Foto van een International 644, trekker van een klant die maar hydrauliek olie bleef bijvullen. Op zijn laatst liep er olie uit de ontluchting van de versnellingsbak. Lekt dus door dat klepje in het h

International 644

sybren
Foto van een International 644, trekker van een klant die maar hydrauliek olie bleef bijvullen. Op zijn laatst liep er olie uit de ontluchting van de versnellingsbak. Lekt dus door dat klepje in het hydrauliek reservoir.
Heb ondertussen 100 liter uit de versnellingsbak afgetapt.
Ben benieuwd hoe erg die pakking er uit ziet van binnen.

Reacties

+5
sybren
Versnellingsbak is nu leeg

(klik om te vergroten)

2 specikuubs vol olie.
Er hoeft maar 35 liter in de bak. 60 liter teveel.
akkermopet
@sybren Oeps, dat is beugen of barsten!!
WO 562 Driver
Niet best. @sybren olie nu nog te gebruiken of wordt het afvoer?
+1
sybren
@WO 562 Driver olie is vermongen.
Ik druk er nieuwe in.
Gebruik oude olie vaak om bodemkettingen te smeren.
GerbertXL
Had ie er een drieasser achter hangen?
Bij een 956 ligt het meest aan een stalen plaat onder het hefdeksel met een kurken pakking er tussen. Die plaat gaat dan wat bol staan door een dikke straal olie die op die plaat komt door bijvoorbeeld snel laten zakken van een dumper. Hoe dat bij deze types is geen idee
sybren
@Masseyfergusondriver is hier precies hetzelfde euvel.
Ik denk dat het ouderdom is.kurk is op zijn laatst op.
@sybren ja, denk dat het vaak combinatie van is.. in ieder geval kun je er bij deze trekker hefdeksel er makkelijker afkrijgen dan bij de 956 toentertijd. Was toen nogal gepruts onder de cabine.
Corne S
@Masseyfergusondriver

Je kan de cabine toch naar voren kantelen met hulpstukken?
remco rooks
@Corne S snelste is gewoon hele cabine er af ik kan het in een half dagje aangezien ik dat al vaker heb gedaan.... kantelen heb ik ook wel eens van gehoord maar nooit uitgeprobeerd
Klein Rot
Of het plaatje is verroest door condens in de wisselbak.
+1
yoohan
Zo dat is een flinke plons olie inderdaad.
Dat je als eigenaar zelf trouwens met droge ogen 50 liter olie bijvult omdat je denk dat hij ergens lekt oid 😂
sybren
@yoohan ik denk dat het langzaamaan is gegaan.
Elke keer maar weer een litertje of wat bijvullen.
Tja en dan is op een gegeven moment je versnellingsbak vol.
Corne S
@sybren

Ontluchting van je bak dichtmaken, olie in het hefdeksel erbij en je hebt 1 systeem😉
sybren
@Corne S de olie liep zelfs uit het gaatje waar het stangetje van het handgas doorheen gaat. En ik ben bang dat je op een gegeven moment de priesas keerring er uit blaast
Corne S
@sybren
Heb ik bij m'n 856 ook gedaan, na het vervangen van de keerringen. Ontluchting kon ik niet bij (onder cabine). Kortste weg was een gaatje onder de mat in de vloer en toen de ontluchting gedemonteerd. Zat mooi vol met rotzooi.

Achterassen is ook altijd goed om even de pijpjes los te halen en door te blazen.
Hetzelfde geldt voor de lekgaatjes (bij droge remmen). Als de keerringen lek zijn, kan de olie weg / blijven de remmen droog.
Corne S
Die zou ook wel zwaarachtig hebben gelopen op de weg.

Kun je gelijk het hefdeksel binnenin goed schoonmaken, inclusief het fijn bereikbare zuigfilter.
sybren
@Corne S liep zwaar en werd warm in de bak.
Heb inmiddels de boel los getrokken en het deksel opengemaakt.
Kon niet echt ontdekken of de pakking nou echt lek was.
Daarom denk ik ook dat hij maar heel weinig heeft gelekt. Als je elk jaar een liter of vijf bijvullen en dat doe je een jaar of tien...

(klik om te vergroten)

Drif ziet er nog goed uit

(klik om te vergroten)

Binnenkant hydrauliek reservoir

(klik om te vergroten)

Hier zit het blikken deksel er nog op
remco rooks
Pakking onder de hefdeksel inderdaad, hier in de werkplaats regelmatig trekkers wie hem er uit hebben liggen en vaak duurt het een paar jaar voordat de bak helemaal vol gelopen is. hier maken we altijd in de ontluchting gatjes er bij in, en tappen we in de hefdeksel er ook gaten bij in zodat de pakking beter vast gezet kan worden.
+1
sybren
@remco rooks dat is een goed idee!
Ik wilde de pakking al aan beide kanten insmeren met vloeibare pakking om er maar zeker van te zijn dat hij echt dicht is.
remco rooks
@sybren kan geen foto meer vinden van wanneer de deksel er weer onder zit met meer bouten maar ik boorde altijd tussen de orginele bouten een gat zodat de ruimte tussen de bouten gehalveerd word

(klik om te vergroten)

.
+1
sybren
@remco rooks zo moet het!
+2
Corne S
@remco rooks

Inderdaad, het deksel vormt al gauw. In principe komt er geen druk op te staan, tenzij er met een noodgang olie terugkomt.

Vloeibare pakking op kurk ben ik niet zo weg van, drijft makkelijk weg.
+1
remco rooks
@Corne S klopt gebeurde vaak dat die er uit ging nadat er voorlader opgebouwd werd of er een kipper achter had gezeten.

en inderdaad vloeibare pakking op kurk ben ik ook niet zon fan van dan wil de pakking vaak uit elkaar drijven
+1
Corne S
@remco rooks

Hoe zit het met de trekkrachtregeling? Zitten daar ook afdichtingen?
+1
sybren
@Corne S een heel klein keerringetje. Die zit hoger en die zag er nog fris uit
remco rooks
@Corne S heb ze alleen van de nieuwere vervangen die pakking. en dan zit die afdichting er niet meer dan loopt dat buiten de bak om met leiding werk. dus of die afdichting vaak lek gaad zou ik zo niet weten

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de International 644 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!