Foto van een Fendt 818, 2 weken in oost-duitsland aan het maishakselen geweest. Foto is geplaatst door rickboer blija op 24-10-2021 om 15:53:17, met 43 reacties.

Fendt 818

rickboer blija
Foto van een Fendt 818, 2 weken in oost-duitsland aan het maishakselen geweest

Reacties

+1
Fendt926Driver
Thuis nu toch ook maar een 718?
+3
rickboer blija
@Fendt926Driver nee, daar pas ik momenteel nog voor. Was blij dat ik thuis weer op mn mfje mocht stappen
J asper
@rickboer blija Die mf is net een Fendt anders😅 Alleen Fendt is simpeler en bediening fijner.
@J asper En een stuk meer zicht en rijcomfort dan zo'n 718
J asper
@MaartenMandemaker rijcomfort is precies hetzelfde, zicht net wat je gewent bent.
@J asper zicht in die oudere fendt cabine is gewoon beroerd. Breed dashboard en naast je ook alles volgebouwd. Vooras en cabinevering van een nieuwere mf zijn soepeler. Laatst nog op een 718 gereden maar wil er ook niet mee ruilen
J asper
@MaartenMandemaker Heb ook genoeg op zo mf gezeten, maar kan me er niet in vinden. Helemaal niet dat ze zoveel beter veren. Nieuwe 718 vindt ik nog maar weinig beter veren dan een com3
rommert14
@J asper maakt bij de 718 de vario ook zo'n ontiegelijk lawaai op de weg?
+1
J asper
mf6495driver
@MaartenMandemaker
Eigenlijk moet je een 7719S van MF vergelijken met een nieuwe 700 serie van Fendt. Anders is het maar appels met peren vergelijken. Maar je hebt wel gelijk. Onze claasen zijn kwa comfort een stuk beter dan onze Fendten, maar er zit dan ook een leeftijdsverschil in van meer dan 10 jaar.
rickboer blija
@mf6495driver andersom is het precies het zelfde, onze claas is comfortabeler op de weg dan onze nieuwe mf
@mf6495driver Dat weet ik, maar ik heb geen ervaring met de nieuwe 700 serie. Ik vergelijk het onze 7616 met hydraulisch geveerde cabine.
+1
Ritchie
@MaartenMandemaker

Zicht naar achter is bij zo'n MF toch maar zeer beroerd hoor. Smal achterraampje en slecht zicht op de achterbrug.
@Ritchie zicht schuin naar achteren is juist weer beter door de ronde zijramen.
rickboer blija
@J asper ik zeg ook niet dat fendt verkeerd is, maar toen ik op die trekker(s) stapte waren er 5 dingen die ik verlangde van onze mf.

Andersom misde ik maar 1 ding van de fendt trekkers toen ik weer op onze eigen stapte
mf6495driver
@rickboer blija
Wat zijn dan de dingen die beter zijn bij MF dan bij Fendt?
J asper
@rickboer blija Wat miste je dan, bij beiden
rickboer blija
@J asper @mf6495driver
Wat ik miste bij fendt
-groepgebonden cruisecontrol
-bediening van cruisecontrol (knopje indrukken is cruise control activeren)
-de aanpassing van de cruisecontrol (waarvoor ik bij fendt eerst het menu in moest)
-de mogelijkheid on rijsnelheid te wijzigen bij de rijrichting wisselaar (linker hand)
-de groothoekspiegels

Wat ik miste bij o ze eigen mf na het rijden van fendt
-de rijrichting wisselen door naar links te trekken van de rijhendel
@rickboer blija wat versta je onder cruise control? Dat je hem op dat tandwieltje laat staan (ff kwijt hoe dat heet), een snelheid kiest, en dat die dan zelf zen toeren regelt?
rickboer blija
@ronald-deutz-fahr tandwiel 1 en 2 idd (bij mf c1 en c2), bij fendt moet je 1 selecteren en dan kun je die activeren met de rijhendel. Mf heegt de 2 knoppen op de rijhendel zitten en activeerd de cruisecontrol als je op 1 van de knoppen drukt
J asper
Quote Reactie van @rickboer blija:
bediening van cruisecontrol (knopje indrukken is cruise control activeren)

Bij Fendt is dat ja gewoon pook naar rechts, dus die snap ik niet.
rickboer blija
@J asper bij mf kan ik op de knopjes drukken en hij wisseld van cruisecontrol, bij fendt moet eerst de cruisecontrol gedeactiveerd worden. Dan moet je de andere cruisecontrol knop indrukken en vervolgens de cruise weer activeren. Daarnaast heeft mf 4 werkzame cruisecontrols (2 per groep) en fendt heeft er maar 2
J asper
trean
@rickboer blija als je bij Fendt op de cruisecontrol rijd en je drukt de andere cruisecontrol knop in op de hendel bij de bij de nieuwere trekkers gaat hij gewoon naar de andere cruisecontrol,
Aan 2 cruisecontrol snelheden heb ik altijd genoeg, waar heb jij 4 cruisecontrol snelheden voor nodig?
J asper
@trean Dat doen de eersten ook wel.
J asper
Quote Reactie van @trean:
Aan 2 cruisecontrol snelheden heb ik altijd genoeg, waar heb jij 4 cruisecontrol snelheden voor nodig?

Om het ingewikkeld te maken😅
rickboer blija
@trean onze mf heeft in de hoge groep de cruisecontrols 55 en 30, in de lage groep hebben we voor maaien 20 en 12. Bij fendt zou je alleen 55 en 20 kunnen hebben (waarbij ik 55 ook in de lage groep kan/kon activeren🤔)
J asper
@rickboer blija Hoezo zou je twee cruiscontrols nodig hebben met maaien.
EA_MF
@J asper je weet pas wat je mist als je het niet meer hebt 😉
J asper
@EA_MF Daarom weet ik wel dat ik zo rooie als kiespijn mis 😅🤣
rickboer blija
@EA_MF hier heb je helemaal gelijk in, ik ben de 4 van mf gewend en als je dan terug moet naar 2 valt dat toch wat tegen
rickboer blija
@J asper lange stukken en het kopeind. Beter voorbeeld is met kuilen, daarbij hebben wij in de lage groep een cruisecontrol voor het laden (ca 15) en voor het lossen (0.8). Daarnaast hebben we in de hoge groep nog de cruisecontrol voor op de weg (55) en voot de dorpen heen (30)
trean
@rickboer blija klopt, en als je geen cruisecontrol aan hebt staan en je doet de rijhendel opzij houd hij de actuele snelheid vast
rickboer blija
@trean dat had ik ook ontdenkt idd, dan heeft fendt 3 cruiscontrols
zettelmeyer
Mais volvelds gezaaid?
rickboer blija
@zettelmeyer goed gezien, was idd volvelds gezaaid
zettelmeyer
@rickboer blija hoe leek dat?
rickboer blija
@zettelmeyer viel mij niet tegen, opbrengsten van boven de 45 ton/ha. Ze zeiden wel dat ze weer terug wouden naar rijen, maar dan niet de standaard 75 cm maar 50 cm of nog smaller
zettelmeyer
@rickboer blija waarom gaan ze dan weer terug na rijen?
rickboer blija
@zettelmeyer onconstante zaaidiepte, met als gevolg dat je groeiverschillen krijgt in de mais. Daarnaast gebruik je voor volvelds daar 100000 pitten per ha en voor rijen 80/85000 pitten per ha
zettelmeyer
@rickboer blija ah duidelijk! Niet veel verschil in de planten die dichtbij elkaar staan of ver uit elkaar?
rickboer blija
@zettelmeyer jaa wel iets, maar niet extreem grote verschillen. beetje het zelfde wat je in NL wel ziet als er dubbele pitten liggen

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Fendt 818 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!