Foto van een International 856 XLDruk bezig met inkuilen met de nieuwe aanwinst (Siwa 130). Foto gemaakt door [@piet1960] helaas Whatsapp kwaliteit.

International 856 XL

156 foto's van @Corne S

Corne S
Foto van een International 856 XL

Druk bezig met inkuilen met de nieuwe aanwinst (Siwa 130). Foto gemaakt door @piet1960 helaas Whatsapp kwaliteit.

Reacties

+3
Fendt926Driver
Toch de 130 wel gekocht?
Mooie wagen.
Anders had ik hem gekocht.
+2
Piet1960
@Fendt926Driver Zo' n onderstel past beter hier hè.
Rokus
@Fendt926Driver haha we hebben er nog 1 staan(;
Fendt926Driver
@Rokus noem eens prijs.....
Rokus
@Fendt926Driver haha mag de spullen van me werkgever helaas niet verkopen!
+1
Fendt926Driver
@Rokus ik moet nog even wachten of corne die wagen erbij wil....
+1
Rokus
@Fendt926Driver
nog een filmpje van een paar jaar geleden toen ze bij ons op de zaak nog mee reden in de haksel trein!
+1
Fendt926Driver
@Rokus filmpje had ik al gezien. Maar valt me nu pas op dat het 2 verschillende siwa 130 wagens zijn.
Corne S
@Fendt926Driver

Verschillend in de zin van dat het er 2 zijn. Of zit er veel verschil in?
a3vandiejen
@Rokus Mooi filmpje..
@Rokus mooi filmpje, beste bult! Wat doet die joskin bak daar?
Haspel trekker was de enige die nog beschikbaar was?
+2
Rokus
@ronald-deutz-fahr jah die staat daar te wachten op de mais, we hebben een wissel chassis waar meestal een 26m3 transport tank opstaat. In de mais tijd gaat de joskin bak erop!
Rokus
@Rokus ze hebben al een heel verleden deze karren volgens mij bouwjaar 1989 en zijn op Texel verkocht! Wij hebben er jaar of 10 a 12 mee gereden en deze van Corné heb ik nog keer overgespoten en dat afdekzeil op gemaakt!
Piet1960
@Rokus Wat zijn de opvolgers van de Siwa's bij jullie?
+2
Rokus
@Piet1960 er zijn in de tussen tijd 2 nieuwe kaweco's bijgekomen en 2 gebruikte siwa 200's!
+1
a3vandiejen
Mooi hoor.
+1
Rokus
@a3vandiejen jazeker dat heeft de maker leuk gedaan!
+2
Piet1960
Foto kon slechter hoor Corné😀
Rokus
Goed bevallen @Corne S ?
Corne S
@Rokus

Blijkbaar, anders was de koop niet doorgegaan;). Lossen op de kuil duurt wel wat langer, maar je hoeft geen klep dicht te maken. Wel ff wennen aan de breedte (staat op 298), sommige dammen krap zat. Ook bochten in kieperknobbel gaan wat lastiger, aangezien je vrij snel tegen de dissel aan zit. Zwaaihaak is geen optie dan pak je NL de aftakas.

Alleen 1 olieslang lek gehad. Tijdens lossen zakte de klep naar beneden.
Rokus
@Corne S mooi mooi, jah maar de tijd extra van het langzame lossen pak je dubbel en dwars terug met het makkelijke verdelen!
Fendt926Driver
@Rokus best een dubbel filmpje.
Een sleepslang combi moet licht zijn op brede banden om niet in te sporen in het weiland. En vervolgens zet je hem bijop de kuil voor extra verdichting....
Rokus
@Fendt926Driver tja als jij iets weet dat we de stront 1,5km door de lucht naar het land kunnen brengen hoor ik het graag! Het achter haspel is bij veel klanten al voor 80% leeg gerold op het kavelpad voordat we echt het land in gaan!
@Fendt926Driver jij doet toch ook dubbellucht aan de trekker als het nat is in het land, én op de bult doe je ze er ook aan 😛
Snap je gedachte wel, daar niet van. Mogelijk laatste trekker die vrij was, en de dag erna moest die er misschien toch naartoe voor het bemesten?
+1
Rokus
@ronald-deutz-fahr haha dit is bij ons op de zaak, ze hebben nog een boerderij naast het loonbedrijf dus deze zal inderdaad wel vrij gestaan hebben op dat moment!
mf 6150
Zo kijk eens aan, super voor elkaar👌💪 nu de inters nog op 710 xeo😜
Corne S
@mf 6150

Trekker staat achter al op 600s. Dan kom ik helemaal de bocht niet door ivm dissel. Voor zou wel groter kunnen.
mf 6150
@Corne S
Trekbek iets naar achter kan wel toch? Voor past dan nog 440/65 28 op?
+1
Corne S
@mf 6150

Zit in de knobbel. Scharnierpunt moet ook zo'n beetje bij de aftakas stomp zitten, andere pak je die. Bovendien zit de pto uit het midden, aangezien je 2 stompen naast elkaar hebt.
mf 6150
@Corne S
Oh ja dat is wel een dingetje!
+1
SJB533
@mf 6150
Zonde van de spatborden
mf 6150
@SJB533
Achja

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de International 856 XL ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!