Hier zie je mijn ZZP’er Mekanieker met zijn eigen vrachtwagen die een grote onderhoudsbeurt aan het geven is aan onze Hitachi ZX 190 rupskraan. Deze is nieuw aangeschaft in april 2014. Er staan nu 6

International 1455 XL

Gavrie Willemsen
Hier zie je mijn ZZP’er Mekanieker met zijn eigen vrachtwagen die een grote onderhoudsbeurt aan het geven is aan onze Hitachi ZX 190 rupskraan. Deze is nieuw aangeschaft in april 2014. Er staan nu 6000 uren op. Het rijwerk begin te verslijten, we verwachten het binnen 1000 uur te moeten reviseren.

Reacties

hoest
Is dat normaal dat dat bij die uren al versleten is? Lijkt mij dat die bij jou ook niet heel veel rijdt. Bij eentje die van juli tot december aan het sloten schonen is kan ik mij er wat bij voor stellen
+1
schluterman
Weer een kostenplaatje in het verschiet dan gavrie
Fast Eddy
Vervang je dan alles voor nieuwe onderdelen? Of laat je de ketting nog weer verbussen?
Gavrie Willemsen
@Fast Eddy ned alleen de platen overzetten, kettingen verbussen heb ik eerlijk gezegd nog nooit van gehoord
Fast Eddy
@Gavrie Willemsen en @arnold-arentze

Het werd inderdaad in het verleden nog wel eens gedaan. Het heeft alleen zin als je er optijd bij bent. Anders kan je hem net zo goed helemaal op rijden.
+1
arnold-arentze
@Fast Eddy Ja klopt je zit met de schakels al gauw op de ondergrens. Ik rij ze altijd helemaal aan gort. Platen ff over en weer door💪💪 Doe er ook nooit zo lang mee rups best veel.
Fast Eddy
@arnold-arentze

Bij een draineermachine gaan de ketting en de sprockets ongeveer 2000 uur meer.
+1
arnold-arentze
@Fast Eddy O Ha Ha dat gaat inderdaad hard bij zo’n machine🙈
arnold-arentze
@Fast Eddy Ketting verbussen word volgens mij niet zo veel meer gedaan. Een nieuwe ketting is goedkoper tegenwoordig. Misschien dat bij de “gesmeerde” buldozerkettingen nog wel gebeurd🤔
+2
porschestandard
@arnold-arentze Tijdens de bouwvak nog bij het bedrijf waar ik werk gedaan aan een rupskraan, pennen en bussen gekeerd.
arnold-arentze
@porschestandard Gekeerd zelfs. Dan moet je er helemaal op tijd bij zijn. Met een dure kwaliteitsketting zou dat misschien nog wel de moeite zijn🤔
+2
porschestandard
@arnold-arentze ja nog op tijd bij idd, originele CAT ketting was dit. Bussen laten keren door cat dealer en zelf het rijwerk weer onder de kraan gezet.
+1
catfan55
Onze 2013 Volvo 220D heeft nu bijna 4000 uur maar moet met een 1000 uur ook nieuwe ketting & drive sprocket. Ik denk dat we de grousers / rups platen houden van de oude set en deze met nieuwe bouten op de nieuwe ketting doen. De rups platen zelf zijn zo gek nog niet. Onze kraan rupst heel veel en zit vaak in de mest wat de kettingen niet ten goede komt.

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de International 1455 XL ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!