Hissink Hengelo (Hengelo Gld) × op de foto met een Case IH CVX 1155.bezig met een optimalisatie van bepaalde software. Goed gelukt uiteindelijk maar ging niet helemaal vanzelf. Sisu had de boel aardi

Case IH CVX 1155

+5
radium45
Hissink Hengelo (Hengelo Gld) × op de foto met een Case IH CVX 1155.bezig met een optimalisatie van bepaalde software. Goed gelukt uiteindelijk maar ging niet helemaal vanzelf. Sisu had de boel aardig dichtgetimmerd. Dit is een motor van het Tier 2 tijdperk en die zijn zo ontzettend tam bij transportwerk. Ik was er klaar mee en dus actie ondernomen. Nu een veel hoger koppel en een kar vol pk erbij.

Reacties

+1
radium45
Als ik aankomende winter even tijd heb, laat ik de wielen stralen en glossy zwart spuiten.
+1
joozt
@radium45 dat is helemaal in he? 😬
+4
guus hiddink
@joozt je moet ervan houden ik niet
+1
Andre150
@radium45 zou zonde zijn
radium45
@Andre150 Spuiten moet ik ze toch een keer. Komt roest door de originele lak.
Andre150
@radium45 ja dat is een kwaaltje, hier roesten zo ook snel
radium45
@Andre150 Ook NGK velgen?
SJB533
@radium45
GKN bedoel je?
+1
radium45
@SJB533 Jah klopt, haal het door elkaar met bougies.
Andre150
roscho
@radium45 "Spuiten moet toch een keer"

Maar spuit dan in ieder geval het originele wit of evt. zilvergrijs, dat vind ik veel mooier dan zwart en is ook beter voor de zichtbaarheid.
RJBrouwer
Wat is de winst?😂
radium45
@RJBrouwer +35 PK
RJBrouwer
@radium45 iets meer als 20%! netjes, blijft dat heel?
radium45
@RJBrouwer gin idee. Scheelt dat ik er zelf alleen mee rond toer.
+2
RJBrouwer
@radium45 met beleid gaat veel goed inderdaad, en een vaste chauffeur scheelt zoveel(mits die er goed mee omgaat natuurlijk 😁 )
+2
arjanvw
@radium45 deze CVXen zijn er toch ook in 195 pk? Dan zal het bij deze wel niet zo'n probleem zijn met die 35 erbij.. Een kameraad had van zn CVX 140 ook 200 van gemaakt en heeft zonder veel problemen 10000uur gemaakt.
valmet6400power
Ik ga er vanuit dat hier de 6,6 liter motor in zit? Hoeveel vermogen perst is er nu uit dan?
radium45
@valmet6400power verliezen via de pto mee gerekend ongeveer 195 pk van de motor.
valmet6400power
@radium45
Okee dat is een mooi aantal bovenop wat je al had inderdaad! Dat went ook weer snel 😄
+1
Saeghershof
De cvx/cvt reeks gaat standaard tot 195 pk. Dus ge moet geen schrik dat de trekker overpowerd is.
Andre150
@Saeghershof de 175 en 195 hebben wel een zwaardere vooras
Saeghershof
@Andre150 kon je in optie ook op da andere krijgen
+1
radium45
@Andre150 Deze heeft ook een andere as dan wat gebruikelijk was. Als ik onderdelen bestel voor een 1155 dan heb ik steeds het verkeerde spul. Moet dan het serienummer van de as erbij vermelden en dan klopt het weer.
radium45
Oja, wat de tuner ook opviel, was dat de Sisu diesel mooi rond liep. De vermogenstester kon dit aangeven blijkbaar. En ook dat zelfs op alle manieren afknijpen na tuning dat er nog geen spatje rook uit de pijp kwam. Is dus wel een motor waar potentie in zit.
valmet6400power
@radium45
Ja dat sowieso, als je van de 8400 de Bosch pomp open zet komt er 240 pk uit maar dat blijft natuurlijk op lange termijn niet heel haha
Wel grappig dat de tuner dat zegt.
+1
Baltus_steyr
@radium45 dat zijn wel prima motoren. hier zit ook een isusu motor in. heb er nu 12.000 d uur op staan en ik hoop dat ik er nog versheidene jaren mee door kan!
+1
valmet6400power
@Baltus_steyr
Hoho, een Sisu hè!
valmet6400power
@Baltus_steyr
Geen probleem! Niet meer doen hè 😂😂
Baltus_steyr
@valmet6400power ik zal braaf zijn haha
rubenv
De cvx waar ik maar al te graag mee rijdt is ook niet de snelste met transport werk
onder de 20km per uur trekt die als een beer en dan sukkelt die lekker door na de 50
op de aftakas zonder zn boost levert die ook gewoon 145pk (zal 160 aan de motor zijn)
radium45
@rubenv Herkenbaar, dat deed deze ook. Van 0 trok die als een malle op om dan meteen maar iets rustiger aan te doen. Deze heeft die scroldraaiknop voor de tempomaat regeling, grenslast zeg maar.. Met de haakarm erachter heb ik hem nu op minimaal staan en dan is hij nog stukken sneller aan de 50 als voor de tuning in de voluit stand.
RPCounty
Het geluid zal wel niet te evenaren zijn met de Puma CVX met de FPT motor.....daarbij klinkt deze als n stofzuiger🤣🤣🤣
+1
radium45
@RPCounty Ja klopt, er staat een uitlaat op die zijn werk te goed doet 😂 Heb er wel eens een open pijp opstaan maar dat is weer net gek zat.
+1
RPCounty
@radium45 das met die Valtra s ook zo. Als ze vertrekken is t net een Hercules transportvliegtuig met die koelvin te blazen. En voor de rest gebeurt er weinig in vergelijking tot het geluid😅
+1
radium45
@RPCounty Dat hoor ik hier ook vaak op de weg. Valtra en enkele NH types die verschrikkelijk veel herrie met de koelvin maken.
valmet6400power
@radium45
Hier hoor je juist sommige New Holland (schakelbakken) van kilometers aankomen janken in de achterbrug 😂
+1
RPCounty
@valmet6400power nou ik denk dat die oude Valmet 05 serie toch echt wel titelverdigers zijn qua janken.....
valmet6400power
@RPCounty
Zou kunnen daar heb ik geen ervaring mee, wij zijn een generatie later ingestapt..
valmet6400power
@RPCounty
Gelukkig trekt ie niet als een Hercules dan zou er helemaal niks heel blijven 🔥
+2
hooidonk
@RPCounty Haha, ik wou dat onze stofzuiger zo klonk.
Dan zouden we bijna ruzie krijgen wie er mag stofzuigen. 🙈
Andre150
@RPCounty Nou dat is niet waar, na 5000 uur beginnen ze te brullen en boven de 8000 uur is de demper er volledig uit. Bij onze 3 cvxen
RPCounty
@Andre150 een FPT brult al vanaf zn geboorte....
+3
mf6495driver
@RPCounty
Dat is toch enkel bij de eerste generatie Puma CVX zo? Die latere zijn ook gewoon stofzuigers, net zoals alle andere nieuwe trekkers. Op gebied van rijgedrag kies ik nog altijd de oude CVX'en boven de Puma CVX
RobVolvo
@mf6495driver De modellen zonder AdBlue hebben dat gebrul nog, met AdBlue is daar het dikke geluid ook wel van over ja... 😅

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Case IH CVX 1155 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!