Foto van een Massey Ferguson 8S. Foto is geplaatst door Lars_MF op 27-10-2021 om 20:06:15, met 70 reacties.

Massey Ferguson 8S

+1
Lars_MF
Foto van een Massey Ferguson 8S

Reacties

+2
new holland koen
In Hardenberg zeker😜

(klik om te vergroten)

+2
Lars_MF

(klik om te vergroten)

+3
Fendt926Driver
Loonwerker in de buurt had hem op demo in de mais. Trekker had 5 liter diesel per draaiuur meer nodig dan de fendt trekkers die dezelfde afstanden en wagens vol gereden hebben.
En de 3e dag stond die stil met een bak storing.
+15
dx11
@Fendt926Driver 6206 heeft niet de helft nodig van de fendt. Iedereen moet zon ding hebben

(klik om te vergroten)

Fendt926Driver
@dx11 mijn 203 zuipt stukken minder dan die 6206.
Dus inruilen dat ding...
dx11
Quote Reactie van @Fendt926Driver:
mijn 203 zuipt stukken minder dan die 6206.

Die uitdaging durf ik aan te gaan
+1
@dx11 3 cil 912 ligt er in t fendtje toch? Ga je niet winnen Jan 😅
+1
dx11
@ronald-deutz-fahr de 6206 neemt door elkaar niks meer als de 4007 heb ik de indruk
+1
T60401
@Fendt926Driver Het wordt onderhand is tijd dat ze bij agco is goeie trekkers gaan bouwen.
+1
hobbyboer
@Fendt926Driver wat zit er bij deze onder de rode verpakking dan?
Er zijn grote mf's met complete fendt achterbrug/transmissie, of is dat bij de nieuwste niet meer?
+1
Fendt926Driver
@hobbyboer ik heb geen flauw idee.
Die loonwerker rijdt met fendt en mf.
En elke chauffeur mag zijn voorkeur opnoemen.
Maar hij zegt ook op een 7500 uur ben ik ruim 40 000 euro meer kwijt aan diesel.
En dat is ook bijna het verschil in aanschaf.
Maar met inruil waren de fendten weer meer waard
+3
T60401
Quote Reactie van @Fendt926Driver:
egt ook op een 7500 uur ben ik ruim 40 000 euro meer kwijt aan diese

en jij gelooft dat allemaal. zal heus wat verschil in diesel verbruik zitten per trekker merk maar echt geen 5 liter per uur.
+2
Fendt926Driver
@T60401 die loonwerker heeft bij elke trekker een chip sleutel aan de sleutel zitten waarmee alle getankte liters van alle trekkers afzonderlijk bijgehouden worden.
En dan weet jij op afstand het beter?
+1
T60401
@Fendt926Driver Houdt de chip ook bij wat voor werk de trekker gedaan heeft? Trekker die altijd tussen een trippelmaaier staat verbruikt aanzienlijk meer dan 1 die voor een silage wagen staat.
+2
mdoornekamp
@T60401
Quote:
geen 5 liter per uur

Nee niet onder dezelfde omstandigheden. Maar zo'n 8S van 285 pk wil wel lekker roppen in de mais. En dan wil de diesel er wel door. Vol gas optrekken en dan weer goed in de ankers......
+1
@mdoornekamp precies, ff kijken hoe die rijd met 50 en volle wagen, of je wat sneller de bult op kan als met je eigen trekker.
Toch beetje kijken wat een demo kan, zeker van een ‘vreemd’ merk
langeslagdiesel
@T60401 dat zal je verbazen wat het verschil in verbruik is tussen de diverse merken. We hebben zelf ook de proef op de som gedaan een jaar of 4 terug. De oud gediende gebruikte 8,5 L uur voor de tank per netto 10 gewerkte uren voor de tank met bemester. Bij de meest gebruikende hield het niet op met 27 L uur. En dat terwijl de oud gediende ( mx135 ) niet echt de zuinigste op de markt was, toen.
+5
T60401
@langeslagdiesel naarmate de avond vordert worden de verhalen steeds sterker
+1
mdoornekamp
@T60401
Quote:
verhalen sterker

3 x zoveel diesel kan toch wel😆
langeslagdiesel
@T60401 en met de zelfde tank, de zelfde gift per ha, en de zelfde driver. 13,5 cub tank en 6 meter bemester. En de grootverbruiker was nog een 4 cilinder ook! Wel vario ( kubota 170 nog wat ) dus hoe sterk wil je het verhaal hebben. ?
+1
Pieter Buren
@langeslagdiesel nieuwe trekkers nemen sowieso meer diesel. Was in oost duitsland ook een boer die eerst met een kirovets ploegde. 15L per ha. Nu ploegde hij met dezelfde ploeg met een claas xerion. 28L per ha...
wim-same
@T60401 5 liter per uur verschil kan echt wel hoor. maar dat is dan ook wel van verschillende factoren afhankelijk.
J asper
@Fendt926Driver Denk dat het ook tegen valt wat een mf met een beetje opties in de exclusief uitvoering kost. Zoveel zit er niet tussen, maar je hebt ook bijna zelfde trekker.
rommert14
@J asper valt je hard mee wat zo'n ding kost.
J asper
@rommert14 Als jij dit meevalt valt jou een Fendt ook mee😅🤣
rommert14
@J asper jij hebt een prijs opgevraagd? Wij hadden een offerte van een 8s 305
J asper
@rommert14 Ja een powershift lezen is niet je sterkste punt😅 Ik zeg dat er tussen een Fendt en een mf dyna vt in de exclusief uitvoering met de zelfde opties als Fendt er weinig verschil tussen zit.
rommert14
@J asper Dat was ook een vt
Ruben-Wind
@rommert14 nou wat kost z’n trekker dan? In €
rommert14
fan van trekkers
@Fendt926Driver vergeet niet dat de mf stage 5 is, loonwerker hier had een 724 fendt one op demo en heeft het naast een t7 t4b opgenomen. Daar was de fendt ook 3 liter in het uur extra. Als je eerijk wilt vergelijken zal je die mf ook met een stage 5 fendt moeten vergelijken. Al die bakken bij de uitlaat maakt een trekker echt niet sterker
+2
mf 6150
@Fendt926Driver
Zelfde chauffeur? Zelfde bak? Zelfde vermogen?
Ik reed ook zuiniger met exact dezelfde combinatie. Collega reed op de pook en ik op het rijpedaal. Achjaaaa
Fendt926Driver
@mf 6150 weet ik veel.
Een van de vaste mf chauffeurs mocht met de demo rijden en met aftanken zat er verschil in
+1
worteljcb
@Fendt926Driver Het maakt nogal verschil of je net ff een vracht extra doet die dag. Of een andere kar of soort banden hebt. Vorig jaar gebruikte ik ook paar liter meer diesel tijdens de mais met een 3-asser opraapwagen, dan dit jaar met een 2-assige silagewagen. Qua kuubs zat er niet veel verschil in.
Fendt926Driver
@worteljcb ik ben er niet bij geweest.
Praat alleen de baas van dat bedrijf na.
Lars_MF
@Fendt926Driver das ni best
fan van trekkers
@Fendt926Driver baal er van dat ik het verbruik niet heb bijgehouden van beide trekkers met kuilen 1e snee. Vond m wel echt top werken
+7
mdoornekamp
Die Sisu blokjes roppen er ook aardig harder aan dan de deutz motortjes van Fendt
+1
J asper
@mdoornekamp Ik weet niet wat dit voor type is, maar zijn 820’s genoeg waar menig mf aardig tegen aan melkt zweten met meer gasolie😜
+1
mdoornekamp
@J asper de Fendt 820 is ook wel een erg geslaagd type. Die waren ook echt enorm waardevast.
+1
J asper
@mdoornekamp Klopt, hele com3 is nu nog roofgoed🙈
Pieter Buren
@J asper wat is com3?
J asper
@Pieter Buren Een aantal series Fendten (van 2007 tot 2013 ongeveer)
+2
Fendttrisixfan
@J asper staat nog 820 bij mijn buurman die de 1000u nog niet gehaald heeft 🤣
+1
J asper
@mdoornekamp Maar ga maar eens naast een 820 staan en daarna naast een 720. Dan is het ook niet gek dat ze meer zuipen tegenwoordig 🙈🙈🥵
mdoornekamp
@J asper zoveel verschil zit er niet tussen 720 en 820 kwa afmetingen?
+1
J asper
@mdoornekamp Kunt er een ei naast bakken. Worden veel warmer.
Pieter Buren
@J asper dat is met die nieuwe new hollands en case ook zo. Laatst ook met het stro persen. Kon nog wel een ei op het voorspatbord bakken.
mdoornekamp
@J asper ja dat klopt. Door de emissie eisen wordt het allemaal niet beter. Toch valt verbruik van onze jd 6155r nog wel mee tov de veel oudere jd 7800. Behalve als onze ruigste chauffeur erop zat. Dan zoop de nieuwe ook opeens 5 liter/u meer. Ik heb nog nooit begrepen hoe hij er zoveel diesel door kreeg. Is mij zelf nooit gelukt.
J asper
@mdoornekamp Klopt, daar gaat een boel brandstof mee verloren. Klopt 5 liter per uur is een boel. Als we echt alles gaan rekenen zitten we nog niet op 10 denk ik. Dan is 5 liter de helft meer🙈 En dat is bij loonwerker zelfde. Met zo demo staan ze mischien wel dag vol gas te geven. Maar die zijn ook vaak genoeg dagje rustig dumperen en 90% van dag stationeer draaien. Zijn ook de betere uurtjes als je ze op rekening kan zetten 😅
+1
mdoornekamp
@J asper met dumperen kan het verschil in verbruik ook wel oplopen tot het dubbele. Sommigen rijden echt als Max Verstappen. Anderen doen rustig hun rondjes.
mf 6150
@mdoornekamp
Manier van rijden (optrekken, afremmen) scheelt behoorlijk idd
+1
mdoornekamp
@mf 6150
Quote:
manier van rijden

En afstellen van machines zoals kopeg en ploeg
+1
arjanvw
@J asper Onze 512 gebruikt voor de beregening 1,5 liter per uur minder dan onze Claas met meer vermogen. Weet niet wat een Claas met hetzelfde vermogen doet. De genoemde MF zal niet voor alle werkzaamheden 5 liter per uur meer gebruiken. Onze loonwerker had eerst 3 Claas arions 650 C-matic. Nu 3 Fendt 720's. Hij zegt dat het qua diesel verbruik weinig verschil maakt..
J asper
@arjanvw Waarom is hij ineens van 3 keer claas naar 3 keer Fendt gegaan dan? En straks weer 3 keer claas?
+3
arjanvw
@J asper trekkers stonden in de schuur die in de brand is gegaan. De dealer stond na de brand niet voor ze klaar om ze verder te helpen op een schappelijke manier. Met de Fendt dealer lukte dat wel.
@arjanvw bijzonder! Als het gewoon een goede klant is doeje als dealer toch ff flink je best dat er snel vervangende machines zijn, al is het eerst maar voor tijdelijk…
+1
arjanvw
@ronald-deutz-fahr dat zou je wel zeggen idd, vooral omdat ze er ook nog een hakselaar en 4 combines vandaan hadden. (Die behalve de hakselaar ook in dezelfde schuur stond) Ze zijn daar nu ook geen klant meer...
+2
J asper
@arjanvw Mooi dat het zo kan, jammer dat het zo moet.
+2
mdoornekamp
@arjanvw met meer pk's verbruik je toch snel wat meer omdat je het vermogen ( ongemerkt) toch vaak gebruikt
+1
arjanvw
@mdoornekamp dat denk ik ook. En uit trekkertesten is gebleken dat Fendt niet meer zoals vroeger altijd zuiniger is dan de rest. De FPT motoren halen de Deutzen in.
Fendt612e
@arjanvw onze fendt verbruikt voor de pomp 1,5 liter meer als de jd, kun je nagaan hoe zuinig die hertjes zijn😜
mdoornekamp
@Fendt612e kijk, dat zijn berichten 👍
Fendt612e
@mdoornekamp jd loopt bijna stationair aan voor de pomp. Met de fendt durfde ik dat niet aan dus wat meer toeren.
mdoornekamp
@Fendt612e
Quote:
john deere loopt stationair

Ok. Ook precies zelfde probleem toeren en zelfde water opbrengst? Bij iets teveel toeren kan de druk en benodigd vermogen enorm oplopen
+1
mf 6150
@Fendt612e
Is dat wel goed voor de smering? De dealer raadde het ons af. 540e ook
J asper
@Fendt612e Ja omdat die halverwege de nacht al afslaat omdat die aan de kook is 😅😜
arjanvw
@Fendt612e Haha! Die mening deel ik niet. Die DPS motoren die wij hebben lusten nog wel iets. Het is wel beter geworden nadat het motormanagement geoptimaliseerd is. (gechipt)
aertspa
De john deere's en FPT's zijn de grootste zuipers

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Massey Ferguson 8S ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!