Er was een beetje gras blijven liggen in een beheersperceel met plas dras. De JD 6910 die normaal voor de opraapwagen staat hangt nog aan de giertank dus deze trekker er maar eens voor geprobeerd. Het

John Deere 6420

+1
GerbertXL
Er was een beetje gras blijven liggen in een beheersperceel met plas dras. De JD 6910 die normaal voor de opraapwagen staat hangt nog aan de giertank dus deze trekker er maar eens voor geprobeerd. Het kan voor nood maar de wagen speelt wel erg met de trekker, viel me tegen.

Reacties

+1
johndeere6230
Hij hangt ook behoorlijk in de trekker of lijkt dat zo?
+1
J asper
Wat is daar aan het mesten geweest dan
+1
GerbertXL
@J asper gewoon een injecteur waarvan een paar afsluiters niet helemaal lekker dicht gaan. De buitenste rand mag geen mest op dus je ziet alleen het knoeien.
Johny power
Te weinig pk of trekker te licht?
+1
Terwisscha
@Johny power beter toch?? Een trekker is er voor om iets te trekken en er goed voor te werken. Misschien moet de trekker even wakker worden. Vaak zijn die trekkers neit voor uit te branden en later kan het prima
Johny power
@Terwisscha Dat is zeker waar. Misschien komt het nog. Het is wel een leuke combinatie.
Terwisscha
110 pk heeft dat ding toch?? Zou makkelijk moeten kunnen. Thuis een fendt 308 van 86 pk staat voor een wagen met de zelfde inhoud🤔
+1
mf 6150
@Terwisscha
Inhoud zegt niks, aantal messen en invoer wel. (balk, 5/7 kammen rotor). Ken ook zo'n boer waar je van kijkt dat 't gaat, maar dan zit de helft van de messen er maar in....
Terwisscha
@mf 6150 balken invoer. Alle messen er in. Dan zijn het er een stuk of 17 geloof ik.
mf 6150
@Terwisscha
Dat is al een heel verschil met deze pottinger. Rotor met een 38 messen?
+2
GerbertXL
Pk's zal inderdaad wel goed zitten, ik heb 2 zweeltjes gedaan zonder messen erin dus ik kan er niks van zeggen. Trekker is er gewoon te ligt voor heb ik het idee. Misschien zijn de achterbanden wat aan de zachte kant waardoor het meer lijkt dan het is maar het viel mij tegen. Ook eerste keer in herl lang dat ik moest oprapen zonder cvt, was ook wennen 😁
+1
JD 6110
@GerbertXL als het maar 2 kiddes waren kon je toch wel kalm rijden en toch snijden ? Mooi Ff los branden 😜 is deze wagen meelopend gestuurd ?
+1
GerbertXL
@JD 6110 Alles kan maar het gaat toch op de hoop en ik voelde er weinig voor om de messenbalk schoon te maken.
Wagen is meelopend gestuurd ja.
NH-Ford
@GerbertXL Zit er veel verschil in gewicht tussen deze en de 6910?
Kheb zelf bij zulke dingen wel eens het idee dat een beetje verschil in spoorbreedte of wielbasis een heel verschil maakt in stabiliteit voor een groot werktuig.
GerbertXL
@NH-Ford daar heb je een goed punt. Er zit niet meer dan een halve ton tussen denk ik, maar de wielbasis is wel een heel verschil natuurlijk.
+1
casejxu
En ik vond dit juist n leuk formaat voor achter de jxu😅
+1
Terwisscha
@casejxu een JD is geen Case hé
casejxu
@Terwisscha gelukkig niet. Maar heb nog wel de ervaring dat er nog wel enig verschil in zit😅 verwacht dat deze wel iets meer weegt als 5 ton
J asper
Zo groot is deze wagen nou toch ook niet, gelijk met onze mengele?
NH-Ford
@J asper Gewicht is wel wat meer, gaat ook wel wat meer gras in.
J asper
@NH-Ford Klopt, 500 kilo en 3 kuub gras 👍 Nog wel een hele wagen.
casejxu
@J asper geen idee. Niet veel groter als de taarup. Maar zal wel iets meer als 4000kg eigen gewicht hebben
+1
Terwisscha
@casejxu maakt het gewicht van de trekker zoveel uit dan?? De trekker heeft toch gewoon een aantal pk's nodig op de aftakas om die wagen aan te drijven?
casejxu
@Terwisscha maakt t wel makkelijker als ie iets zwaarder is
NH-Ford
@Terwisscha Zeker, is vaak heel verschil met wegligging en hoe een wagen een trekker wel of niet wil gaan sturen in bepaalde situaties.
+1
CaseCS130
@casejxu onze weegt 6900kg leeg uit m'n hoofd op het grootste tandem leverbaar.
casejxu
@CaseCS130 taarup 4of 4,5t scheeld nogal. Maja met zulke jaren verslijt ik 'm niet. Hoeft dit jaar niet of nauwelijks meer aan de gang....
+1
CaseCS130
@casejxu Nee, en dan is een jxu wel echt aan de lichte kant. Viel ons toen ook wel tegen, 9094 kon em prima vol krijgen maar de bult op was het te snel gebeurt.
casejxu
@CaseCS130 daarom. Al heb ik nu met de taarup wel hele lage bandjes....als wagen iets zwaarder is maar hogere bandjes compenseert dat ook weer deels
+1
Terwisscha
@casejxu ahh joh wat die jd kan, dat kan jou Case al helemaal😜
van-engelenhoven
Zou die toch makkelijk moeten kunnen doen heb wel eens gekker gezien.
Fendt926Driver
@van-engelenhoven ja maar die john deere hangen ook fendt gewichten voor.
Dan voelt die johnny zich ook al een stuk sterker.

En meestal bij die trekkers kopen ze een 120 pk die dan gechipt en getuned moet worden naar 180 pk om het een beetje te kunnen doen.
En echt ver achterwaarts de kuil op komt die ook niet
+1
NH-Ford
@Fendt926Driver om over de veiligheid over de weg bij volle bak groenachtig gras nog maar niet te spreken...
van-engelenhoven
@Fendt926Driver 180 pk voor een 4 pitter zonder boost is wel een beetje gek denk ik zo
+1
Fendt926Driver
@van-engelenhoven bij al die tufjes hoor je dat ze een 4 cyl chippen om dubbele maaiers of grote harken te kunnen trekken.
Koop dan gewoon een zwaardere....
Johny power
@Fendt926Driver Die 6430 kan max 135 pk leveren. Met boost. En chippen kan tot 150 pk of zo bij die trekker.
CaseCS130
Hoe bevallen de 710 banden eigenlijk Gerbert? Jij hebt de nokians in maat 710/35 toch? Ik zit ook wel te denken aan wat breder, kan het hele seizoen het laadvermogen eigenlijk niet gebruiken omdat ik dan sporen rijd hier. Maar dan zouden het bkt's worden denk ik, die kosten iets meer dan de helft van Nokians.
GerbertXL
@CaseCS130 ik kan er niet echt iets zinnigs over zeggen na 1 snede. Ze lopen prima maar dat deden de 620/40's ook.
Het is dat duport standaard nokian monteerd, anders was ik ook voor bkt gegaan.
Houd er rekening mee dat je ook andere velgen moet hebben. Anders eens kijken naar 650/40r22.5 vredestein flotation trac(enige band in die maat), die heeft wel een lekker breed loopvlak en gaat waarschijnlijk wel op dezelfde velg.
CaseCS130
@GerbertXL Oké, oude banden zou ik dan willen doorschuiven naar de stalvoerwagen, dus velgen maakt me niet zoveel uit, die heb ik dan toch nodig. Maar het is nog maar een idee,dacht misschien heb jij er een duidelijke mening over omdat je beide banden hebt gehad onder praktisch dezelfde wagen.
GerbertXL
@CaseCS130 Ik heb er nu wat meer ervaring mee. Ze werden geleverd op 4 bar en ik heb ze teruggezet naar 2,5 en toen viel het me vies tegen hoe ze er overheen liepen. Nu heb ik ze op 1,5 staan en lopen ze harstikke mooi. Ze willen ook wel wangen met een zware vracht nu. Ik zat pas een keer in een nat gat, trekker had geen grip meer maar de banden onder de opraapwagen bleven netjes rollen.
CaseCS130
@GerbertXL Oké, dus toch wel positief. Stond laatst een leuke set 710 40 22,5 te koop compleet op velgen, maar die zijn weer 6/7 cm. hoger, denk dat dat krap gaat worden met sturen.
GerbertXL
@CaseCS130 Tja ik denk niet dat je ze zomaar leuk gebruikt gaat tegengekomen. Misschien eens informeren bij duport. Je hebt toch aardig wat pottinger spullen, misschien kun je wat regelen.
CaseCS130
@GerbertXL Ja, dat is misschien een idee.
+1
@CaseCS130 anders eens bellen met wiersma joure, ook veel gebruikt daar
NH-Ford
@CaseCS130 hier voor een klant dit jaar naarstig op zoek geweest.. vind ze niet.
Uit eindelijk nieuw besteld, moeten nog geleverd worden, nergens in voorraad.
GerbertXL
@NH-Ford ik heb deze wagen vorig jaar net voor de eerste snede gekocht, de 710 banden kwamen tijdens de laatste snee.
NH-Ford
@GerbertXL ze stonden op levering week 38 meen ik... we wachten deze week af..😅
CaseCS130
@NH-Ford Nee, lastig. Een 40 band zie je wel eens voorbijkomen maar die zijn weer hoger. Eigenlijk moet je ze meteen nieuw erop kopen zoals Gerbert, later valt het altijd tegen qua geld. Oude banden onder de stal voerwagen maken zou wel super zijn, maar dan zit je al weer met 10 gaats velgen die op 6 gaats assen moeten die ook nog veel te dicht bij elkaar staan en wat qua hoogte ook niet zomaar past.
+1
GerbertXL
@CaseCS130 Ogen openhouden voor ouwe 10 gaats assen voor onder de andere wagen.
Ik denk trouwens dat je met een 710/40 ook wel wegkomt maar het blijft wel wat behelpen met een blokje en/of iets stuuruitslag beperken.
NH-Ford
@GerbertXL weet nog 4 mooie 710/40 staan😙

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de John Deere 6420 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!