Foto van een Werklust WG 18 even iets mais opscheppen in de rapide.Met wegen fors te zwaar. Dus iets er uit gedraaid wat we later weer bijgeladen kregen.De mais was elders geladen. Maar deze man had d

Werklust WG 18

Fendt926Driver
Foto van een Werklust WG 18 even iets mais opscheppen in de rapide.
Met wegen fors te zwaar. Dus iets er uit gedraaid wat we later weer bijgeladen kregen.
De mais was elders geladen. Maar deze man had de weegbrug.
Je kunt gewoon draaien in de sleufsilo.

Reacties

janc
Voer te kort ??
En die wagen waarom in gele kleur ?
Fendt926Driver
@janc yup. Te snel de andere mais opgevoerd door omstandigheden.
Dus een kuil bij gekocht.
De wagen is ooit nieuw zo in bedrijfskleur van de eerste eigenaar geleverd.
radium45
@Fendt926Driver Baks Borculo had ook wagens in die kleur.
Fendt926Driver
@radium45 dit is de oude van baks borculo.
In 2006 gekocht toen zij een mengele rotobull kochten
janc
@Fendt926Driver oké op die manier
Ja en als voet snel gaat moet je wel eens wat maar beter zo dan niks
+1
jehan
@Fendt926Driver deze keer dus geen koeien weggedaan omdat je voer te weinig had??
+1
Fendt926Driver
@jehan nope.
Dit was door andere omstandigheden.
Maar heb nog 500kg fosfaat over dit jaar maar dat hoeft van mij niet vol als ik niet genoeg voer heb
BEboer
Zal ook best duur geweest zijn of viel het mee? Eerste jaar dat hier gespeculeerd word over hoge maïs prijzen door de internationaal hoge prijzen voor de granen. Voordeel is wel dat de maïs wss voor een groot deel te laat rijp zal zijn (denk ik)
+1
Fendt926Driver
@BEboer aankopen valt altijd tegen als je zelf kunt hakselen.
Dus aankomend jaar maar 2 ha extra op stam aankopen.
De mais kwam weg bij een stoppend bedrijf. En we deden het transport zelf.
radium45
@Fendt926Driver Wij lieten als we voor de fourage hakselden altijd containerwagens rijden. Die nemen tig keer meer mee als die karren en voor een bedrag, dat je gek bent dat je zelf gaat rijden.
Fendt926Driver
@radium45 het scheelde mij 11 euro per ton.
Bij 70 ton halen heb ik in 2.5 uur 770 euro minder hoeven uitgeven.
Leg jij mij dan eens uit wat een containerauto voor zin gehad had.
En de ontvanger (wij dus ook) krijgen dan 4 containerbakken vol op een plek waar je er weinig mee kunt.
Dit werdt met silagewagens met walzen ter plekke mooi in dunne laagjes OP de kuil gebracht.

Maar zeker bij meer dan 15km enkele reis ben je met silage wagens duurder uit dan container autos.
radium45
@Fendt926Driver 15 km is ook geen afstand. Daar zit je zo aan .
JD BORN 2 FARM
Hoe zwaar was de wagen dan de eerste keer? Ingekuilde maïs valt altijd tegen
case 745 xl
@JD BORN 2 FARM ingekuilde maïs valt altijd tegen hoe zwaar dat is
Fendt926Driver
@case 745 xl klopt. Was nog wel redelijk losjes geladen.
Maar in de 13 tonner zat ook ruim 12 ton lading
Fendt926Driver
@JD BORN 2 FARM totale combi woog 39150 kg.
Dat was bijna 22 ton lading.
Dat was mij te veel van het goede.
Had de wagen nog niet eens vol laten laden
JD BORN 2 FARM
Ja dat is wel vrij pittig ja meeste Rapides hebben een 20tons tandem. Als je dan 22 ton laadt plus het eigen gewicht van de wagen voor een deel, wand er rust natuurlijk ook een deel op de trekker. Dan word het al gouw tegek
Fendt926Driver
@JD BORN 2 FARM mijn rapide heeft wel de 30tons tandem eronder.
Mag ook wel met ruim 9 ton eigen gewicht.
Maar je mag niet meer dan 10 ton per as rijden op straat.
En daar houd ik mij graag aan.
Wil mijn machines graag heel houden.
JD BORN 2 FARM
@Fendt926Driver dan heb jij wel een zware uitvoering ofniet? Ik rij sinds dit jaar met een 185 die heeft ook een 30 tons tandem en een eigen gewicht van 9600 kilo. Verbaasd me dat beide wagens zowat even zwaar zijn
Fendt926Driver
@JD BORN 2 FARM mijn wagen is van bouwjaar 98.
Een 185 is ook maar op kleine punten verbeterd ten opzichte van de 140 serie.
Jou wagen zou iets langer kunnen zijn.
Maar ook lager aan bakhoogte omdat er grotere banden onder zitten
Fendt926Driver
@JD BORN 2 FARM leeg woog ik al ruim 17ton op de weegbrug
JD BORN 2 FARM
Dit is het 10e seizoen voor deze wagen, er zitten 26,5 inch banden onder van 750 breed wanghoogte weet ik zo niet. Denk dat die idd wel langer is. Wij laden er bij het land op afstand zo 23 ton gras in doordat we met de verrijker bij laden. Dat land is nat veen daar kunnen we soms met een halve waden nog niet eens het land over.
Fendt926Driver
@JD BORN 2 FARM mijn wagen heeft de originele 20.5 velgen nog.
Percelen op afstand staat allemaal mais.
Daar stond eerst ook gras.
En dan was het ook vol laden en dan de hakselaar er nog even naast om de laatste gaatjes nog even op te vullen.
Maar 23 ton gras laden is mij wel iets teveel van het goede.
JD BORN 2 FARM
@Fendt926Driver wij moeten 45 minuten rijden is daar ligt 30 bunder. Dus dan kan je gewoon niet met halve vrachten thuis komen, dat is simpel zat. En tot hoever je dan moet gaan ligt er aan hoe zuinig de eigenaar op de wagen is en of je de boetes voor lief neemt. Maar dan is het wel kalm aan rijden op kronkel wegen die of met bulten en kuilen (max 35). Op de grote bredere wegen kon ik gewoon plankgas (53)
Fendt926Driver
@JD BORN 2 FARM bij een volle rapide kan ik met de gedwongen besturing niet genoeg druk op de besturing zetten (75 bar) dat ik harder dan 40kmh kan rijden anders gaat de wagen kwispelen en dan gaat de trekker ook achter iets mee wiegen.
Dat rijdt niet echt fijn.
Leeg kan ik (natuurlijk) wel vol gas
JD BORN 2 FARM
@Fendt926Driver ik heb zo geen idee hoeveel bar er op de besturing stond. 't probleem is was alleen op de slechtere wegen dan gaat die van links naar rechts ook omdat we soms tegen de 4,5 meter hoog waren. Op de vlakke rechte wegen wegen kon ik gewoon zonder problemen plankgas rijden. Moet er wel bij zeggen dat er 900/50 R42 onder de trekker zat die niet helemaal kei hard stonden dus dat helpt ook niet mee
930triplemaaier
@Fendt926Driver heb je de stikstofbollen van de besturing wel eens gecontroleerd of er op de stikstofzijde nog genoeg druk zit? Als deze te laag is krijg je snel een zenuwachtig weggedrag omdat deze dan te snel olie gaan bufferen als de druk te hoog wordt.
Fendt926Driver
@930triplemaaier deze heeft staande potten op de besturing met een zware veer achter een zuiger als demping.
Die moeten 100% luchtvrij zijn.
En dat zijn ze.
Heb er net een specialist van schuitemaker bij gehad.
Die snapt ook niet hoe het zit.
Als met achteruit rijden de banden linksom gaan kan ik sturen wat ik wil ze gaan niet naar rechts.
Wel zakt de ene hydrauliek meter van de besturing naar 0 en loopt de andere soms tot over de 200 bar.
Trek je hem even weer recht dan kan ik prima naar rechts sturen maar ook dan gaat die niet meer naar links.
Leeg natuurlijk wel.
Maar met de 17 ton mais erin niet
930triplemaaier
@Fendt926Driver zijn de cilinders dan niet te licht uitgevoerd?
stegboer
Back in hertme
Fendt926Driver
@stegboer klopt
Vollenbroek_Lars
@Fendt926Driver stoppen die er mee?
Fendt926Driver
@Vollenbroek_Lars nee. Tuurlijk niet.
Een andere boer was gestopt. Daar hebben we de mais gehaald.
Bij back zit een weegbrug
+1
radium45
@Fendt926Driver Is dat die boer waar alles nogal superstrak is op het erf?
+1
Fendt926Driver
@radium45 denk ik wel dat jedezelfde bedoeld. 3 stierenschuren en een enorm hoge/ grote kapschuur
Vollenbroek_Lars
@Fendt926Driver aah dacht al.
stegboer
Haha kon zien aan de antennes opt dak
Fendt926Driver
@stegboer nou als je eenmaal in deze silo gereden hebt vergeet je dat ook zo nog niet weer.
stegboer
@Fendt926Driver dat weet ik niet ben er nog nooit geweest. Maar kom er geregeld langs
stegboer
Die is wel groot als je va de straat bekijkt

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Werklust WG 18 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!