Foto van een John Deere 6110Mestrijden met de oude johny omdat de de andere een lekke koppaking heeft. Gaat ook best zo💪

John Deere 6110

Johny power
Foto van een John Deere 6110
Mestrijden met de oude johny omdat de de andere een lekke koppaking heeft. Gaat ook best zo💪

Reacties

+2
stijn-de-bock
Mooie foto zo.
+1
Johny power
+1
Die 30 serie is die stuk?
+1
Johny power
@johndeere6910forever Ja hij vreet meer als een liter koelvloeistof per dag. De koppakking lekt omdat hij vorig jaar veelste heet is gelopen de waterpomp was kapot. Ze zeggen dat het daardoor komt. Mar inpreciepe heel de dag nog door gereden met de 6430 alleen opgegeven moment begon hij te piepen en te kraken bij de versnellingsbak. Dus toen maar gestopt en deez ervoor gezet.
+1
@Johny power oke maar begon die dan al geen storing te geven op het scherm? meschien valt de reperatie nog mee.
Johny power
@johndeere6910forever hij gaf aan dat de versnellingsbak veel ste heet liep. Dat kwam door te weinig koelvloeistof. Maar die hadden we de dag ervoor helemaal bijgevuld. En toen gingen we kijken en was die bak alweer helemaal leeg en dat schijnt door die lekke koppakking te komen. 20 uur werk om te repareren
roscho
Quote Reactie van @Johny power:
hij gaf aan dat de versnellingsbak veel ste heet liep. Dat kwam door te weinig koelvloeistof.

Ik snap het even niet. De koelvloeistof koelt niet de versnellingsbak, maar de motor. En die zal te warm zijn geworden. Dat "piepen en kraken bij de versnellingsbak" kan dus niks met de koelvloeistof te maken hebben. Of je hebt het ontsnappen van de kokende koelvloeistof gehoord. Maar als dat bij de versnellingsbak in de buurt was, zou er misschien een vriesdop uit geschoten of lek geraakt kunnen zijn. Of misschien is de kachelleiding geknapt door de druk.
Misschien ook goed om de motorolie even te controleren. Is deze grijs, dan zit er vocht in, ook het oliepeil zal dan te hoog staan. Zwart of helder bruin zijn goed. Bij grijze olie moet je de motor niet meer laten lopen, de krukaslagers en de cilinderwanden worden dan gesmeerd met een mengsel van koelvloeistof en olie en dat smeert onvoldoende.
+1
Valtra man
@roscho als er een liter koelvloeistof weggaat dan mag je er zeker van zijn dat de motorolie grijs is. Door rijden met defecte waterpomp is toch echt vragen om problemen als je het mij vraagt.
Johny power
@Valtra man Die waterpomp was een jaar geleden. En de koppaking is nu lek omdat die water pomp toen stuk was. Nu is er niks aan de hand met die pomp.
+1
Johny power
@roscho Mijn exuses ik had het fout. Door dat de waterpomp vorigjaar een keer stuk is gelopen is nu de koppaking lek. Die versnellingsbak olie was een kapotte sensor. Alleen dat de gekras moeten we nog uitzoeken wat dat is.
+1
roscho
Quote Reactie van @Johny power:
dat de gekras moeten we nog uitzoeken wat dat is

Misschien een paar losse wielbouten in een verstelvelg?
Johny power
@roscho we hebbe dichte velgen dus kan je die verstellen
+2
hobbyboer
Quote Reactie van @roscho:
Ik snap het even niet. De koelvloeistof koelt niet de versnellingsbak, maar de motor. En die zal te warm zijn geworden. Dat "piepen en kraken bij de versnellingsbak" kan dus niks met de koelvloeistof te maken hebben.

Deze trekker heeft een warmtewisselaar waarmee de versnellingsbakolie gekoeld wordt met dezelfde koelvloeistof/radiateur als de motor.
+1
Bekkink
@Johny power hier een paar jaar geleden de johnie ook warm geweest. Thermostaat kapot. Pas jaar later ging de pakking lek. Motor helemaal gereviseerd. Bussen zaten stootranden in. Injectors gaar. Duur grapje. Gelukkig was de thermostaat in garantieperiode kapot gegaan.stond dus op papier. Coulance regeling gehad....😅
Johny power
@Bekkink Hier was dus de waterpomp kapot. En nu de koppaking lek. Hopen dat het mee valt
Rijdt u ook een 6430
+1
Bekkink
Johny power
@Bekkink Oja zit zowat bijna geen verschil in. 6430 alleen iets meer pk
+1
Fendt926Driver
Quote Reactie van @Johny power:
20 uur werk om te reparere

Dat is volgens mij wel een hele ruime tijd om alleen een lekke koppakking te vervangen.
Maar misschien moet er bij de versnellingsbak ook nog wat gerepareerd worden anders kan ik mij niet indenken waar ze die 20 uur laten
Johny power
@Fendt926Driver Ja zou kunne ik heb er niet zoveel verstand van. Die versnellingsbak heeft niks het is gewoon een sensor die zegt dat hij te heet is gelopen terwijl dat er niks aan de hand is. Alleen dat gekras moeten we nog even kijken wat dat is. Best lastig as je die trekker elke dag nodig hebt.😅
+1
Fendt926Driver
Quote Reactie van @Johny power:
. Best lastig as je die trekker elke dag nodig hebt

Gewoon 1 of 2 trekkers bijkopen. Dan kun je s morgens kiezen welke je meeneemt met de werkzaamheden.
En kun je er ook wel eens 1 een paar uurtjes missen
+1
Johny power
@Fendt926Driver Ik geef u groot gelijk maar me la is niet zo'n een trekker liefhebber. En best weinig ruimte. Als ik 16 ben komt er wel een bij natuurlijk 🤗
+1
Fendt926Driver
@Johny power ha ha. Was maar gein.
Het moet bij je passen om meerdere trekkers te hebben.
Johny power
@Fendt926Driver 😁😂 moet kunne tog

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de John Deere 6110 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!