Vandaag weer een volle dag aan het schuren geweest met Martin...op de banden gezet om te verrijden. Kleppen deksel zit vliegroest op maar is inmiddels helemaal glad. Volgende fase is spuiten motorblok

Same Panther 90

a3vandiejen
Vandaag weer een volle dag aan het schuren geweest met Martin...op de banden gezet om te verrijden. Kleppen deksel zit vliegroest op maar is inmiddels helemaal glad. Volgende fase is spuiten motorblok.

Reacties

+4
@a3vandiejen Mooi verhaal en foto.
+2
a3vandiejen
@tractor junkie xl Dank je wel.
+7
wim-same
@a3vandiejen en @Martinsame jullie waren lekker bezig.
+6
a3vandiejen
@wim-same Was weer een productieve dag zeg maar.
+8
akkermopet
Dat wordt zo meteen het volgende nieuwe plaatje van Same...
+7
a3vandiejen
@akkermopet Ja daar gaan we wel van uit, vooral Martin...🤣😃👌
+8
bob de bouwer
Goed bezig, zijn benieuwd naar het eindresultaat
+3
a3vandiejen
@bob de bouwer Ja klopt, altijd weer leuk om te kijken hoe alles uitpakt.
+5
florisrobben
👍goed bezig
+3
Boeder foto
Leuke klus👌🏻👌🏻
+6
wim-same
@Boeder foto Nou, of schuren en borstelen nou zo leuk is, zullen de meningen wel over verdeeld zijn. ha ha
+2
Boeder foto
+6
yoohan
Goed bezig geweest 👍 zaterdag likje verf erop.
+3
a3vandiejen
@yoohan Mooi Johan.
+6
hooidonk
Lekker gewerkt!

Wat een klus hè, dat kaal maken.
Wat gebruiken jullie daar voor?
+6
a3vandiejen
@hooidonk Stukken met de hand, gewoon schuurpapier, veel met de komborstel, en zo'n grote ronde staalborstel op de slijptol voor tussen de cilinders en koppakkingen.
+3
a3vandiejen
@hooidonk De tank was nog als nieuw, hebben we met de hand gedaan.
+5
draaipiet
Goed bezig geweest, het is toch geen weer voor de hooibouw 🤣
+3
a3vandiejen
@draaipiet Precies, kwam nog een aardige bui over..
+3
wim-same
@draaipiet Nee, maar wel goed weer om al vast dingen in orde te maken voor de maisoogst. Nieuwe hydrauliek hendel op de Buffalo gemaakt.
+2
draaipiet
@wim-same Goed bezig geweest Wim, dus dat is nummer een die mee gaat
+5
wim-same
@draaipiet Word twee keer rijden. Ik kan van te voren al trekkers brengen bij @Fendt926Driver Huub. Same Buffalo DT kan samen met de Same Minitauro DT op de vrachtwagen, en de Drago kan samen met eventueel de Corsaro. SAMECAR kan op de aanhangwagen.
+8
Kramer U800
Mooi, goed bezig! Ik kan niet wachten tot dat de Panther net zo fabrieks nieuw lijkt als de Drago, maar dat gaat helemaal goed komen.

Hoeveel Liter olie gaat er in dat motorblok? Er hangt een carterpan onder van een scheepsmotor man.
+8
arnold-arentze
@Kramer U800 13.3 liter olie in motorblok geven ze op voor de Panther. 72.5 in versnellingsbak en dan 20L voor de hefbak. Weet uit ervaring dat dat een hele plons is 😅😅
+6
Martinsame
@arnold-arentze ja voor al de versnellingsbak 😅
+2
arnold-arentze
@Martinsame Pfff heb ik ook vervangen was blij dat ik er nog deksel van versnellingspook af had was wel makkelijk gieten 😅
+2
Kramer U800
@arnold-arentze Moesten die Italianen van hun olie af ofzo? Zou wel een dure tractor zijn geweest in de oliecrisis.
+3
wim-same
@Kramer U800 Heeft een ander merk minder olie dan ? Ik kan het me niet voorstellen.
+3
Kramer U800
@wim-same Zetor heeft over het algemeen veel minder olie in de bak en achterbrug, hier gaat dezelfde olie en staat met elkaar in verbinding. Motor gaat bij Zetor meer in qua liters.

En bij mij in de Kramer zit ook heel weinig olie, maar dat telt eigenlijk niet mee omdat het geen tractor is met blokbouwwijze maar met een frame.
+2
wim-same
@Kramer U800 wel vergelijken met een Zetor van dezelfde pk klasse. Kleine Same's hebben ook veel minder olie.
+3
Kramer U800
@wim-same Dan praat ik over een 7245, die heeft nagenoeg dezelfde pk's maar wel een 4 cilinder, Zetor heeft nooit 5 cilinders gehad. En anders ga je al naar de Crystal serie wil je meer pk's, daar gaat wel een hele plons olie in al heb je een 8011 of 12011.
+4
arnold-arentze
@wim-same De Minitauro gaat ook al 9L motorolie in 38L versnellingsbakolie. En 12L voor de hefbak. @Kramer U800 Vind het nog wel meevallen in mijn vorige auto 2.0 Toyota diesel ging ook al 6L motorolie in
+6
arnold-arentze
@Kramer U800 Carterpan is ook zwaar uitgevoerd maakt deel uit van de algemene constructie. Lijkt iets groter zitten aan onderkant soort ribbels in.
+5
Martinsame
@arnold-arentze ja door loop bij mijn de as van de 4 wd door
+3
arnold-arentze
@Martinsame ja precies nog uitsparing ook ja Idd
+3
Kramer U800
@Martinsame Door de carterpan heen? Of alleen een uitsparing dus. Heb je dan 2 aftappluggen? Maar verklaard dat het deel uit maakt van de dragende constructie.
+4
Martinsame
@Kramer U800 1 kant zit een aftap plug andere kant is gewoon een wandt waar geen olie zit
+3
arnold-arentze
@Kramer U800 Zo ziet eruit zonder 4wd.

(klik om te vergroten)

Carterplug zit links aan zijkant
+3
Kramer U800
@arnold-arentze Heel appart nog nooit eerder gezien, zo sta ik telkens toch weer verbaasd bij Same. Elke keer zie ik weer nieuwe dingen die andere merken vaak niet hadden.
+3
arnold-arentze
@Kramer U800 Same had ook alles componenten in eigen beheer. Veel andere merken kochten of een motor of een achterbrug/versnellingsbak in. Bijvoorbeeld bij Perkins of ZF, waardoor de ontwerpen toch beperkter worden. Al is de dragende constructie voor de carterpan niks geks volgen mij🤔
+5
wim-same
@arnold-arentze ribbels zijn ook al voor de koeling van de olie. Voorbereid op de P-motor.
+6
Martinsame
Ja vandaag weer een productief dagje gehad en met 2 man gaat het lekker hard en net zo gezellig
+4
a3vandiejen
@Martinsame Zo is het..😃👍
+7
Zoete
Echt mooi om de evolutie te kunnen volgen en zeker als er eens wat verf of raakt, dan zie je pas echt dat het zware werk loont
+3
Towaberg
Vreemd, meest besproken van de dag😂😂😂
+2
a3vandiejen

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Same Panther 90 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!