Doordat er een vriesdop tussen de 2 koppen lek was moest ik 1 kop eraf halen. Doordat ik dat moest doen heb ik ook ineens de andere eraf gehaald en binnengebracht bij een bedrijf die ze volledig gaan

Schlüter Super 1500TVL

Gavrie Willemsen
Doordat er een vriesdop tussen de 2 koppen lek was moest ik 1 kop eraf halen. Doordat ik dat moest doen heb ik ook ineens de andere eraf gehaald en binnengebracht bij een bedrijf die ze volledig gaan nakijken, afdrukken en zonodig herstellen.

Reacties

+1
schluterman
Goed bezig gavrie. Mooi blokje ook bekend gezicht
+5
En waarom het toiletpapier bij de motor, kan je hem nu ook in uiterste nood niet meer alleen laten? 😉
+7
hooidonk
@Fendt 106 S Christoph

😅

Je kunt precies 6 keer zonder door te hoeven trekken. 🙈
+3
Gavrie Willemsen
@Fendt 106 S Christoph er lag drab op de zuigers, dat heb ik er mee opgeschoond
+1
caseboy
@Gavrie Willemsen mevrouw maar wc papier kopen en der eige afvragen waar t amaal blijft
+7
valmet6400power
Het is heel simpel, je kunt er voor kiezen om een restauratie goed te doen of om een restauratie heel goed te doen. Je slaat jezelf voor je hoofd als na een half jaar blijkt dat de kop die je er niet zou hebben afgehaald ook lek blijkt. Dan moet je in een gerestaureerde trekker gaan sleutelen.

Nu kost het in eerste instantie veel meer maar probleemloos rondrijden straks is dan onbetaalbaar 😄
+3
toonvanbergen
Goed bezig Gavrie!
+2
florisrobben
Gavrie puik werk 👍mooi om te zíen
+1
Kramer U800
Op de foto is er ook nog geen stootrand te zien wat een goed teken is. Wat is het voor motorblok? Een eigenbouw van Schlüter toch? Is hier nog voor onderdelen aan te komen? De 8 cilinders niet meer toch?
+4
Schluterfan
@Kramer U800

Zuigers, bussen, kleppen en dichtsetjes bijna gee´ problemen. Krukassen en motorblokken dat is een ander paar wouwen.

Als je aan Schlüters begint moet je op voorhand heel goed beseffen waaraan je begint. Dat heb je bij andere merken ook wel, maar bij Schlüter gaat weinig vanzelf. Veel is (in sommige gevallen veel te) duur, kost het tijd om aan te komen. Restauraties gaan sowieso nooit zoals het hoort. De techniek is eenvoudig, maar de rest om de techniek draaiende te houden, daar steekt in vele gevallen meer energie in, en dan heb ik het niet over simpel maar wat onderdelen bestellen en monteren.

Ik las ergens dacht ik, dat Gavrie hoopte binnen een jaar klaar te zijn. Ik was ook ooit zo enthousiast... daar heb ik mijn lesje geleerd. Ik was de Compact ook van plan in nog geen jaar te doen, alles bij elkaar werd het 4jaar... Om maar een voorbeeld te nemen, ik moest voor de transmissie van de 1250 ook 8 weken wachten op een lager, en dat moest dan nog van ZF zelf komen. Dit soort taferelen kom je vast en zeker ook bij andere merken tegen, maar toch.
+3
Gavrie Willemsen
@Schluterfan ja Simon dat hij binnen het jaar niet gaat klaar zijn ben ik inderdaad ook al achter gekomen. Door omstandigheden ga ik het ook allemaal zelf doen. Misschien is dat toch beter, is een mooie afleiding naast mijn drukke bezigheden om het bedrijf draaiende te houden.
schluterman
@Gavrie Willemsen het is een mooie hobby alleen er gaat gruwelijk veel tijd in zitten gavrie
+7
Gavrie Willemsen
@schluterman ja maar eigenlijk vind ik dat helemaal niet erg. Het is ook erg fijn om bij mensen raad en daad te vragen, mensen te ontmoeten, ergens heen te rijden om te gaan kijken en dingen te bespreken. Je wereld wordt er ook weer wat groter mee en je leert nieuwe mensen kennen.
@Gavrie Willemsen je zal ook wel nog hulp kunnen vragen indien het nodig is lijkt mij.
Had jij ook geen mechanieker in loonverband die het onderhoud van de machines op hem nam?
Kramer U800
@Schluterfan Bedankt voor de informatie! Was ik benieuwd naar. Meestal duurt het inderdaad langer dan je denkt in het begin qua restauratie tijd. Maar je moet ook kunnen genieten van het restaureren, maar dat gaat wel goed komen bij Gavrie zo te horen!
+1
VolvoPowerT700
@Gavrie Willemsen , goed bezig! Maar dit wordt wel een puzzel voor gevorderden 😉
+1
@VolvoPowerT700 ja, dat lijkt mij ook zo.
En alle stukjes mooi open gespreid in de werkplaats.
Maar heb er alle vertrouwen in. Heeft nog al machines open gehad, mss wel minder groot.
Dit is lego technics voor grote kinderen.
deere power
Zo, lijkt minder en minder op een trekker 🙉.
Maar, half werk is geen werk..
👍👍👍 Goe bezig 👌
Nu de lagerschalen misschien ook nog controleren/vervangen?
+1
Gavrie Willemsen
@deere power motor is ooit gereviseerd. Koppen zijn eraf gemoeten omdat er een vriesdop lek was. Motor draait gelijk een Singer naaimachine
deere power
Al een geluk... Vriesdoppen nog goed verkrijgbaar?
Gavrie Willemsen
@deere power koppen liggen bij een bedrijf nu, is gewoon iets universeel dachten ze
deerejohn
Zolang het berdrijf er niet onder lijdt kan dit ,maar is voor de meeste wel een valkuil
+3
Gavrie Willemsen
@deerejohn ik heb mij voorgenomen alle dagen tussen de 15 en de 30 minuten er mee bezig te zijn. Er lopen nu rond de 9 mensen incl ZZP’ers op het bedrijf, het is voor mij nu al een volle dagtaak om die allemaal aan de gang te houden….
+2
VolvoPowerT700
@Gavrie Willemsen ideaal om even tussendoor je gedachten te verzetten.
Gavrie Willemsen
@VolvoPowerT700 ja dat is zeker nodig, vooral omdat wij 95% eigen week doen en daar een hele organisatie bij te pas komt

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Schlüter Super 1500TVL ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!