Foto van een Schuitemaker RapideWie ziet het verschil 😁. Foto is geplaatst door MRVNDT op 11-08-2021 om 05:48:34, met 36 reacties.

Schuitemaker Rapide

158 foto's van @MRVNDT

MRVNDT
Foto van een Schuitemaker Rapide

Wie ziet het verschil 😁

Reacties

+1
MRVNDT
Moet boven nog goed gelast worden is nu alleen met punten vast
Baltus_steyr
@MRVNDT je ergert je aan het laden omdat de balken iets schuin naar achteren stonden. Nu heb je de balken recht met de bovenste plaat gemaakt in de hoop dat die wat mooier laaid?? 😬 😬
+1
mdoornekamp
@Baltus_steyr
Quote:
hoop dat ie wat mooier laait

Hoop doet leven
Baltus_steyr
@mdoornekamp hahha watn flauwe humor weer deze ochtend... 😁 😂 😂
MRVNDT
@Baltus_steyr Kost geen geld alleen tijd. En als het n Effekt heft warom niet ? Proberen kan altijd. Het lijkt mij te werken. Morgen moet ik loon rijden en ik gaa dan berichten.
Baltus_steyr
@MRVNDT oke ben zeer benieuwd. Nee je verliest er niks aan. kost inderdaad alleen wat tijd. Maarja als dat effect heeft loont het zeker!!! "💯
+1
1046
Goede aarde🤔🤔
thmtrader
Heeft een andere TF er ook al gedaan.
CaseCS130
Het zal vast iets schelen, maar zover stonden ze toch niet naar achteren? Een cm of 10? Die beweegbare voorwand die V.schnakkers bij jou topic over de bouw van deze wagen plaatste doet een stuk meer denk ik. Is jou invoerkanaal ook even ruim als dat van hem? Op een foto ervan zie ik wel duidelijk dat hij daar aan gewerkt heeft maar weet niet hoe dit er origineel uit ziet.
MRVNDT
@CaseCS130 dat stukje wat hij erin geplaatst heft dat is wel te zien erinner ik mij. Zo’n bewegbare voorwand is zeker nog iets beter maar ook meer bouwen. Ik probier het nu zo maar wil ook nog mijn kanal groter maken. Bodem voren afzakken is mij teveel werk.
CaseCS130
@MRVNDT Ja als je het kanaal wat ruimer kon krijgen zonder al te veel werk helpt dat ook al veel denk ik.
thimon
@MRVNDT
Je wilt je invoer kanaal gaan vergroten hoe ga je dit doen ben wel benieuwd, bij onze wagen ook over gesproken alleen geen idee hoe dit aan te pakken zodat het ook effect zal gaan hebben
+1
mdoornekamp
@thimon er zijn ook wel opraapwagen s te koop die gewoon lichter laden
+1
dx11
@mdoornekamp je kan ook alles verkopen en een uitkerining aanvragen. Misschien wel nog makkelijker
mdoornekamp
@dx11 of een loonwerker bellen
MRVNDT
@mdoornekamp ik heb nu eerst gewisseld up 1500 nm aftakas, is al heel andere wagen nu. Nu geen laad problemen meer. Maar wil nog wel invoer kanal bijwerken.
MRVNDT
@CaseCS130 30cm naar achteren gekantelt
CaseCS130
@MRVNDT Oh, 30cm, dat is een stuk meer dan ik dacht. Dan is dit zeker de moeite ook waard.
iwan
@MRVNDT en al uitgetest?
+2
MRVNDT
@iwan ja vandaag ik schrijf er morgen wat van moet met die herder onderweg
+1
CaseCS130
@MRVNDT probleem opgelost? Of nog niet naar de zin?
+1
MRVNDT
@CaseCS130 @iwan ja het is beter geworden nu. Maar nog niet compleet afgewerkt. Het mooie is da met hoger laden niks meer snel naar voren over valt. Eerst heb ik het gras naar boven over deze 30 instekende kant geladen en dan rollde het over naar voren en dann boven over het muur naar de grond hen. Nu straks naar achteren. Ik hoop dat ik dat met mijn illustratie hier verklaren kan.

Qua slipkoppel gebruik ben ik nog niet tevreden. Ik gebruik al 1300nm ipv 1200 omdat dat niet beschikbaar was. En het laden en snijden is helemaal geen Problem. Nooit slipkoppel eruit en maximal het messen een keer eruit klapperen ( rij up 50-60 bar met 39 messen ) maar als het iets zwaardere spul gras of zuikerrijk is, begint met het persen ( niet naar boven maar tegen het gras erachter ) altijd enorme kracht nodig. Voor het trekker geen Problem maar slipt mij te veel. Overleg nog wat ik doen kan. Eerst, als het slipkoppel niet werkte en ik zo door kun, geen Problem. Tot dat mijn Andrijvkast kapot raakte natuurlijk…

(klik om te vergroten)

Rood voor het verbouwen en blauw is nu actuele flow van het gras.
mdoornekamp
@MRVNDT
Quote:
1300 Nm

Slipkoppeling kun je toch imstellen met schroef en veer? Met een goede test bank.
Draai je op 540 of 1000 toeren?
CaseCS130
@mdoornekamp @MRVNDT 1200 is ook niet heel veel, niet voor een 1000 toeren machine en helemaal niet voor een 540. Als de aandrijving niet meer mag hebben denk ik dat je nooit heel kan persen met deze wagen.
Wel mooi dat de voorkant nu beter werkt.
mdoornekamp
@CaseCS130 nee 1200 is niet heel veel
MRVNDT
@mdoornekamp 1000 Touren en habdleiding zegt 1200 nm en voor 540 maar 1500. Ik wil graag 1500nm testen, zo is het alleen lastig
MRVNDT
@MRVNDT mijn andere beide oprappers hebben ook al 1500 met balken invoer dus ik wil wel proberen een van deze aftakassen up rapide te zetten. Trekker is geen 200 pk dus moet wel beter worden
+1
CaseCS130
@MRVNDT Beetje ter indicatie, onze europrofi 5000 staat op 1600nm met 1000 rpm aftakas.
mdoornekamp
@CaseCS130
Quote:
europrofi 5000

Pottinger kan sowieso wel behoorlijk vermogen aan. Een Torro staat al op 2000 Nm. Eeen jumbo 2500. Nm
mdoornekamp
@MRVNDT 1500 Nm is al behoorlijk meer.
Hebben die Deutz Fahr wagens al 1500 Nm aftakas?
MRVNDT
@mdoornekamp ja beide
mdoornekamp
@MRVNDT
Quote:
ja beide

Dat is dan 540 tpm
MRVNDT
iwan
@MRVNDT interresant dan zet ik die van mij geloof in ook wat rechter op
+1
MRVNDT
@MRVNDT @thimon hier zie jij het hier

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Schuitemaker Rapide ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!