Foto van een Atlas 1302EDie geen zin meer heeft... Vorige week ernstige olie lekkerij, paar slangen die lek waren. Laten maken, donderdags opgehaald. Vrijdag apart honderd meter gemaaikorfd, slang lek

Atlas 1302E

+1
oanejorrit12
Foto van een Atlas 1302E
Die geen zin meer heeft...
Vorige week ernstige olie lekkerij, paar slangen die lek waren. Laten maken, donderdags opgehaald. Vrijdag apart honderd meter gemaaikorfd, slang lek. Dat gemaakt, en zaterdag morgen kwam er olie uit carter ontluchting. Zit nu diesel door de moterolie.
Al met al, geen goede week

Reacties

+1
wim-same
@oanejorrit12 Maar hoe oud is deze Atlas al, en hoeveel draaiuren heeft hij al. Ik heb vroegen met veel plezier met zo'n Atlas 1302E gewerkt. Snel, Sterk, maar moeilijk mee te vlakken.
+1
oanejorrit12
@wim-same uuhm, is van 1985. Teller staat op 13600 volgens mij, maar volgens mij staat ie stil
+1
langeslagdiesel
@wim-same met een Dtje was nog beroerder te vlakken in de regel. Toch waren er ook wel weer uitzonderingen. Met sommige atlassen uit die twee series kon je echt een biljart laken maken, zo lekker als die vlakten. Een Ctje was veel trager, maar luisterden weer veel beter naar de handles. Wat mij in die tijd vooral op viel was dat iedere atlas anders draaide. Als je als voorbeeld toen komatsu nam. Die draaide allemaal het zelfde. En veel zuiverder. Of je nou een pc 80 of 220 of 300 had. Zelfs nog een blauwe maandag op een pc 650 gedraaid. Loep zuiver, maar man man. Zo traag.
+3
mklok
@langeslagdiesel Mijn ervaring is dat met Japanse of Koreaanse kranen je heel goed kan vlakken , zonder dat je heel de dag gespannen achter de joysticks zit . Bij die machines gaat het vanzelf. Heb ook veel op Europese kranen gezeten , maar dan zit je heel de dag verkrampt om iets vlak te krijgen.
+1
langeslagdiesel
@mklok jou verhaal klopt wel aardig. Zeker als de kraan al flink in de uren zit.
JD BORN 2 FARM
Aai dat is knap klote, verder ziet de kraan er nog super strak uit voor zijn leeftijd
newholland-
36 jaar,heb je denk ik niet veel te zeggen 🤔
oanejorrit12
@newholland- Hij heeft het best gedaan ja
+2
Tijdje terug een foto waarop die schoon was ‘dan kan je zien waar die lekt’
Maar als ik dit zo lees is die al heel wat olie verloren in die tjjd…
+1
oanejorrit12
@ronald-deutz-fahr zaterdag 50L olie bij gedaan 😛 en qua lekken van laatst viel dat wel mee vergeleken met nu
casejxu
Brandstof bij de olie. Opvoerpompje lek?
+1
oanejorrit12
@casejxu geen idee, heb m bij de smid gezet😛
NH-Ford
@casejxu Ben bang dat eerder je brandstofpomp lek is..
casejxu
@NH-Ford nee bij deutz zit op voerpompke op de brandstofpomp. Deze willen nog wel eens lek gaan
+2
NH-Ford
@casejxu Klopt, maar zo'n bosch A pomp op oudere leeftijd ook zeker, kippert ie de diesel zo int carter. Als je daarvan uit gaat valt het altijd mee 😉
+1
oanejorrit12
@casejxu toch geen brandstof geweest. Keerring van een hydropomp eruit en pompte hydrauliek olie in moterolie

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Atlas 1302E ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!