Foto van een Zetor 4011, (bijna) klaar na een jaar restaureren. Was een mooie klus om te doen voor een goede klant/kennis, sinds februari heb ik mee mogen helpen reviseren, opbouwen en de puntjes op d

Zetor 4011

Kramer U800
Foto van een Zetor 4011,

(bijna) klaar na een jaar restaureren.
Was een mooie klus om te doen voor een goede klant/kennis, sinds februari heb ik mee mogen helpen reviseren, opbouwen en de puntjes op de "i" te zetten. Dit alles in de weekenden, daarnaast ook nog aan de Kramer gewerkt. 🙈

Heel veel is los geweest en is nieuw, zowel in het innerlijk van de tor als het uiterlijk is niks over het hoofd gezien. De grootste banden zitten eronder, die eronder kunnen überhaupt. Tussen spatbord & band voor en achter kan je je vinger niet kwijt, dit maakt dat de tor bijna 35 haald.
Ook leuk zijn de voorwielgewichten waarmee deze Zetor geleverd is in Denemarken, een optie waarmee alleen de 4011 en 4511 mee geleverd konden worden.

Reacties

+1
arnold-arentze
Hele mooie verschijning👌 Welk bouwjaar is deze?
+2
Kramer U800
@arnold-arentze Bouwjaar staat niet ingevuld op het typeplaatje, waren luie Tsjechen die dag. Maar ze zijn tussen 1962 en 67 gemaakt, deze heeft een zwart stuur origineel gehad dus zal een van de latere zijn geweest waarschijnlijk.
arnold-arentze
@Kramer U800 Mooie trekkers uit die periode. Deze ook voorasvering al?
+3
Kramer U800
@arnold-arentze Nee deze serie nog niet, de serie die hierna komt kon het wel hebben, de 25, 35, 45, en 5511.
+2
Rietman
@Kramer U800 De 4011, 3511, 4511, 5511 en de 7serie werden in Nederland standaard voorzien van voorwielveerring, de 3011 en 2511 kon je in Nederland wel bestellen met voorasveering maar als meerprijs, o.a. de engelse Zetor's werden eigenlijk altijd zonder voorasveerring geleverd, Het is maar net , hoe als de importeur van elk land de trekker op hun eigen land wilde uitvoeren. Maar alle opties waren mogelijk zoals compressor, trekhaken, riemschijf of...... wat men maar wenst ! Ook wij hebben vroeger redelijk wat gebruikte engelse Zetor geïmporteerd.
Kramer U800
@Rietman Kijk, dat wist ik niet, maar goed dat we een kenner ertussen hebben zitten. Zo is het duidelijk.
+3
stijn-de-bock
Prachtige zetor.
+4
wim-same
Deze Zetor ziet er weer heel netjes uit. proficiat.
+4
Kramer U800
@wim-same Dankje Wim, dit is nog eens een andere tractor dan zijn oranje soortgenoot die we normaal veel op TractorFan zien hier 😉😉
+4
wim-same
@Kramer U800 anders word het zo eenkennig. ha ha
+2
bob de bouwer
Prachtig mooi
+4
a3vandiejen
Schitterend, complimenten.
+3
Fast Eddy
Mooie Zetor. Hij ziet er ook wel Scandinavisch uit met die open Secura beugel.
+2
Kramer U800
@Fast Eddy Dankje, ja het is wel echt typisch iets van daar. Ze zijn daar heel zuinig op de tractoren, alles zat nog los of zat in het vet, iets wat je hier bij een Nederlandse tractor niet ziet. De eigenaar van de 4011 heeft ook een 3011 en die is door N.V. Indumij geleverd, van een paardenboertje geweest op het laatst maar helemaal verpietert.
+2
16045HSX
Petje af, wat een schitterende 4 pitter tor👍.Wat voor bandenmaat heeft deze achter dan? Toentertijd op mijn 4511 lijkt hier wel op.
+4
Kramer U800
@16045HSX Dankje wel, deze heeft achter 16.9x30, het grootste wat er onder past. 4511 is eigenlijk gewoon hetzelfde.

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

16045HSX
@Kramer U800 Dankjewel, deze banden zijn dan nog groter denk ik. Als ik het mij goed herinneren hadden wij 12.4 r36, volgens mij toch wel een paar centimeter kleiner. Die voorwielgewichten op de 4011 zijn best zeldzaam dacht ik. Ik heb ze maar 1 keer gezien bij een 4712 in Finland.
Kramer U800
@16045HSX Oké die banden zijn dan wat smaller. In de hoogte kan ook nog wat zitten.

Die voorwielgewichten zijn inderdaad echt heel zeldzaam, heb ze ook nog nooit eerder gezien op een Zetor, echt een mooi oplossing want zo zijn ze mooi weggewerkt.

Ze zullen vast wel ook op een 4712 passen, die is grotendeels hetzelfde. Zetor heeft tot de jaren '90 eigenlijk nog heel veel hetzelfde gebouwd. Vooral de motoren. Maar ik dacht dat de 4712 al frontgewichten had onder het luchtfilter.
16045HSX
@Kramer U800 Dan was het waarschijnlijk een 4511 met 4712 sticker, gebeurde wel vaker. Helaas heb ik geen foto.
Zetor heeft heel lang dezelfde basis gebruikt met motoren en bakken. Af en toe een modificatietje en even een andere motorkap en ze konden er weer tegenaan. Volgens mij wordt de basis van de 10/2 versnellingsbak, die begon bij de UR1 of de super 50, nog steeds gebruikt. Misschien dat @Rietman dit ook wel weet. Sowieso waren er bij de ur1 al veel opties verkrijgbaar.
+3
16045HSX

(klik om te vergroten)

Optielijst UR1
+3
Kramer U800
@16045HSX Klopt helemaal wat je zegt, zelfs in de Proxima van een aantal jaar terug kan je nog de vorm van de achterbrug van de UR1 serie herkennen. Wat goed is moet je niet veranderen 😉
+2
Rietman
@Kramer U800 Helaas .....die vlieger om de wielgewichten te monteren aan de 4712 gaat niet op. 4011, 4511 en 5511 hebben een ander naaf met 2 naafringen met 4 wielbouten. En stickers van een 4712 op een 4511 is niet logisch, de 4712 is een 3 cilinder en o.a. 4011 een 4 cilinder, een 4 cilinder heeft een zwaardere achterbrug, wielkasten, versnellingsbak en hef, Dus eigenlijk niet vergelijkbaar. Wij hebben maar enkele Zetor vroeger verkocht met wielgewichten, (was toch wel effe 55.-- gulden per stuk meerprijs ) Betreft de Secura cabine... wij hebben denk ik maar een 5 tal Zetors met deze cabine's geleverd, ook enkelen met Fritzmeier cabine's. maar ja ... als je een Zetor kocht, dan kocht je indien men een cabine wou, al snel een eigen Zetor cabine. De Secura cabine waren niet echt geluidsarm.
+4
draaipiet
Prachtige trekker met een mooi en duidelijk verhaal 👌
+3
z6911
Mooie trekker
+3
olro 61
Heel mooi, dat er ook voor deze trekkers weer liefhebbers zijn en ze weer restaureren, en zo behouden blijven.
+3
Kramer U800
Vandaag een tourtocht gehad met de 4011, was heel goed bevallen.

(klik om te vergroten)

draaipiet
@Kramer U800 Prachtige foto met een mooi nostalgisch rijtje
+1
Kramer U800
@draaipiet Ja waren mooie diverse tractoren, leuk klein groepje, dan houd je het leuk. Met de 4011 reden we achterop die ging het snelst van allemaal 👌🏽😉
+1
Fast Eddy
@Kramer U800

Dat lijkt wel een neus van een Steenbergen/Barth draineermachine op de rechterkant van de foto.
+2
Kramer U800
@Fast Eddy Dat zou zo maar kunnen kloppen, was een grote haspel met een paar kilometer zwarte buis erop gewikkeld.
+1
ZetorTwente
Super! Mooie machine 👌🏻
+1
Kramer U800
@ZetorTwente Dankje wel
+3
Kramer U800
Bedankt iedereen voor de mooie reacties!!
+3
16045HSX
@Kramer U800 Jij nog meer bedankt. Ik kijk al uit naar de volgende foto’s. Van de Zetor maar ook zeer zeker van de prachtige Kramer👍.
+1
Kramer U800
@16045HSX Dat gaat zeker gebeuren!

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Zetor 4011 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!