Remmen testen van het weekend, helaas nog steeds niet goed. Maar we geven niet op, aankomend weekend gaan we het remsysteem wat hardhandiger ontluchten doormiddel van perslucht op het remsysteem te ze

Kramer U800

Kramer U800
Remmen testen van het weekend, helaas nog steeds niet goed. Maar we geven niet op, aankomend weekend gaan we het remsysteem wat hardhandiger ontluchten doormiddel van perslucht op het remsysteem te zetten met een speciaal apparaat. Ik wil nu toch een keer kunnen rijden met de Kramer!

Het probleem begon na de eerste proefrit met een rem die aan bleef lopen, hier bleek een te zwakke veer op te zitten, vervolgens met ontluchten bleef de zuiger van de hoofdremcilinder vast zitten achterin, hier bleek bij nader inzien straalgrit in te zitten van een oude revisie!!! Nadat reviseren niet lukte heb ik een nieuwe moeten kopen en het hele remsysteem moet reinigen, en dit is waar we nu staan...

Laadbakje had ik een aantal weken geleden al gemonteerd, deze is helemaal naar mijn zin geworden, nu alleen nog alle luiken nieuw maken. En het reservewiel, wat nu op de bak ligt, komt tussen cabine en bak in gemonteerd, en oja het achterraam moet er ook nog in 😉

Reacties

+1
Fendt926Driver
Jonge jonge jonge...
Je bent er maar druk mee.
Maar het eind komt in zicht...
Jammer van de rem problemen. Maar wel heel belangrijk dat het goed remt.
Maar met een week of 2 toer je rond alsof je nooit anders gedaan hebt
+2
Kramer U800
@Fendt926Driver
Quote:
Maar met een week of 2 toer je rond alsof je nooit anders gedaan hebt

Haha ik hoop het. 😀

Bij dit voertuig is het remsysteem echt k*t ontworpen, veel te complex, en ontluchten hadden ze niet over nagedacht hoe dat zou moeten.
Om even een beeld te geven: Voor die ene veer te vervangen die de remschoenen terug dient te trekken moest de olie afgetapt worden van de eindaandrijving en het differentieel, vervolgens moet de eindaandrijving eraf, en moet de eindaandrijving van de remmen gescheiden worden. Dan moeten de remschoenen eraf en dan pas kan ik bij die veer, een klus van een dag met monteren erbij, en dan zat het gelukkig nog niet zo lang in elkaar dus het kwam allemaal los.
+1
Towaberg
Blijft ongelooflijk dit project, als je de eerste foto’s weer terug ziet 😮
+7
Kramer U800
@Towaberg Ja een heel verschil met 4,5 jaar terug inderdaad. Sommige mensen geloven het niet als ze de foto's zien, en ze staan er in het echt naast.

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

+2
Towaberg
@Kramer U800 T is haast niet te geloven 🤥
+1
Tom VB
Je weet wat ze zeggen; de laatste loodjes...
+2
Kramer U800
@Tom VB Dat zeg je goed inderdaad.
+1
gaituuth
Respect hoor. Hoe mooi dat ie geworden is. En de remmen krijg je ook wel opgelost. Zelf een kever gerestaureerd waarbij ik de remmen ook niet goed kreeg. Bleek de nieuwe hoofdremcilinder kaduuk te zijn.
+1
Kramer U800
@gaituuth Dankjewel! Tuurlijk komt het allemaal goed, maar je breekt je hoofd er wel op, en ook dat je (deels) door iemand anders toedoen hier in terecht komt, garantie tot aan de voordeur dus je hebt niks om te zeggen, weg hoofdremcilinder.

Een Kever is gelukkig wat makkelijker te restaureren. Heeft een Kever al een remkrachtversterker, als die het niet doet heb je ook problemen.

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Kramer U800 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!