1 van de eerste  Kramer trekkers , deze is van 1925,   4pk 2tact benzine DKW, Dit was eigenlijk de eerste 4 wielige Kramer . De maaibalk was van Krupp.

Kramer onbekend

+6
Rietman
1 van de eerste Kramer trekkers , deze is van 1925,
4pk 2tact benzine DKW, Dit was eigenlijk de eerste 4 wielige Kramer . De maaibalk was van Krupp.

Reacties

+2
Albert Peters
Het 1e begin prachtig
+1
akkermopet
Zo zijn er meerdere zo begonnen!!
+1
basia
Idaad prachtig ; Wij hadden een paarden-zweelmachine van Krupp , zeer degelijk vergeleken met engelse merken als Pusenatt of cormick .
Onze (paarden) maaimachine was een Bautz
+2
mestyle
Wil zon ding wel om boodschappen te doen 😜
+1
basia
@mestyle

Dan moet je wel die aanhanger op achtergrond aankoppelen
+1
mestyle
@basia
Klein bakkie voor of achterop is nog wel plek voor
a3vandiejen
Prachtig
+1
Kramer U800
Wie had dat ooit gedacht, dat bijna 100 jaar later (2025) ze ruim 6000 wielladers en telescoopladers per jaar maken!!

Heb nog nooit één Kramer motormaaier gezien, ik weet dat er één in Paderborn staat.
Rietman
@Kramer U800 Tot een paar jaar terug stond zo'n model in de entree-hal in de fabriek in Gutmadingen. die in Paderborn heb ik ook al eens gezien, maar daar staan meer Kramers binnen.
+1
Kramer U800
@Rietman Oké dat wist ik niet, das Deutsches Traktoren- und Modellauto-Museum in Paderborn heeft inderdaad een hele mooie collectie, om van te dromen, alle merken zijn vertegenwoordigd. Wat Oskar Vogel nog niet heeft, heeft hij een blanco cheque neer gelegd, als zo'n tractor vrij komt gaat die naar hem, hij heeft nu volgens mij elk type Lanz.
+1
Rietman
@Kramer U800 Ik meen dat daar ook een K12V of K22 hebben , ik zou de foto's moeten nakijken of dat te controleren, Maar er staan er zeker 2 Kramers
+2
langeslagdiesel
Unieke machine dus. Beetje vergelijkbaar met de Hagedoorn en fendt zelfrijder, maaier / trekker. Krupp is een merk wat ik zelf aan het uitdiepen ben. Het is later opgegaan in LFE van Hanomag. Daar ingezet in het fulline concept en uiteindelijk een stille dood gestorven. Als ik 1 voorbeeld onder de loep leg dan snap je die stille dood ook wel. De Krupp / LFE maaibalk. 6 verschillende types in de markt rond 1960. Tw : drie vinger afstanden, en 2 verschillende krukas slagen. = messlag. De meeste onderdelen uitwisselbaar in de vingermaten maar de slijtdelen weer niet. Voor het zelfde onderdeel zowel een Krupp nummering als een nieuwere LFE nummering. Alleen niet op het onderdeel zelf. Daar staat of het ene of het andere nummer. En heel veel van deze onderdelen werden bij Rasspe gemaakt. En die zette het merkteken van Rasspe net iets duidelijker in het onderdeel dan het originele nummer. En iedereen moest er van mee eten. De magazijn man zocht ze eigen wezenloos in de boeken. Een niet erg markt en klant vriendelijke oplossing dus.

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Kramer onbekend ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!