Foto van een Massey Ferguson 825Foto is van 1965 ,  me vader op de eerste trekker op de boerderij. Mijn opa had liever zijn paard gehouden ..... !    Hebben ze me wel eens verteld ๐Ÿ˜‰

Massey Ferguson 825

Massey 2705
Foto van een Massey Ferguson 825

Foto is van 1965 , me vader op de eerste trekker op de boerderij.
Mijn opa had liever zijn paard gehouden ..... ! Hebben ze me wel eens verteld ๐Ÿ˜‰

Reacties

kramer
Met de Franse type aanduiding.
newholland-
@kramer was dat hier toevallig MF30?dat 825 zegt me namelijk niets.
+2
kramer
@newholland- MF 825 is hier de MF 25 en je had de MF 30 met iets meer PK.
+1
gerben-g
De 25 en 30 waren echt Franse MF 's .
Zijn veel gebruikt in de wijnbouw in Frankrijk, vanwege het formaat klein en wendbaar. De 25 (825) is gebouwd tussen 1960 en 1963
+3
kramer
@gerben-g Klopt, het waren echte Franse slag trekkers.
+1
a3vandiejen
Echt mooi..
+1
hooidonk
Deze types waren niet de beste types van MF, dus ik snap de keuze voor het paard wel 😉
+1
Massey 2705
@hooidonk dit trekkertje was een beetje voor mijn tijd , maar me vader vrrtelde wel dat er altijd wel wat was met dat ding....... en 1 van die dingen was dat hij starte voor geen meter als het wat kouder was. Ze hebben hem ook maar een paar jaar gehad.
+2
gerben-g
Maar ook niet ronduit slecht. De Perkins motor was geen ster in het aanslaan koud, maar voor de rest waren het prima trekkertjes.
langeslagdiesel
@gerben-g er is niets irritanter aan een trekker dat als je die nodig hebt, hij niet wil starten. Dan is het in mijn ogen al een barrel. Ongeacht het merk. Als ik de naam perkins alleen al lees of hoor dan ben ik al klaar met die olie boten.
+1
Massey 2705
@langeslagdiesel nou , nou , zo erg is het ook weer niet ! ๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚
langeslagdiesel
@Massey 2705 als ze niet roken staan ze uit, ze gebruiken bijna net zo veel smeerolie als diesel. ( en dat is veel hoor! ) wat ze niet gebruiken lekt er uit. En als je ze op het bit rijd lopen ze warm. Als ze ruiken dat het 500 km verderop vriest starten ze al niet. en mocht je er 1 treffen die dit niet heeft, kan die met nog geen 8000 uur in de revisie. Eh,,,,, wat valt er dan mee?.? Het enige wijze besluit wat er bij MF is genomen is het feit dat ze langzaamaan over gingen op sisu motoren. Dan zie je weer de Engelse mentaliteit. Want in feiten had dit van maandag op dinsdag gemoeten. En zeker al 45 jaar terug. Wat een zooitje troep die perkins bende. Al veel te veel ellende meegemaakt met die troep.
+1
Massey 2705
@langeslagdiesel het zit je wel hoog vriend ,die Perkins motoren .!..... en ik hoop dat het je wat op gelucht heeft !๐Ÿ˜Š
Mijn opa kocht de eerste MF , en het was geen beste . De dealer zat dicht bij en verkocht hem de volgende MF . Het is nu 2021 en we rijden nog steeds MF., zelfs aan de andere kant van de oceaan.
Er is veel veranderd, inclusief de motoren.
Door mekaar genomen hebben ze het altijd goed voor ons gedaan . Maar toegegeven , er zat ook wel eens een slechte serie tussen.
+3
mf 35x
@Massey 2705 ze hebben rot motors gemaakt. Maar ook extreem goeie motors denk aan de perkins ad3 152 die in een mf 135 ligt. En ook in een 148. Die starten altijd
langeslagdiesel
@Massey 2705 over Ferguson zelf als trekker zal je me niet al te veel horen mopperen. Maar met perkins echt alleen maar ellende meegemaakt. En niet alleen in trekkers, maar ook in jcb kranen en wiellader in mobiele Cat kranen. Noodstroom aggregaat. De cat mobiele kranen werden in het begin na de Bft serie heel goed verkocht, maar ze hadden allemaal problemen met de perkins. Maar de machines van 5 jaar jonger hadden nog steeds problemen van de zelfde aard. Dus er werd ook niks aan gedaan in de fabriek. Ja, dan houd het op een gegeven moment op.
+2
Massey 2705
@langeslagdiesel ik kan je frustratie wel begrijpen hoor , je bent waarschijnlijk monteur , en moe van telkens alles repareren wat Perkins was.
MF tot ergens jaren 90 had niets anders volgens mij dan Perkins. En daarna alleen in de zwaardere modelen Sizu .
Wij hadden een MF8160 met sizu motor en voldeed goed voor 200 Pk.
Maar hadden telkens problemen met de versnellings bak.
Het blijft echt altijd wat.........

Hier waar ik woon in Canada is 75 % John Deere trekkers , en degene die dat rijden zijn er blij mee , en verdedigen hun keuze .
Maar als ik in dorp langs de dealer rijd , staat de werf sltijd vol.......... !
Ook die gaan stuk.

Ik herrinner me van de lagere landbouw school de discussie wie de beste trekker thuis had ! Dat liep soms hoog op๐Ÿ˜‚

Ik respecteer je verhaal, en dat van mf 35x ook . Het is leuk zowat heen en weer te discuseren . Maar laan we het hier maar bij laten ๐Ÿ‘
...
langeslagdiesel
@Massey 2705 nee, ik ben geen monteur voor me vak. Doe wel af en toe het basis sleutelwerk. Maar een paar jaar 1,5 liter Motorolie elke dag in een toen nieuwe perkins 6 pitter moeten gooien. Daar woord je wel een beetje moedeloos van. Of een trekker of motor goed is dat weet je pas na 15000 uur. En bij 20000+ uren weet je het zeker. Dat heb verder niks te maken met de kleur motorkap. Ik heb in het verleden meerdere cat D6 en D7 dozerโ€™s gezien met 40000 draaiuren er op. Volgens de machinist toen was er bij de D6 bij 22000 uur een klep gebroken. Zijn opmerking was nuchter en duidelijk. ( de kwaliteit van cat is ook niet meer wat het geweest is.) maar lekker op een mf je brood proberen te blijven verdienen zou ik hier vandaan zeggen. Succes.
+3
mf 35x
@langeslagdiesel dat warm lopen hebben luchtgekoelde motoren ook last van zeker als ze meer als 3cylinders hebben. Dan willen de achterste zuiger(s) nog wel eens te weinig koeling krijgen. Eicher had dat perfect opgelost
Massey 2705
@mf 35x het is over al wel eens wat mee , waar ik het wel mee eens bent is , dat als je hem nodig heb , en hij start niet !!! Is het een rot ding ๐Ÿ˜Š
Ik kocht hier jaren terug een oude MF 1100. Die hebben de 6 cil perkins 354 . Deze 6 cil liggen in een aantal series MF combines , de 1000 EN 2000 serie van MF trekkers..
Elk type is wat anders , bv met of zonder turbo en verschillende maat brandstof pomp.
Als ondernemer is het voor mij kostprijs en betrouwbaar heid. En tot zover is dat met MF goed uitgepakt.

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Massey Ferguson 825 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!