 heavy duty tussen 10 meter met kneuzer

Reacties

new holland koen
Je eigen t7 heeft stukken? Dit zal ook geen straf zijn om mee te rijden!
+1
fan van trekkers
@new holland koen je raad het niet, weer adblue storing. Gebeurt ook altijd waneer je je trekkers het hardst nodig bent. Nu beide trekkers geen adblue meer en hopen dat we weer storingvrij kunnen rijden. Als ik eerlijk ben heb ik haast liever mijn eigen 250 met powershift. Die new holland autocommands zijn niet echt bakken dat je zegt van dat muk hebbe.
new holland koen
@fan van trekkers Oke, dan klopt mijn vooroordeel dus toch😜
Je bedoelt dat het hele adblue systeem weg is nu? Das wel ideaal!
+1
fan van trekkers
@new holland koen ja, allebij de trekkers er af. Knap irritant als het spul stoort wanneer je hem het hardst nodig bent
+4
johndeere6230
Quote Reactie van @fan van trekkers:
Die new holland autocommands zijn niet echt bakken dat je zegt van dat muk hebbe.

Zeker niet met maaien, je kan elke keer als je vooruit achteruit moet wisselen, 2 bakken koffie en een hele taart naar binnen werken, is nogal vervelend wel.... zoals langs de draad scheelt het wel, kun je mooi rustig aan doen zonder de koppeling aan te raken
+2
casejxu
@johndeere6230 de rooie variant is net zo.... onbegrijpelijk dat ze dat niet elkaar krijgen/maken
+1
johndeere6230
@casejxu

Echt he... vind ze sws niet fel op de vario, bijvoorbeeld een ap van jd, die schiet er tenminste vandoor als je gas geeft.
+1
casejxu
@johndeere6230 klopt. Dacht altijd dat t wel mee viel tot ik zelf een dagje op n puma moest. Kameraad heeft er zelf thuis ook een. Ervaarde het zelfde....
fan van trekkers
@johndeere6230 en zijn krachten niet kwijt kunnen onder belaalde snelheden. Deze heb bij 15 kmh dan een groep die hij om moet gooien, maar dan blijft hij ierdere keer wachten en haperen tot hij hem pakt
JohnDeere5085
Quote Reactie van @fan van trekkers:
Deze heb bij 15 kmh dan een groep die hij om moet gooien, maar dan blijft hij ierdere keer wachten en haperen tot hij hem pakt

@fan van trekkers heeft rooie variant ook last van voor grootpakpers, bleef tussen groepen hikken
fan van trekkers
@JohnDeere5085 ja, irritant is dat. John deere heeft ook een vario met 4 groepen, maar daar hoor je niemand over. Geef mij maar gewoon een powercommand 🙈
JohnDeere5085
@fan van trekkers powercommand beviel boven verwachting moet ik zeggen, handvol keer mee gewerkt maar ging mooi
fan van trekkers
@JohnDeere5085 ben ook te spreken over powercommand, 19 versnellingen aan 1 rits doorschakelen vind ik ook idiaal. Nadeel is wel dat het maar 6 trappen achteruit heeft, en geen 50 eco. Als ik zag hoe mf hun dyna-7 voormelkaar had kan new holland daar echt van leren
+1
johndeere6230
Quote Reactie van @fan van trekkers:
19 versnellingen aan 1 rits doorschakelen vind ik ook idiaal

Vind hem soms alleen niet snel genoeg oppakken, dus dan druk je te snel als wat die kan verwerken om het maar zo te zeggen. Je moet dus wel rustig door klikken😅
Fendt612e
@fan van trekkers 2 groepen toch?
john deere 7810
@Fendt612e

ligt aan welke bak. in principe is een nh bak gelijk aan een directdrive van john deere of een dsg bak van volkswagen. niet helemaal 100% automaat.

kort gezegd je rijdt in 1 versnelling en de volgende versnelling staat geschakeld en dat gaat de bak "vloeiend" wisselen als het goed is. maar in de praktijk gaat dat niet altijd op.

We hebben bij Jd niet echt veel adbleu storingen.
fan van trekkers
@john deere 7810 ja, jij bedoelt de dynamiccommand bakken. Dat is inderdaad de dubbele koppelingsbak waar ik goeie verhalen over hoor. Ik bedoelde de cvt bakken, daar moet wel verschil in zitten. Bij new holland worden de groepen met een dubbele koppeling ingeschakeld, bij john deere gaat dat anders. Wel allebij 4 groepen, daarom was ik ook benieuwd of er bij john deere ook zo "irritante" groepenwisseling plaats vind
+1
john deere 7810
@fan van trekkers

oke, ja zit niet zo in die bakken in. bij john deere voel je niks van. als je er wat van voelt moet die gecalibreerd worden. laatst een 7830 nog gecalibreerd. dik 16000 uur. die voel je nu wat schakelen. maar normaal voel je dat niet.
SJB533
Quote Reactie van @john deere 7810:
in principe is een nh bak gelijk aan een directdrive van john deere of een dsg bak van volkswagen. niet helemaal 100% automaat.

JD Direct Drive, NH AutoCommand/DynamicCommand, Valtra Versu/Direct zijn de enige? 🤔

En het is een automaat, als hij automatisch schakelt, zoals de meeste fabrikanten in die categorie trekkers dat wel aanbieden. 😉
john deere 7810
@SJB533 heb je gelijk aan. anders is het traploos.
fan van trekkers
@SJB533 new holland noemt dat geen automaat🙈. Alleen autocommand is echt automaat, de rest heeft inderdaad een automaat functie die bij bepaalde toerentallen zelf schakelt en even een extra dreun geeft. Op rotondes schakelen ze weer terug zonder dat je het wilt en ze willen vaak snel toeren jagen. Zoals de 8s de automaatfunctie had op hun dyna-7, had ik nog nooit een automaat beleeft. Gas in trappen, meteen de goeie versnelling en bij elke powershifttrap toeren regelen dat je nooit een schok voelt, met afremmen net zo. Het rijdt precies zoals je een automaat in de auto hebt
SJB533
@fan van trekkers
AC is een CVT aka traploze transmissie en die regelt automatisch z'n snelheid en motortoerental, mits je dat instelt... DC is een (semi-)automatische transmissie. En dat automatisch schakelen kun je aan en uit zetten.
fan van trekkers
@SJB533 ja weet ik. Dat automatisch schakelen hebben alle bakken van new holland
+1
Ruben-Wind
@SJB533 @fan van trekkers dc bak mag geen auto maat of semi automaat heten 😅
fan van trekkers
@Fendt612e modellen kleiner dan de t7.225 hebben inderdaad de 2 groepen automaat. Daar heb ik zelf nog nooit mee gereden.
+1
johndeere6230
@fan van trekkers

Ja klinkt ook bekend, die 220 waar ik geregeld mee rij doet dat ook, vooral rond de 28 kmh, loopt die maar te zoeken en te hikken.

Vaak als je gas/ rijpedaal los laat dan hobbelen ze ook nog even dezelfde snelheid door, ook best hinderlijk, aangezien je niet het gas los laat om door te rijden, maar goed daar leer je vanzelf mee te werken, maar handig is het niet 😅
+1
@johndeere6230 haha heel herkenbaar
Of van vooruit maar achteruit schakelen, en terwijl je het rijpedaal weer intrapt dat die nog net even een hotje vooruit schokt. Man man ergelijk
johndeere6230
@ronald-deutz-fahr

Precies dat ja, als je net te strak langs dr heining gaat en je wilt even stoppen is dat wel het laatste waar je op zit te wachten. Is altijd nog goed gegaan gelukkig, maar hij pakt een keer de hele heining en trekt hem naar binnen😅
+2
@johndeere6230 haha ja Indd, of als je met je voorwielen tot het randje van de sloot rijd en gewend ben dat die gewoon de andere kant op gaat als je dat vraagt 🤣
Ff reflex flink op de rem
Ben je gelijk weer wakker 🤣
@fan van trekkers demo? Mocht laatst dagje op een 290 demo, geen blue power was dat..
+1
fan van trekkers
@ronald-deutz-fahr eigen trekker een dag weg door adblue storing. Kregen hem zo snel niet klaar, en er moest gemaaid worden.
+1
Sjon
Eind mei zijn hier bij de trippels verschillende tandwielkasten aan gort gedraaid. Hadden ze beter een lichtere trekker voor kunnen zetten, dan ga je vanzelf langzamer rijden en blijft alles heel.
fan van trekkers
@Sjon of langzamer rijden. Snel rijden laat je wel met dit gewas. De messen moeten de tijd krijgen om het ongewaaide dikke gras gemaaid te krijgen. 300 pk met deze maaiers zal moeten kunnen, minimaal vermogen is 230 pk, dus daar ben ik nog niet heel bang voor.

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de New Holland T 7.315 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!