Foto van een Fendt 926 omdat we vermoeden dat de visco koelvin te veel slipt en we daarom de trekker niet koud kunnen houden met maaien. Even een bus gedraaid met exact dezelfde maten als de visco kop

Fendt 926

1.665 foto's van @Fendt926Driver

Fendt926Driver
Foto van een Fendt 926 omdat we vermoeden dat de visco koelvin te veel slipt en we daarom de trekker niet koud kunnen houden met maaien.
Even een bus gedraaid met exact dezelfde maten als de visco koppeling.
En die nu tussen de waterpomp en de koelvin gemonteerd.
Kan de visco ook opgestuurd worden om te testen.

Reacties

+1
Fast Eddy
Mooi bedacht.
+1
Fendt926Driver
@Fast Eddy je moet toch wat.
Een voor een alle variabelen uitschakelen en dan hopen de oorzaak te vinden
+1
Baltus_steyr
@Fendt926Driver mooi bedacht . Hopen dat het wat uithaald.
+1
Fast Eddy
@Fendt926Driver

Zo is het maar net. Maar kom er maar eens op en probeer maar eens aan een metaaldraaier uit te leggen wat je precies wil.
+3
radium45
@Fendt926Driver Er is meestal een optie om de visco fan vast te zetten. Vaak door middel van een boutje ergens in te draaien, en zo kun je dus horen of de fan dan meer toeren maakt bij volle belasting.
Fendt926Driver
@radium45 we hebben alles geprobeerd en gekeken.
En de dealer gevraagd.
Deze visco koppeling is niet vast te zetten.
radium45
@Fendt926Driver Wat slecht. De merken die ik ken kunnen dat wel. Zo kun je altijd, in geval van een storing doorrijden. Heb bij een Ford auto de boel al eens vastgezet met een elastiek omdat ik niks bij mij had aan gereedschap. Dan hoor je ook eens hoeveel kabaal een fan eigenlijk maakt bij vol toeren.
Fendt926Driver
@radium45 heb hem was proberen te zetten met 4 forse ty wrapes.
Maar bij half gas knappen die er al weer uit
Rokus
@Fendt926Driver Van het voor jaar bij onze voer trekker JD 6600 ook de visco er tussen uit gehaald voor gewoon tussen blok die had de LMB zo liggen voor een JD en was nog een stuk goedkoper ook!
Fendt926Driver
@Rokus goh..
Had ik vandaag wel kunnen kijken bij jou werkgever.
Ben er vanmiddag geweest silage wagen kijken (en kopen)
+1
Rokus
@Fendt926Driver haha jah ik hoorde het jah, mooi snoep reisje gehad? Had vandaag bijscholing voor de code 95 anders had ik wel even een bakkie mee gedaan!
+1
Fendt926Driver
@Rokus ja ook nog even bij 2 mede tf ers in de buurt geweest.
Ben net weer thuis.
+1
Mengeledriver
Quote Reactie van @Fendt926Driver:
Deze visco koppeling is niet vast te zetten.

wij hebben daar destijds een uitlaatklem voor gebruikt om op de as te klemmen. Stripje met 2 carosserieringen eraan gelast en je kan zo weer door!
Fendt926Driver
@Mengeledriver snap niet precies wat jij bedoelt. Maar ga de visco bekijken wat er mogelijk is.
Heel veel vastzet oplossingen van ons knapten binnen het uur door het moment wat erop kwam
casejxu
@radium45 een visco die op vol vermogen draait hoor je vaak wel aan de vin. Zeker bij het starten vaak even
+1
radium45
@casejxu Ja ik ken die techniek
GerbertXL
Knap gemaakt. Of laten maken?
+2
Fendt926Driver
@GerbertXL laten maken.
Ken een gepensioneerd draaier die dit voor de hobby doet
GerbertXL
@Fendt926Driver Aha dat verklaard wat. Als je zoiets bij een bedrijf laat maken zal het niet veel schelen met een nieuwe viscokoppeling denk ik.
Fendt926Driver
@GerbertXL nieuwe visco kaal kost ruim 400 euro.
Dit was iets meer dan een kwart daarvan
huub
Als de trekker op deze manier koel blijft dan ligt de oorzaak toch automatisch bij de viscokoppeling? Of is dat te kort door de bocht?
JD3010
@huub Tuurlijk, dat is ook mijn gedachte.
Fendt926Driver
@huub klopt. Dat lijkt mij ook.
Maar als die dan nog niet koel blijft kan de waterpomp niet goed zijn
Kan de koeler (half?) Dicht zitten
Thermostaat is er al uit dus die kan noet dicht blijven.
Favorit614
@Fendt926Driver maar misschien een domme vraag, is de koppelbus uit gebalanceerd?
+2
Fendt926Driver
@Favorit614 jaa zeker op volle toeren op de draaibank trillingsloos gedraaid.
Fendttrisixfan
@Fendt926Driver thermostaat eruit en nog warm komen?
Fendt926Driver
@Fendttrisixfan yup.
Dus als geschreven. De waterpomp te weinig toeren of opbrengst (maar net 1.5 jaar oud dus niet waarschijnlijk)
Of te veel slip op de visco ventilator
Of de koeler (half) dicht
Jeroen-ford
@Fendt926Driver ik gok het laatste. Wij hebben hetzelfde gehad met 2 trekkers
Fendt926Driver
@Jeroen-ford hoe test je dat?
Met infra rood thermometer verschillende plaatsen op de koeler meten of er veel verschil in temperatuur zit als die vrij heet is?
Rokus
@Fendt926Driver je zou met de hand al duidelijk verschil moeten voelen tussen bovenin en onderin de radiateur maar met een warmtemeter kan je het helemaal mooi zien!
+1
Fendttrisixfan
@Fendt926Driver ja boven en onder meten, en verschil moet groot zijn.
+1
Jeroen-ford
@Fendt926Driver ik heb hem eraf gehaald en naar autotemp Meppel gebracht. Die hebben volgens mij een warmtebeeldcamera. Ik vind het met een ir thermometer lastig meten

Mijn radiateuren waren beide slechts deels verstopt

Je kunt ook iemand anders vragen met zo camera om eens te kijken ( lokale brandweerman)
huub
@Fendt926Driver maar de Viscokoppeling laten testen is dan niet nodig? Dit is toch al de test?
Fendt926Driver
@huub voor de zekerheid.
Welgerap52
Een radiateur kan inwendig en of uitwendig dicht zitten . uitwendig is redelijk goed te controleren
meten met een tempratuur meter is wel een dingentje , ik vind het belanrijker om de inwendige doorlaat goed te testen , bij een radiateur met een slechte doorlaat of een slecht werkende pomp meet je een groot tempratuur verschil boven en onder , dat meet je ook als de radiateur ruim bemeten is want dan staat de thermostaat maar half open, er staan waardes voor hoeveel tempratuur verschil er in mag zitten zwaar belast tussen boven en onder ,ik dacht 20/30 graden

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Fendt 926 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!