Foto van een International 844-s opweg naar de eerste NK-titel in 2019 voor de NTTO 3.5 ton standaard

International 844 S

Krale844-s
Foto van een International 844-s opweg naar de eerste NK-titel in 2019 voor de NTTO 3.5 ton standaard

Reacties

valmet6400power
Nog aardig wat verplaatsbaar gewicht over! Dan kun je hem mooi balanceren 😄
Krale844-s
Ja dat klopt @valmet6400power dat is door de jaren heen ook een flinke klus geweest.. om elke keer weer wat te veranderen zodat je steeds meer gewicht verplaatsen kunt. Nu eigenlijk nog steeds wel maar valt niet meer om wat nieuws te bedenken.
valmet6400power
@Krale844-s
Op een gegeven moment ben je op het punt aangekomen dat je niks “overbodigs” meer kunt verwijderen om kilo’s vrij te maken inderdaad! Dan kun je overwegen om als uitdaging mee te rijden in de 4,5 ton maar ik weet niet of je dan met de brandstofpomp los aan de pk limiet kunt komen? Anders kun je het beter niet doen haha

En de ntto is onderhand ook van zo’n niveau dat er in de standaard klasses weinig mensen meer winnen die gewoon hun trekker uit de schuur trekken, banden wat van druk afhalen en dan aanhaken voor de sleepwagen.
martijn805
@valmet6400power dan heb je in de 4,5 ton in Staphorst laatst niet goed gekeken. Trekker van Jan van der sluis die voor de voerwagen stond werdt netjes 2e.
+1
DANOONTJE POWERR
@martijn805 als jij die naam noemt was die trekker ook voor trekkertrek wel heel goed in orde denk ik zo.
+2
Krale844-s
@DANOONTJE POWERR er was niks aparts met gedaan, uurtje van tevoren voor de voermengwagen weggehaald, het dikke stof zat nog op de ruiten, paar oude m8 dubbelluchies er bij naast gezet en daar ging ie! Volgens had die trekker nog nie eerder voor de sleepwagen gestaan
valmet6400power
@martijn805
Klopt daar was ik ook niet 😂
Bert1980
@valmet6400power zit een kern van waarheid in.. hoe zwaarder de klasses hoe minder standaard er aan het vermogen van de trekker is..
Vooral in de 11/13ton
DANOONTJE POWERR
@Bert1980 dat is op zich ook vrij logisch, oude mechanische trekkers doen het vaak het beste met trekkertrek maar een 1455, 160-90 of een 615 hebben standaard veel minder pk's dan moderne trekkers.
Dus volhangen en opdraaien die handel! 😏
+2
valmet6400power
@Bert1980
Ik mag er van @DANOONTJE POWERR niet meer over klagen maar ik vind dat zoals de ntto de limieten hanteert niet “standaard”. Je kunt een trekker van “standaard” 85 pk opschroeven en dan meedoen met “standaard” 140 pk limiet. Dat is niet standaard. Net als die 200 pk trekkers die met 380 pk mee doen in de 11 ton.
DANOONTJE POWERR
@valmet6400power ik ga het nu eens andersom proberen, met de 1300 onder de 140 pk blijven. 🙈
valmet6400power
@DANOONTJE POWERR
Maar dat is ook niet standaard vind ik.. Bedoel als jij een trekker hebt die binnen de klasse valt en origineel dat vermogen heeft is dat toch jouw geluk? En dan heb je zelfs de cabine er nog op 😄
DANOONTJE POWERR
@valmet6400power met een motorvermogen van 150 pk zou die dus op de aftakas onder de 140 zitten standaard.
valmet6400power
@DANOONTJE POWERR
Dat is zeker waar maar als hij in de tijd dat ie werkt meer vermogen “krijgt” zit je er zomaar boven.
+1
Bert1980
@valmet6400power nou precies dat.. ik ben niet tegen opschroeven maar als je bijna 2x het vermogen uitcje trekker haalt dan dat hij vanuit de fabriek mee is afgeleverd dan is het geen standaard meer maar dan is het sportklasse...
De regel zou moeten zijn het standaard vermogen van je trekker plus 15%
Alles daarboven is niet meer standaard.
valmet6400power
@Bert1980
Bij onze “thuis” trekkertrek hebben ze de regel tot en met 10% boven het door de fabriek opgegeven vermogen is toegestaan. Maar ze meten dan op de aftakas of je dat vermogen daar hebt. Dus een 100 pk trekker mag 110 pk op de aftakas hebben. Nou dan heb je ook 120 pk op de motor dus dan is alles erboven ook niet neer standaard te noemen 😄
Ruben-Wind
@valmet6400power valt ook wat van te zeggen vind ik. De gene die er het meeste geld in stoppen doen boven in mee. Vaak kun je van te voren al wel zeggen wie boven aan mee doet en wie niet.
valmet6400power
@Ruben-Wind
Klopt, enkele uitzonderingen daar gelaten. Maar dat vind ik ook in het geval van @DANOONTJE POWERR, dan heb je een trekker die qua gewicht/vermogen heel gunstig is en dan moet je hem terugschroeven omdat je anders gediskwalificeerd wordt op vermogen. Maar je mag wel een 7810 of 4955 (of een NH 8970 etc) van 220 pk op de motor opdraaien tot bijna het dubbele om op 380 aftakas pk te komen. En ja je hebt dan een standaard brandstofpomp erop en ja die kan zoveel diesel geven maar wat is dan standaard.. Laat hem dan maar een kwartier voor de waterrem staan dat moet een “standaard” trekker makkelijk kunnen haha
DANOONTJE POWERR
@valmet6400power die van mij heeft ook een kwartier voor de waterrem gestaan met 250 pk dus dat is niet altijd een probleem 😊
valmet6400power
@DANOONTJE POWERR
Maar jij hebt er geen koppakking meer in zitten bijvoorbeeld 😬
DANOONTJE POWERR
@valmet6400power die had ik al niet 😜
De koppakking was niet lek want die zit alleen langs de rand van het blok.
De bussen worden afgedicht met kopringen en die waren gaan roesten.
valmet6400power
@DANOONTJE POWERR
Nee maar bedoel als je met een koppakking en 250 pk een kwartier gaat staat branden voor de waterrem durf je daarvoor je hand in de vlam uit de pijp te houden? 😂
+1
DANOONTJE POWERR
@valmet6400power ah zo, ik denk zelf eigenlijk dat het wel kan maar ik kan nu niet meer terug haha.
Turbodruk is nog onder de twee bar, die was bij 88-94 nog hoger.
fendt Gerjan
Mega slepen die torre toen💪

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de International 844 S ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!