Iets nieuws vandaag: dagje korrel mais voeren met een Fendt turboshift 822 van 2002. Toen ik hem vanmorgen bij de loonwerker zag klaar staan kwam het haar op mijn arm even recht. Wat een beer van een

Fendt 822

+7
Valtra man
Iets nieuws vandaag: dagje korrel mais voeren met een Fendt turboshift 822 van 2002. Toen ik hem vanmorgen bij de loonwerker zag klaar staan kwam het haar op mijn arm even recht. Wat een beer van een trekker! Maar ook even: verdorie tis geen 926. Daar had ik ook nog nooit mee gereden namelijk..

Reacties

+1
fiat1000DTsuper
Haar op mijn armen komt al recht als ik er 1 voorbij zie komen 😜 laat staan als ik er mag mee rijden!
+1
Ritchie
Heel veel beter dan dit wordt het niet..
Valtra man
@Ritchie nou er zijn wel een paar puntjes van kritiek hoor 😛 maar is best een leuke trekker, dat wel!
josje
2002 zal niet helemaal kloppen denk ik maar wel een mooie trekker.
+1
Fendt926Driver
@josje 2002 kan wel kloppen want deze met de uitlaat naast de kabine zijn nog weer gemaakt nadat de 900 serie uitgekomen is
+1
Valtra man
@Fendt926Driver inderdaad, hij had op het dashbord plaats voor dat led dingetje van de 900 die het sneheidsbereik vd vario aangeeft.
josje
@Fendt926Driver ja dat klopt alleen denk ik dat ze vanaf 2000 al een zwaardere vooras hadden en andere deuren.
2002 was het laatste bouwjaar als ik het goed heb.
johndeere 3650
@josje 2004 toch voor die 8 serie turboshifters
mf6495driver
Die heb ik gisteren gezien in Heikruis denk ik.
Valtra man
@mf6495driver ja klopt, het was ik die bergop naar boven kroop. Deze jongen had 14.000 uren, en een paar van zijn paarden waren reeds gaan slapen..

(klik om te vergroten)

Niet om deze trekker af te kraken, maar hier reed ik deze zomer met dezelfde kar aan 30km/h naar boven met de Valtra..
mf6495driver
@Valtra man
Ik was er met die zwarte claas arion
Valtra man
@mf6495driver ohja, en met je dochtertje? We hebben mekaar gezien op de weegbrug dan denk ik.
+1
mf6495driver
@Valtra man
Ja, idd dat was ik
T930
@Valtra man weet je of de motor al eens gereviseerd is ? die van mij was namelijk ook tamelijk tam met dezelfde urenstand uiteindelijk was een nieuwe turbo en een motor revisie de oplossing
Valtra man
@T930 nee, nog origineel. Zou wel eens de moment kunnen zijn want er zat niet zoveel pit meer in..
T930
@Valtra man als die bij een koudstart blauw rookt dan is hij er aan toe, meestal zeggen ze dat deze motoren na ongeveer 10000 uur een revisie nodig hebben.
Dus met 14000 uur zal het daar misschien wel aan liggen.
+1
Valtra man
@T930 neen, mooi pluimpje zwart, niks blauw. Tijdens rijden of trekken niks van kleur in de rook. Dus wss is de pomp nooit geholpen.
mf6495driver
@T930
Geld die regel ook bij de jongere modellen met MAN motor!
T930
@mf6495driver geen idee dat is wat ik een keer gehoord heb. De nieuwe heb ik geen ervaring mee Maar wat ik hier lees halen zeker de oude motoren wel meer dan 10000 uur orgineel
Fendt926Driver
Quote Reactie van @T930 :
meestal zeggen ze dat deze motoren na ongeveer 10000 uur een revisie nodig hebben

Mijn 926 heeft dezelfde motor en ruim 14000 uur en trekt nog als een beer.
Zou 260 pk moeten hebben en aan de rem had hij 255.
Dan maak ik mij nergens druk om
+1
T930
@Fendt926Driver dat is mooi die van mij had na ruim 14000 uur zoveel onderdruk dat de nieuwe turbo zijn olie niet goed kwijt kon en dat hij op plekken ging lekken waar die niet hoorde te lekken.
Blauw roken deed die alleen 1 min na koud start daarna was het over
Toen maar de beslissing gemaakt hem te reviseren.
mf6495driver

(klik om te vergroten)

Het ging bij mij anders niet veel sneller😅
Valtra man
@mf6495driver ik had 16 ton in de kar en 210pk, jij?
mf6495driver
@Valtra man
190pk en 18,5 ton
Fendt926Driver
Je hebt een solenoid storing in je dashbord staan..

19 kmh bult op is inderdaad weinig.
Maar ach hard werken wordt niet betaald. Uren maken wel
Valtra man
@Fendt926Driver loonwerker had het over een contactje vd luchtdruk. Tractor schakelde vrij bruut tussen trap 2 & 3, mogelijk door deze storing of gekend op 800 serie?
Fendt926Driver
@Valtra man de 500 en de 800 heeft het bruut schakelen tussen de 2 en 3 powershift.
Ik laat meestal het gas wat meer los als ik die schakel.
Valtra man
@Fendt926Driver koppeling snel eens intrappen deed al heel veel. De zitpositie mooi hoog boven de motorkap en die grote voorwielen vielen me erg mee, je krijgt een totaal ander beeld. In de Valtra zit ik veel lager bvb.
Fendt926Driver
@Valtra man klopt koppelen tussen 2 en 3 gaat ook fijn.
Je zit inderdaad mooi hoog.
En de grootte valt na een uur wennen ook best wel mee
De eerste keer rijden op een 1050 durfde ik ook maar 30 kmh.
Later wel na een 5km wennen wel 65 durven rijden
+1
RVM
@Valtra man dat komt meer voor, hier in de buurt loopt 1 van de eerste 515’s die in de eerste 5 jaar al snel 8000 uren had, daar zijn ze toen nog van de fabriek bij geweest dacht ik.

tractorfan.nl/picture/1395247/…

Loopt nog altijd bij de 1e eigenaar
Valtra man
@RVM dat had de fabriek dan zelf niet opgemerkt bij z’n testtrekkers? Ik weet niet exact hoe de powershift werkt van een 800, maar ik heb de indruk dat er 2 paketten tegelijkertijd schakelen bij 2 naar 3.
RVM
@Valtra man dat klopt wat je zegt, maar dit werd nog slechter naar mate de uren. En dit was 1 van de eerste trekkers die zo snel aan z’n uren zat. Combinatie veehouderij en loonwerk. Trekker maakte in begin jaren lange dagen, overdag aardappels rooien, snachts voor de maaiers.
Valtra man
@RVM is niet zo vreemd eigenlijk na al die uren. Ik merk op de valtra van 1 naar 2 ook wat slip, gelukkig kan ik die calibreren, dan is het weer beter. Op termijn moeten powershiftbakken gewoon ook onderhoud hebben, dealer zei me dit al bij aankoop dat ik reking moest mee houden. Is gewoon zo..
Is deze van loonwerken derijcke ?

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Fendt 822 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!