Steyr Terrus 6300 met de nieuwe Pöttinger Jumbo 7380. Foto is geplaatst door moarten op 25-07-2021 om 08:38:51, met 14 reacties.

Steyr Terrus 6300

moarten
Steyr Terrus 6300 met de nieuwe Pöttinger Jumbo 7380

Reacties

Fendt926Driver
Zelf aangeschaft of is dit nog een demo?
Siete
@Fendt926Driver
Gok dat dit een demo combi is. Zo'n trekker en wagen reden hier in de buurt ook als Demo tenminste.
moarten
@Fendt926Driver dit is een Demo combinatie van Duport Dedemsvaart
+2
langeslagdiesel
@moarten en dan ben ik als dwarsligger meer geïnteresseerd in hoe de pottinger het doet dan de steyer.
Fendt926Driver
@moarten wel netjes dat ze voor een demo 300 pk hangen.
En als het goed is geeft de trekker eerder toe dan de wagen.
+1
mdoornekamp
@Fendt926Driver
Quote:
heeft de trekker eerder toe

Bij deze wagen wel. De nokken koppeling staat op 3000 Nm. Ik vraag me wel een beetje af waar het einde is in deze pk race
Fendt926Driver
@mdoornekamp hoorde in de eerste snede wel verhalen dat er verscheidene pottingers met 250 pk door de slipkoppeling gingen.
Maar hier mocht toch 500pk voor??
mdoornekamp
@Fendt926Driver dat 400 en 500 pk verhaal is altijd een beetje overdreven. 1000 Nm is 100 Kw vermogen. En met een piek belasting gaat de slip koppeling er nog veel sneller door.
+1
Fendt926Driver
@mdoornekamp wij vinden het in eerste instantie fijn dat de slipkoppeling er in het voorjaar door gaat.
Dan weet ik dat die nog werkt.
Daarna hoeft het zo min mogelijk door die koppeling te gaan door het jaar heen.
Maar het is bekend dat je met minder pk meer kunt laden in een eapide omdat dan de trekker gaat hangen op vermogen en niet de koppeling er door gaat.
De loonwerker in het begin van de rapide kon met een 1056 meer gras in de rapide 100 krijgen dan met de 1455.
mdoornekamp
@Fendt926Driver
Quote:
met een 1056 meer gras in de rapide dan een 1455

Dat is ook een beetje probleem met de moderne trekkers met boost. Met een prop door de pick up geeft de trekker dan nog wat extra vermogen. En dan gaat ie net door de nokken koppeling
HansN
@Fendt926Driver Deze types gebruiken volgens mij, net als de grote Krone, de brede aandrijfriem. Die vangt ook pieken op en zal met dezelfde afstelling dan minder snel door de koppeling gaan denk ik.
Fendt926Driver
@HansN vindt het pracht machines.
Maar soms vindt ik het ook mooi dat ik hoor dat de veiligheid nog werkt.
Door een vastzittende slipkoppeling van de frees ooit een dure aftakas reparatie gehad.
Nu bij twijffel een aftakas verlengstuk bijop de aftakas. Die draait zich eerder aan snot dan mijn trekker aftakas en kost maar 30 euro
+1
moarten
@HansN klopt, de wagen heeft een volledig nieuw aandrijf concept met een powerband en een planetair tandwielstelsel in de rotor.

De slipkoppeling zit niet meer in de aftakas, maar tussen aandrijving vanaf de powerband van en het planetair tandwielstelsel.

Door de powerband worden de belasting pieken weg genomen, en zal de slipkoppeling puur op een werkelijk te hoog draaimoment er door gaan.

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Steyr Terrus 6300 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!