Foto van een Deutz D6006. Foto is geplaatst door HermanWillemDeutz op 07-11-2021 om 09:02:41, met 12 reacties.

Deutz D6006

Foto van een Deutz D6006

Reacties

Ronijn
Waarom heb je de koudstart omcirkeld?
Ik had een vraag wat dit nu precies was en hoe dit nu precies werkt bij het starten. Dus als undat weet dan houd ik me aanbevolen
+1
Fendt926Driver
Als je de startknop optrekt tot net voordat die start zie je de contact lampjes ineens minder fell branden.
Dan komt er stroom op die voorgloeispiraal die in het inlaatspruitstuk zit.
Die wordt roodgloeiend en als je dan start (dus de startknop doortrekt naar boven) komt er iets diesel uit het omcirkelde potje op die gloeispiraal en onrbrand de diesel en die verwarmt de inlaatlucht voor een sneller starten
+1
WaterDeutzer
@Fendt926Driver Update:startknop trekken in gloeistand tot indicator rood is, dan starten. Tegelijk met starten krijgt de spoel (in gele cirkel) ook spanning en opent die brandstofklep (aan spoel) om op de gloeiende spiraal te pissen. Een steekvlam tot gevolg = prima start. Tip: lossen zekeringhouder in gloeidraad is niet nodig en te veel gloeiverlies.
+1
Fendt926Driver
@WaterDeutzer kijk het filmpje in de link hierboven van sjb eens dan.

Tijdens het gloeien is er al duidelijk een vlam.
Alhoewel ik dat ook niet gedacht had
+1
WaterDeutzer
@Fendt926Driver Da's ook geen Deutz in dat filmpje. Ieder merk heeft z'n eigen theorie. Als je tijdens gloeien al ga pissen wordt het een bende in de inlaat. En je hebt er ook niets aan. De steekvlam moet het werk doen tijdens 1e motorslagen. Vergelijk het maar met de brandende krant die je vroeger in de winter voor de inlaatbuizen (van MF's 😎) moest houden als je in de winter wat werk gedaan wilde krijgen.
+1
Fendt926Driver
@WaterDeutzer ik geloof je direct.
Meende bij onze oude deutz ook altijd een woesh... te horen als die net bij het starten diesel kreeg.
+1
joop-same
@Fendt926Driver Het systeem met een voorraad potje was er ook oa. Same, maar is dit niet dit is een electrische klep die dan opengaat, en door de systeem druk en tijdens het starten gaat er brandstof naar de vlamstart / gloeispiraal met als gevolg een ploffende ontbranding van de diesel
Dank voor de reactie!
Hoe het het onderdeel exact? Ik denk namelijk dat hij niet meer schakels terwijl hij spanning krijgt.

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Deutz D6006 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!