Vandaag heeft onze John Deere 3650 toch de ultieme test doorstaan. Ik ben op het dorp bij ons de 25 tons rupskraan gaan ophalen. Alles ging goed, hij trekt bijna even snel op dan mijn International 14

John Deere 3650

Gavrie Willemsen
Vandaag heeft onze John Deere 3650 toch de ultieme test doorstaan. Ik ben op het dorp bij ons de 25 tons rupskraan gaan ophalen. Alles ging goed, hij trekt bijna even snel op dan mijn International 1455. Ik voel wel heel goed dat ik toch een pak minder gewicht op mijn achteras heb. De 4WD opzetten als je scherp draait met wat snelheid is geen overbodige luxe. De voorbanden zitten wel vol water, dat scheelt ook al.

Reacties

+2
johndeere 2650
Gaat de 4 wiel niet aan bij jou als je remt?
+1
Gavrie Willemsen
@johndeere 2650 ja hoor die springt gelijk aan bij het remmen
+3
Mooie combinatie zo💪 Misschien kun je wat proberen te spelen met de trekhaak hoogte of heb je het gewicht op de achteras ook nodig om weg te komen?
+1
johndeere 2650
@jasper john deere al het gewicht zit op de het draai stuk van de dieplader
+2
@johndeere 2650 Maar doordat de dissel nu schuin omhoog staat trek je tijdens het trekken veel gewicht op de achteras van de trekker.
Nu ik de foto beter bekijk kan het ook wel meevallen als het draaipunt van de dissel direct aan de dieplader zit en dat die knik gewoon een knikje in de dissel is.
+2
Gavrie Willemsen
@jasper john deere ik had hem al 2 standen naaf beneden gezet anders kwam de aanspanning boven hart achteras en dan zag ik niet zitten…
+3
valmet6400power
@jasper john deere
Dat was mijn idee ook inderdaad. Als de dieplader nu gaat duwen dan “tilt” hij altijd je trekker omhoog van achter. Wij streven er altijd naar hem vlak te hebben en bij voorkeur iets naar beneden maar dan moet dat wel kunnen uiteraard haha
+6
Fast Eddy
@Gavrie Willemsen

Heb je ook water in de achterwielen? Of wielgewichten proberen.
+1
Gavrie Willemsen
@Fast Eddy ja ik heb eigenlijk geen ervaring met water in de achterbanden….misschien moet ik is een topic opstarten…heb dat nog nooit gedaan eigenlijk
+1
Fast Eddy
@Gavrie Willemsen

Een paar 100kg ben je wel nodig met zo`n tandem schamel.
+3
Fendt926Driver
@Gavrie Willemsen ergens denk ik dat je minder trekker dan een 1455 ook niet echt voor een 25 tons wagen wilt hebben..
Optrekken maakt niets uit.
Maar in een noodsituatie remmen dan telt elke kg gewicht voor de wagen ook mee
+5
Gavrie Willemsen
@Fendt926Driver de dieplader is rondom volledig luchtgeremd. Het is wel ongekend hoe goed de remmen aanpakken bij die John Deere. Maar inderdaad de Inter ervoor is toch weer net iets meer mans.
+2
FONHOF
@Gavrie Willemsen

Water in de achterbanden is voor het comfort niet super, alleen je word er machtig sterk van is mijn ervaring
+1
remco rooks
@FONHOF supersterk hier had een akkerbouwer 650 65 42 banden vol water voor meer grip met het ploegen werkte super zonder water kon die het ook wel trekken maar dan had je gewoon meer wielslip
+1
VolvoPowerT700
@Gavrie Willemsen je kan ook nog altijd wielgewichten plaatsen. Hoeveel mag de 3650 trekken volgens de papieren?
+1
Gavrie Willemsen
@VolvoPowerT700 40 ton MTM staat er op de documenten
+4
a3vandiejen
Prachtige combinatie.
+5
hooidonk
Prachtige foto, leuk dat deze machine weer z'n benen kan gaan strekken!
+4
Gavrie Willemsen
@hooidonk ja heeft eigenijk 4 jaar bij ons binnen in de loods “staan niksen”….
+2
hooidonk
@Gavrie Willemsen
Ja, ik weet nog dat die stoffig en moe op de eerste foto's op dook.
Straks moet je gaan kiezen met welke klassieker je op pad gaat. De 1455, de 3650, de Schluter of de 6.81 😉
Er zijn heel veel mensen jaloers op zoveel luxe!
+3
casejxu
@hooidonk vooral die 6.81👌
+5
hooidonk
@casejxu
Ik sta er niet raar van te kijken als er opeens zo'n machine daar opduikt 😉
Die Schluter zagen de meeste van ons ook niet aan komen.
+1
casejxu
@hooidonk nee dat mag je zeggen. En zo'n, 6.81 zou prachtig in het rijtje staan!
+1
Gavrie Willemsen
@casejxu met MWM motor 🤪
+1
casejxu
@Gavrie Willemsen klopt! En full powershift
+3
Gavrie Willemsen
@casejxu geef mij toch maar een 6.30 met 40 km bak dan
+1
Fendttrisixfan
@hooidonk 6.81???
+1
Gavrie Willemsen
@Fendttrisixfan ze hebben mij aangeraden om ooit een Deutz 6.81 aan te schaffen 🤪🤪
+3
dx11
Quote Reactie van @Gavrie Willemsen:
aangeraden om ooit een Deutz 6.81 aan te schaffen

Ik ben benieuwd wie jou die ellende wenst
+1
Gavrie Willemsen
@dx11 ja een topserie was het al zeker niet
+3
Fendt926Driver
@Gavrie Willemsen ze zijn prachtig woest om te zien.
En rijden met de powershift hendel bijaan de stoel was heerlijk.
En rechtsvoor op de onderdorpel van het voorraam stond de powershift plek van de bak.
Maar als het er echt op aan kwam sprong de bak nogaleens in storing en stond je stil.
Wat soms met 2 minuten opgelost was soms ook een halve dag duurde.

Maar woest uitzien dat zeker
+4
hooidonk
@dx11
Quote:
"Ik ben benieuwd wie jou die ellende wenst"

Ik had ook niet verwacht ooit iemand een Deutz aan te praten. Ik zal het ook niet meer doen.
+2
dx11
@hooidonk haha, is geen deutz. Wel prachtige trekkers om te zien.
+3
Gavrie Willemsen
@Fendttrisixfan als er ooit een Deutz zou komen is het een 6.30 met 40 km bak
+2
Fendt926Driver
@hooidonk zelfs ik vindt hem er woest uit zien.
Is ook wel een mooie extra trekker voor @MRVNDT
+1
hooidonk
@Fendt926Driver Ik weet alleen niet hoe het zit met de Belgische of Duitse papieren?
Verder wel een heel mooi exemplaar, ziet er nog best netjes uit en fronthef + pto
MRVNDT
@Fendt926Driver mooi ding ! Ik zoek maar 2wd nu
+1
wotan2
+2
Fendt926Driver
@wotan2 poahh wat een woest op de banden staande trekker. 8000 euri voor ruim 6000 uur ervaring...
Daar zit ergens wel iets fout..
Binnenkort te koop bij mark de bresser???
+4
Gavrie Willemsen
@Fendt926Driver waarschijnlijk onder de noemer “schuurvonst” en het dubbele van de prijs
Fendt926Driver
@wotan2 zie nu net dat het een veiling betreft..
+3
2850Johndeere6R
Prachte combi Gavrie dat zon pracht stuk van een machine bij jou nog in de toekomt zijn spierballen mag gaan vertonen. Enne dit hertje zal je niet snel in de steek laten
+4
jesperb
Ik zou een paar wielgewichten op de kop tikken en die in de achterwielen hangen, die kunnen er makkelijker uit dan water en geven geen problemen met rotten van je velgen ook in de winter heb je met vorst minder problemen. Daarbij komend water werkt je altijd tegen, als je versnelt duurt het voordat het water mee rond wil en als je wilt remmen stuwt water veel meer dan wielgewichten doordat het dan aan de buitenkant in je banden zit…
+1
Gavrie Willemsen
@jesperb ik ben eigenlijk alleen maar laaiend enthousiast over water in de banden…..
+1
john deere 7810
@Gavrie Willemsen

water in de achterbanden gaat prima en maakt weinig uit voor het comfort behalve dat je veel stabieler bent. We hebben er heel wat lopen die het ook hebben. Wat wij wel meestal doen is recht tegenover het bestaande ventiel een extra ventiel in de velg boren. dan 1 ventiel onderaan zetten en de andere bovenaan. druk je ze zo vol met een hoge drukspuit. mooiste is met een flowregelaar.
+1
jesperb
@Gavrie Willemsen prima toch!!?? Iedereen z’n eigen ideeën en voorkeuren!!
+2
deere power
Eindelijk de Deere in actie 💪
Was al even aan t wachten op n foto met de 3650 met dieplader.
Enkelas schammeldolly heb je daar minder last van is mijn ervaring.
+2
JD BORN 2 FARM
Mooi dat hij zo goed terecht gekomen is, het inschakelen van de 4wd is bij deze trekker maar één druk op de knop ipv van een grote hendel bij de 14. Of heb ik dat mis?
+2
johndeere 2650
+2
Gavrie Willemsen
@JD BORN 2 FARM inderdaad, een simpele tuimelschakelaar naast de lichtschakelaars. Bij de 1455 moet je een hendel omzetten, vooral als er een bijrijder bijzit is dat erg lastig omdat die juist met de benen daar dan zit…😅
+1
JD BORN 2 FARM
@Gavrie Willemsen ach alles heeft zo zijn charme, en het feit dat je zoveel verschillende trekkers hebt ook kwa leeftijd maakt het juist zo leuk
+3
Gavrie Willemsen
@JD BORN 2 FARM ja das waar, voorlopig koop ik niks meer bij heb ik mijn vrouw beloofd….🤩
+7
valmet6400power
@Gavrie Willemsen
Ik heb ook wel is ochtenden dat ik denk voorlopig ga ik geen bier meer drinken, maar eind van de middag is “voorlopig” dan voorbij haha
+3
Valtra man
@valmet6400power 😄😄 ik zei gisteren exact hetzelfde tegen m’n vrouw: als de kinderen in bed liggen ga ik ook slapen. Tot het zover is..

(klik om te vergroten)

+2
valmet6400power
@Valtra man
Kijk dat ziet er goed uit! Proost!
+4
JD BORN 2 FARM
Ja zulke dingen beloof ik mijn vriendin ook zovaak, totdat er wat moois voorbij komt
+3
Gavrie Willemsen
@JD BORN 2 FARM heb je het met dat “moois” over trekkers of over andere “vrouwen”….🤪🤪
+2
JD BORN 2 FARM
@Gavrie Willemsen in dit geval het om schaal modellen, dat is ook een dure hobby. Maar dat hoef ik jouw ook niet te vertellen
+1
Gavrie Willemsen
@JD BORN 2 FARM ja daar kunde ook klauwen vol geld aan kwijt….maar ik heb wel het gevoel dat ze totaal hun waarde niet verliezen en zeker niet als je de dozen bij houdt.
+1
JD BORN 2 FARM
@Gavrie Willemsen als je de doos er bij hebt worden ze eerder meer waard dan minder
Gavrie Willemsen
@JD BORN 2 FARM en zeker gelimiteerde modellen
+1
JD BORN 2 FARM
@Gavrie Willemsen die zijn helemaal ongekend duur idd. Ben momenteel vooral 1:16 ertl John Deere en wat case IH aan het sparen.
+3
Towaberg
Alweer een knappe combinatie 🤩🤩🤩
+1
mdoornekamp
Denk dat een standaard 1455 niet eens heel veel zwaarder is dan de jd 3650
Fendt926Driver
@mdoornekamp een 1455 is standaard 500kg zwaarder en 29pk sterker.
mdoornekamp
@Fendt926Driver ok. Die 500 kg had ik ook ongeveer verwacht. Zonder banden en cabine blijft er van een 1455 ook niet veel over.

Die 3650 kunnne de pk's vaak wel goed leveren
Gavrie Willemsen
@mdoornekamp motor van een 3650 is echt een taai duveltje hoor
+1
Gavrie Willemsen
@mdoornekamp ja je kunt ze “groot” laten lijken omdat er grote wielen onder passen. Daar is bij een 3650 dan weer geen plaats voor onder de spatborden
Gavrie Willemsen
@Fendt926Driver mijne 1455 weegt exact 7500 kg nu
Fendt926Driver
@Gavrie Willemsen volgens de papieren weegt de 1455 5650 kg. En de 3650 5150kg
Gavrie Willemsen
@Fendt926Driver ik ga toch is kijken…hoe kom ik dan aan 7,5 ton? Of ik moet mij schromelijk vergist hebben… ik heb zelf een weegbrug dus ik ga maandag gelijk wegen
Fendt926Driver
@Gavrie Willemsen de opgegeven gewichten zal zonder frontgewichten pakket en water in de banden zijn.
En misschien zonder trekhaken en geen volle tank diesel
+1
Gavrie Willemsen
@Fendt926Driver ik denk dat ik mij vergist heb in die 7,5 ton ze….
+2
JD BORN 2 FARM
@Gavrie Willemsen ik ben eigenlijk wel benieuwd nu
+2
Gavrie Willemsen
@Fendt926Driver mijn Inter weegt 7340 kg op mijn geijkte weegbrug. Volgetankt en met water in de voorbanden. Zonder chauffeur
cyrus-van-gelder
@Gavrie Willemsen Dat is meer dan ik gedacht had zeg!! Mijn 644 weegt volgens de technische gegevens 2700 kg
  • 🤔🤔🤔🤔🤔🤔
Fendt926Driver
@Gavrie Willemsen poe dat is best wat.
En de john deere?
Die lijkt ruim een ton lichter
Valtra man
@Gavrie Willemsen heb je een idee hoeveel gewicht dat water toevoegt?

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de John Deere 3650 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!