Same Drago met AGL165 klepelmaaier. Foto is geplaatst door Niels Costers op 21-08-2021 om 19:45:12, met 17 reacties.

Same Drago

Niels Costers
Same Drago met AGL165 klepelmaaier

Reacties

+4
Niels Costers
Hallo
Ik heb vandaag voor het eerst mijn same drago en AGL165 (chineese) klepelmaaiergebruikt.
Deze klepelmaaier was bij de aankoop van de tractor bij dus ik heb dit model niet zelf gekozen en is ook niet echt mijn favoriet.
Na een klein stukje begonnen de riemen aan de zijkant van de klepelmaaier te roken.
We hebben deze denk ik een drie tal keer aangespannen maar na een klein stukje begonnen deze steeds terug te slippen.
Dan na een half uurtje sukkelen begon de tractor vermogen te verliezen.
De tractor had vroeger al veel onderdruk maar nu leek dit meer te zijn.
Toen we de tractor stil zetten dan hoorden we in de motor vloeistof naar beneden lopen.
Dit is een luchtgekoelde dus zit hier volgens mij enkel olie in de onderkant van de motor.
Snel terug naar huis gereden zonder probleem.
Ik ben ook maar een elektricien en geen mecanieker dus iemand een idee???
Motor dringend revisie nodig????
Kopeling slipt door het vermogen van de klepelmaaier????
Lagers van de klepelmaaier stuk waardoor de riemen slippen en de kopeling van de tractor ook????
Toen de tractor vermogen verloor kwam er geen olie rook uit de uitlaat als dit helpt in het onderzoek.
+2
Fendt280S
Die maaier ziet er ook wat ligt uit ten op zichtte van de trekker.
+1
Niels Costers
@Fendt280S klopt is eigenlijk te klein moet goed opletten dat de as niet tegen de bovenkant van de hef komt
+7
Massey 2705
Als het clubje SAME mannen thuis komt van hun rond rit , zal je de adviezen wel krijgen wat het beste is om te doen !
Succes er mee. 👍
+3
wim-same
@Massey 2705 de vloeistof die je hoorde lopen is gewoon de motor olie die weer naar het carter zakt. dit geluid hoor je altijd als je een motor stop zet.
+3
langeslagdiesel
Paar dingetjes die je bij de trekker na moet kijken.: is de koeling ok? Trek de koeltunnel kap er even af en kijk even tussen de koel ribben van koppen en cilinders. Kijk ook in de tunnel even in de olie koeler. Als de motor echt te heet wordt dan werk je langzaam naar een warmloper toe. Als de motor dat een aantal keer hebt meegemaakt dan krijgt hij flink last van carter ontluchting. Een Same die echt veel te heet is die ruik je goed, heeft stationair te kort Motorolie druk ( rood knipperend lampje in je Dashboard) en de Motorolie die in de motor zit gaat echt HEUL snel achteruit. Deze verbrand. Mocht hij niet te heet woorden dan kan hij power missen door een verstopt brandstof systeem. ( filters, leidingen en tank.) zo’n maaier (tje) is voor een drago normaal een peulenschil om te trekken. Je moet meer je best doen om de maaier heel te houden dan de trekker. Ik zou eerst deze dingen even nakijken.
+2
Niels Costers
@langeslagdiesel koelribben zijn onlangs volledig gekuist riemen van de ventilator vervangen en gecontroleerd dat deze draaien. Olie is ook onlangs ververst en nieuwe olie filter. Bij laag toerental gaat inderdaad het lampje van de olie branden. Brandstof systeem is nog niet na gekeken maar bij het naar huis rijden kwam hij goed op toeren heeft natuurlijk minder vermogen voor nodig
+2
langeslagdiesel
@Niels Costers als bij laag toerental het lampje brand / knippert dan is er toch iets niet goed. Dat hoort niet zo. Of de motor echt koelt kun je ook voelen aan de uitlaat spruitstuk zijde. Daar moet je de koellucht kunnen voelen als de motor draait. Ook bij de uitgang van de oliekoeler ( boven de startmotor) moet Je dat voelen. Zal de eerste keer niet zijn dat ik een motor tref waar 1 kant van de ribben schoon zijn en de andere kant dicht zit omdat de verdeel schotjes niet gedemonteerd waren tijdens het schooon maken. Kijk ook de ventilator zelf even na. Ook die kan dicht koeken bij een lekkage op bijvoorbeeld de distributie ( pakking ) ook hebben sommige Same motoren nog een gaas rooster voor de ventilator.
+4
wim-same
Dit klepel maaiertje geeft een Drago met een slechte motor nog niet om. Beter gezegt, zo'n trekker is veel te hard voor zo'n maaier. Je kan dan nog beter aan de 1000 toeren aftakas koppelen en haf gas rijden, zodat de maaier net zo veel roeren maakt. Wat vermogen van de trekker betreft, Kijk eerst het brandstof systeem maar eens helemaal na. Als hij in het begin wel vermogen had, lijkt het op een brandstof probleem, en zeker als hij niet rookt.
+1
draaipiet
@wim-same Staat hij wel op tijd?
+5
a3vandiejen
Mooie Drago, cabine ziet er weer netjes uit.
+3
draaipiet
Inderdaad een mooie strakke Drago
+3
wim-same
@Niels Costers Is dit de cabine die van mijn Buffalo 120 af gekomen is ?
+3
a3vandiejen
@wim-same Ja, zag ik op foto's toen hij geplaatst is.

(klik om te vergroten)

+3
a3vandiejen
@wim-same Hier is hij geplaatst.

(klik om te vergroten)

+3
Niels Costers
@wim-same nee ik heb inderdaad geprobeerd deze er op te zetten maar was heel wat aanpassingen voor nodig geweest om dit te doen passen.
Ik heb toen ook ontdekt dat ik geen orginele spatborden heb en rond het dashboard pasten het ook niet echt goed.
Heb dan beslist terug de oude te gebruiken en deze te herstellen deze deuren waren ook een stuk breder.
Ik heb wel veel stukken kunnen gebruiken van jouw cabine.
De bullbar heb ik ook nog zodra deze een nieuw laagje verf heeft gaat deze er ook op.

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Same Drago ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!