Helaas een nieuwe setje 'moeten' aanschaffen. Bij een band een breuk in karkas. Die was al eens gerepareerd dus nu maar nieuwe erom. Nu voor BKT gekozen op advies van bandenhandel en mijn portemonnee.

Claas Arion 540

arjanvw
Helaas een nieuwe setje 'moeten' aanschaffen. Bij een band een breuk in karkas. Die was al eens gerepareerd dus nu maar nieuwe erom. Nu voor BKT gekozen op advies van bandenhandel en mijn portemonnee... Ook van 800 naar 900 banden gegaan. Hopelijk zijn we er over een paar jaar nog steeds blij mee.

Reacties

arjanvw
@rickboer blija Staan nu nog op 2 bar, montage spanning, moeten op 0,8 kunnen.
rickboer blija
@arjanvw ziet er niet verkeert uit, wat voor load rating hebben deze banden? Die van ons zijn 170 geloof ik en als er wat gewicht achter zit zakken ze mooi in. Zit het nu nog goed met het verloop?
arjanvw
@rickboer blija deze 178. Voorloop moet goed gaan zijn 3 cm groter dan nieuwe 800
rickboer blija
@arjanvw oke, welk model banden zijn dit? Rt600 of teris

Jullie ook een motor kentekenplaat op deze trekker?
arjanvw
@rickboer blija rt 600 de teris heeft minder nokken, deze moet wat vriendelijker zijn voor de grasmat.
rickboer blija
@arjanvw ziet er in ieder geval goed uit!
+1
Dit lijkt wel ruig!!
Doe je met deze trekker het zware werk, of juist het lichte voorjaars werk?
+1
arjanvw
@ronald-deutz-fahr eigenlijk beide wel. Andere trekker kan rondom op dubbellucht en dan is de druk per m2 nog lager. Dit is wel ideaal voor de mesttank en opraapwagen. Wil ze ook nog testen met ploegen van de herfst, we rijden dan bovenover.
@arjanvw dat is makkelijk als je meerdere trekkers hebt. Ploegen deed je vroeger met aparte ploegbanden, of een trekker die niet zo breed staat?
Alles nu boven over met de eco ploeg?
+1
arjanvw
@ronald-deutz-fahr klopt, met de gewone ploeg zetten we er echte ploegbanden onder. Dat doen we dan met de 640. We proberen alles te eco-ploegen idd. Als de omstandigheden het niet toe laten pakken we de gewone ploeg, dan kan je veel langer doorgaan, doordat je in de droge voor rijdt. Kan hier best glibberig worden na veel regen...
+1
joozt
Knappe banden! Staan ‘m goed!
new holland koen
Ziet er goed uit!
Gebruik jij gewoon de standaard kieperknobbel achterop in plaats van eentje in de slee er onder? Kan je dan nog wel scherp om de bocht als de dissel er zo dicht op zit?
+1
arjanvw
@new holland koen voor de kieper en opraapwagen wel, je moet er idd wel om denken. Zijn nu niet zo snel frontgewichten nodig. De mesttank zit wel verder naar achteren, dan schuif ik er een K80 onder.
Valtraboerties
Past dit nog goed tussen de triple?
rickboer blija
@Valtraboerties daar zeg je wat, was met onze claas ook altijd leuk. Zat een vuist ruimte tussen de beugel en de achterwielen
arjanvw
@Valtraboerties hij was 2.70 breedt, is nu 2.80.
rickboer blija
@arjanvw dan heb je m mooi smal staan, onze claas is met 800 banden 285 breed. Daar hebben wij onze mf ook op gezet voor de stabiliteit voor de ladewagen
arjanvw
@rickboer blija toen we de trekker kochten vroegen ze wat onze wens was. En dat was zo smal mogelijk, zodat ze nog onder het spatbord passen. Gelukkig hadden we nog wel wat speling met deze banden, steken nu 7 cm voorbij het spatbord.

Jullie MF heeft steekassen toch? Dan kan je wel elke gewenste breedte krijgen.
GerbertXL
Van 800/65r32 naar een 900/60r32? 27 inch velg?
Mooi man, wel jammer dat het niet vrijwillig was. Welk merk waren de oude?
Rijden ze lekker? Mijn ervaring is, hoe breder de band, hoe slechter het comfort. Gewoon 650 vind ik tot nog toe het fijnste rijden.
mdoornekamp
@GerbertXL
Quote:
fijnste rijden

Op de weg bedoel je dan. Die ervaring had ik ook met 800/65r32 om de jd 6820. Maar in het land ideaal
Fendt612e
@mdoornekamp denk dat dat nog wel mee zal vallen, die nieuwe claas trekkers veren als geen ander.
mdoornekamp
@Fendt612e
Quote:
claas trekkers veren als geen ander

Ok. beter dan de jd 6830
Fendt612e
@mdoornekamp ja klopt, maar die heeft ook geen cabinevering, maar de 6830 veert wel weer beter als onze M
+1
mdoornekamp
@Fendt612e 6830 is wel weer wat langer dan 6120M. En hangt er ook van af of de voorlader ook veert
@mdoornekamp staan die erom bekend dat de vooras zo onwijs veert?
arjanvw
@GerbertXL klopt zitten op dezelfde velg. We hadden eerst Trelleborg. Beviel eigenlijk wel goed. Een keer schade gehad van buitenaf en weer gerepareerd, nu is op die plek het karkas kapot. Hebben het 6000 uur volgehouden en hadden nog 28mm profiel. Kon geen vergelijkbare gebruikte band erbij vinden. Zal morgen even een rondje toeren, kwam er nu niet aan toe.
CaseCS130
Dikke set, hoe breed ben je nu? Ben benieuwd wat je ervan vind als ze eenmaal op de goede spanning staan.
+1
arjanvw
@CaseCS130 2.80, ben ook benieuwd.
mdoornekamp
Mooie brede sloffen. Welk merk had je eerst?
arjanvw
@mdoornekamp Trelleborg TM 2000
+1
2850Johndeere6R
Zien er strak uit👌
wart
Zo heb je mooi licht gewicht trekker op brede banden. Staat goed!
arjanvw
@wart dank je! Hij weegt even goed nog 6 ton...
+2
arjanvw
@CaseCS130 @GerbertXL Vandaag even een rondje gereden met de losse trekker, maar 1e indruk is goed. Rijdt eigenlijk beter dan de oude. Heb de oude er wel altijd van verdacht dat ze niet zuiver rond waren. Die wilde nog weleens hoppen en wiebelen bij hogere snelheid. Dacht dat het door de breedte kwam, maar de nieuwe rijden stuk plezieriger.
CaseCS130
@arjanvw lekker man. Ja, hoogteslagen is voor mij ook echt een ergernis en eigenlijk onbegrijpelijk dat het nog voorkomt en dat de meeste bedrijven er met montage niet eens naar kijken.
+1
arjanvw
@CaseCS130 Zeker bij de 'duurdere' gerenommeerde merken mag je dat eigenlijk niet verwachten.
rickboer blija
@arjanvw volgensmij had @MaartenMandemaker daar ook last van met zn michelin xeobib banden. Moet eerlijk zeggen dat onze voorvelg ook een lichte slag heeft, maar die was binnen de gestelde limieten
arjanvw
@rickboer blija je hebt er verder geen last van met rijden? De voorasvering vangt ook een deel op. Achteraf jammer dat we er niet gelijk naar hebben laten kijken toen de oude banden nieuw waren. Zo leer je elke keer weer wat bij!
rickboer blija
@arjanvw nee, geen last van. Maar viel me de eerste meter al op dus een week later laten testen. Velgen mochten (volgensmij) max 5 mm uitwijking hebben, en die van ons had iets van 3.2 mm. Was trouwens geen hoogteslag maar breedteslag
arjanvw
@rickboer blija de grenswaarde voor hoogte slag zal wel lager liggen lijkt me.. heeft LMB de slag gemeten of een banden expert?
+1
rickboer blija
@arjanvw hoogteslag zou idd minder zijn, weet trouwens niet zeker of ik die getallen precies goed heb. breedteslag is gemeten door het mechanisatiebedrijf met controle van ons. Hebbem ze gedaan met een micrometer
@rickboer blija klopt ja. In 2008 bij de 6475 zij er 4 nieuwe xeobib's onder gekomen omdat er een hoogteslag in zat. En onder de 7616 zaten ook xeobib. Daar hebben ze verschillende setjes onder geprobeerd, maar dat kregen ze niet goed. Nu machxbib, en dat loopt prima. Met die xeobib was niet te rijden. Jammer want het zijn fijne banden voor de rest
rickboer blija
@MaartenMandemaker onder de 7616 ook nog andere velgen geprobeerd, als je meerdere sets hebt die niet goed zijn zou je bijna bij iets anders gaan zoeken. Waren de banden ook allemaal uit de zelfde batch of uit verschillende batchen
@rickboer blija andere velgen, banden onder een andere trekker. Niet uit dezelfde batch
+2
mf6495driver
@CaseCS130
Bij de Mitas banden op de Axion heb ik ook hoogteslag, kan soms erg vervelend zijn.
+1
rickboer blija
@mf6495driver ik zag laatst iemand die de hoogteslag in de band en de laagte slag in de velg opzocht en die punten bij elkaar bracht om het totale hoogteslag te verminderen
+1
CaseCS130
@rickboer blija Ja, dat is een bekende truc idd, zou eigenlijk standaard moeten zijn of iig controle op hoogteslagen bij montage van nieuwe banden.
+1
rickboer blija
@CaseCS130 idd, ben blij dat die van ons mooi rond lijken

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Claas Arion 540 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!