En we gaan verder. Tussendoor word er naastig gesleuteld om Brutus (de 1250) weer rijdbaar te krijgen na transmissieschade.Ook project SF50 (S450) gaat gestaag verder. Hier zijn de chassisbalken weer

Schlüter s450

Schluterfan
En we gaan verder. Tussendoor word er naastig gesleuteld om Brutus (de 1250) weer rijdbaar te krijgen na transmissieschade.

Ook project SF50 (S450) gaat gestaag verder. Hier zijn de chassisbalken weer deels gemonteerd om de nieuwe montageplaten te kunnen plaatsen. Die waren ooit doormidden geslepen en weer aan elkaar gelast... Ik heb op mijn werk nieuwe platen en verstevingsbeugels laten laseren. Enkel de U's gebruik ik nog, de rest is nieuw... Andere motorflens eraan. Die blijkt al sterker gemaakt dan de originele, ondanks dat er maar een 35tal trekkers verschil in serienummer zit! Ik ga nu op zoek naar een andere karterpan, zodat ook die aan de flens kan gemonteerd worden. Dan is het geheel sterker.

Ondertussen heb ik ook de lagers voor de waterpomp, zo kan ik die ook reviseren. De dichtingen voor de hef zijn ook binnen, dan kan die ook weer dicht.

Wordt vervolgt!

Reacties

schluterman
Druk bezig zo te zien
R Bouwmeesters
Was de motorflens stuk of waarom heb je deze vervangen? Weet je ook waarom de steunen doorgeslepen en gelast waren?
+1
Schluterfan
@R Bouwmeesters

Daar was al het een en het ander aan geklooit. Ik denk dat de trekker ooit een ongeluk gehad heeft. Ik heb er aan de voorkant al vrij veel sporen van terug gevonden uit het verleden... Die bezorgen mij ook een (hoop) extra werk helaas. En het feit dat het niet altijd allemaal even netjes gedaan is maakt het er alleen maar moeilijker op. Maar we gaan verder en hopen dat het resultaat er ooit mag zijn.
+1
Towaberg
Sterk werk 👍
Knap werk al 😉 , hoe is het ondertussen met brutus ? en word de 450 zijn chassic zilver ?
+1
Schluterfan
@schluter jan van samang

Bij Brutus zitten de bak bijna weer samen. Dinsdag ga ik nog wat verder doen, dan kan hopelijk het schakeldeksel enz er weer op. Eer ik alles had duurde wel even. En soms monteerde ik iets extra om iets anders gemakkelijker te monteren en dan kom je gelijk weer wat tegen. Ik heb op nu op alles wat los geweest is de lagers vervangen, as van de achteruit schakeling heb ik er ook nieuw in zitten. We willen ook nog eens naar het stangenstelsel kijken voor het schakelen kijken dat hij nog beter schakelt. Zal blij zijn als die weer samen zit. Pa doet nu het werk met de Compact 950, gaat op zich ook allemaal.

De 450 wordt ooit weer volledig rood, zoals hij afgeleverd is dertijds. Maar dat is toekomst. Ik wil hem eerst een tijdje zo inzetten en zien wat het word. De motor is ook nog een vraagteken. Ik zag dat de ketting van de smering ook het beste achter zich heeft, dus die moet ik er ook nog nieuw inzetten.

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Schlüter s450 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!