
Kramer U800
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Kramer U800 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Daarna heb ik gelijk de oude kabel van de lier afgehaald en de nieuwe, die ik al had liggen, erop gewikkeld, dit was 70 meter, er zou 100 meter 16 mm kabel op kunnen. Dit ging perfect door het automatische oprolsysteem wat zich onder de lier bevind. De Schlang & Reichart FW5/2 lier word mechanisch aangedreven door de aftakas. Om dit mogelijk te maken moest er eerst een PTO (Zapfwellenantrieb) gemonteerd worden op de versnellingsbak, uiteraard ook eigenbouw van de Gebr. Kramer, hier zijn er wereldwijd nog zo'n 4 of 5 losse van over en ik heb er uit die voorraad één van weten te kopen in één koop met een tussenlager (zwischenlager), een frontaftakas (Frontzapfwelle), en nog wat ander klein geneuzel op deze aandrijflijn compleet te maken. Er zat nog één aftakas-stomp met achteraftakas in het frame, de aftakas-stomp is verhuisd naar voren toe. De front aftakas is 2,3 meter lang en loopt onder de cabine door, met af en toe maar enkele millimeters ruimte rondom.
Gisteren heb ik ook gelijk maar een eerste proefrit gemaakt op de openbare weg, dit was wel even genieten na 4 jaar werken, in de polder heb ik hem effe vol gas getrapt naar 2800 motortoeren in zijn 8, dan rij je zo 70 km/u op de GPS. Alles heeft zich goed gehouden op een paar kleine dingetjes na, waar onder een aanlopende rem en een lekkage bij de perszijde van de hydrauliekpomp voor de stuurbekrachtiging. Sturen kan je met één hand door die ZF hydrolenkung en je hoeft amper te remmen omdat je heel veel op de motor kan afremmen.
Een video van de eerste proefrit zal ik nog wel hier plaatsen.
Laatste
Reacties
(klik om te vergroten)
Jammer van de paar kleine "probleempjes" maar dat blijf je houden met dat oude spul zullen we maar zeggen
Bijzonder moment om er voor het eerst echt mee te rijden. Dan hoor je elk piepje en geluidje, maar een grote geruststelling en compliment dat nagenoeg alles goed is
Wat staat er nu nog op het lijstje wat er nog aan moet gebeuren?
Het resultaat is prachtig na al die jaren eraan werken. Petje af en een dikke pluim
Super mooi geworden
En je hebt toch wel eerst een paar extra wielmoeren eraan gezet voor het rijden?
(Ik lees altijd alle reacties)
Zag het filmpje van de test rit voorbij komen op instagram, heerlijk geluid maakt die met de jankende bak als je gas geeft