Staat die weer.... nu andere kant van boven geleider afgebroken. Was weer even schrikken want zat tege de cabine aan

Valtra N143

zettelmeyer
Staat die weer.... nu andere kant van boven geleider afgebroken. Was weer even schrikken want zat tege de cabine aan

Reacties

+1
hobbyboer
Hij doet knipogen
BEboer
Wat zeggen de techniekers als je je hoofd binnensteekt id werkplaats. "Ben je daar weer 🙈"
+1
zettelmeyer
@BEboer heb hem er neer gezet. De n114 gepakt en weggereden. Had wel ff gebeld dus hadden wel door dat ik nie zo vrolijk was
+4
@BEboer ik kreeg bij het mechanisatiebedrijf de opmerking of ik de koffie daar lekkerder vond als thuis..😂 soms heb je van die weken dan zit het ff tegen..😅
hobbyboer
@ronald-deutz-fahr ik heb bij greve (nu groenoord) de eerste 10 jaar steeds mijn naam moeten zeggen als ik daar 1x per jaar aan de bali kwam voor een voorraadje filters.
@hobbyboer en de rest haal je ergens anders?
hobbyboer
@ronald-deutz-fahr we haalden de machines inderdaad elders
+3
Valtra-fan Teun
Ik begrijp nog steeds niet waarom deze trekker is verkocht met een Q58 type voorlader. Als je naar de specificaties kijkt had hier minimaal een Q68 maar eigenlijk een Q78 op moeten zitten.
zettelmeyer
@Valtra-fan Teun heel simpel. Prijs gehad van 3 mechanisatie bedrijven. Onze wensen doorgegeven en bij alle 3 kwam deze erruit omdat die sterker als een q65 zo zijn en dit het verzwaarde model is
+1
SJB533
@Valtra-fan Teun
Q5 kan goed op een N14* 100-180 pk op de aftakas, zegt Ålö
Valtra-fan Teun
@SJB533 Een Q5 is niet te vergelijken met een Q58. Voor de Q58 staat in de Quicke folder een vermogen van 80 - 120 pk. Daar zit je bij deze trekker gewoon fors boven. En als je dan als mechanisatiebedrijf weet dat de klant er intensief mee wil werken snap ik de keuze voor een Q58 niet.
SJB533
@Valtra-fan Teun Hebben ze de nummering zo verschrikkelijk aangepast, dat het niet meer gelijk loopt?
+1
Valtra-fan Teun
@SJB533 De huidige type nummers met 1 cijfer lopen inderdaad niet gelijk met de oudere type nummers met 2 cijfers.
BEboer
@Valtra-fan Teun zocht daaret ook even vermogenklasse op van de 58 vond niks maar zag wel foto's van fendt 309 kleinere newhollands. Op de werktuigendagen in oudenaarde zag ik ook zelfde voorlader of ons op een fendt 718 en dacht ook is dit wel een correcte verhouding 🤷‍♂️
Valtra-fan Teun
@BEboer Volgens MX is jouw type voorlader geschikt voor 100 tot 180 pk dus bij een fendt 718 zit je wel op de limiet. Wij hebben zelf een Q55 voorlader op een 100 pk trekker en werken er nu 16 jaar mee zonder problemen. In dit geval had men wellicht beter een shovel of verreiker moeten adviseren in plaats van een voorlader die niet eens geschikt is voor het vermogen van een N143.
BEboer
@Valtra-fan Teun ik las ooit dat deze desbetreffende valtra 170pk standaard had. Ik twijfelde bij aanschaf om een aalsluiting mx 412 op onze valtra te zetten om zo de schop af en toe te wisselen. Maar dealer raade mij dit af... hier was het het omgekeerde hij zei die voorlader is eig te zwaar voor de valtra.
arjanvw
@Valtra-fan Teun pk's zegt niet alles. Hangt er ook vanaf wat je aan de voorlader hangt en hoe je hem gebruikt. Mijn buurman heeft op zijn NH van 120 pk een zwaardere Quicke hangen dan dat wij op onze 175pk trekker hebben. Die van ons is nog niet stuk geweest op stikstof bol na. De buurman heeft er al van alles mee gehad...
+1
Noorderling
@arjanvw kan je ook zomaar voorassen kosten als je een grotere en daarmee langere lader op een trekker zet. Krachten nemen nogal snel toe, komt er weer gewicht achterin en breek je alles af.

Als het niet in balans is met trekker, voorlader en wat je wilt tillen kun je heel wat beleven denk ik. Dan zit je met een oude shovel veiliger. Die draaien er ook zo nog een paar duizend uur bij voor weinig.
cb6520
@Noorderling valt ook niet altijd mee met een oude shovel grotere kans dat je elke week een slang kapot hebt
+2
@cb6520 7 jaar met oude shovel gevoerd, lekke slangen zijn op 1 hand te tellen, op 1 geplande reparatie na altijd zelf kunnen voeren. Zeer acceptabel vind ik zelf
BEboer
@ronald-deutz-fahr ik ben ook nt voor oude machines, zeker nt als je het dagelijks nodig hebt dan moet het gwn betrouwbaar zijn of moet je een goede buurman hebben...
rommert14
@BEboer onze shovel heeft bijna 17000 uur en is 13 jaar oud 🙈
+2
CaseCS130
@rommert14 13 jaar is niet echt oud natuurlijk. Qua uren wel, maar meestal is leeftijd de oorzaak van lekke slangen. Zettelmeyer heeft het regelmatig over een l70c, die zijn wel ff een knikje ouder. En daar zitten ook grote slangen op in verhouding met een voorladertje waar je soms ook slecht bij kunt, die kunnen duur zijn om even te vervangen.
Het is een beetje net als een hele grote oude auto kopen. De aanschaf is niet het probleem, maar er moet een beetje geluk bij dat er geen dure of slecht verkrijgbare onderdelen kapot gaan.
+3
J asper
@CaseCS130 Laar anderzijds heb je weer 0 afschrijving. Daar mag je ook wel wat voor sleutelen. Als je en 0 afschrijving hebt en geen raparaties rij je helemaal voor niks. Voor niks komt de zon op.
@J asper moet je dat willen? Je bent het elke dag nodig, en vaak stilstaan word je wel flauw van. Zoals gezegd, scheelt natuurlijk wel als je zelf een voorlader voor er bij houd.
dx11
Quote Reactie van @ronald-deutz-fahr:
stilstaan word je wel flauw van

Zeg dat, al moet ik zeggen dat met nieuw spul stil staan veel pijnlijker is dan met oud spul. Helaas gebeurt dat ook leert mij de ervaring
+1
zettelmeyer
@ronald-deutz-fahr en met een nieuwe voorlader sta je niet stil? Onze oude shovel die toen weggegaan is was compleet op... maar heeft ons niet zoveel in de steek gelaten als deze nieuwe....
@zettelmeyer jij wel Indd, ik reageerde op het voorbeeld van een oude shovel, ik ga er vanuit dat nieuwere shovels niet zoveel hebben…
+2
CaseCS130
@J asper Nee dat klopt. Dat reparaties geld kosten is niet erg, maar hier werd gesuggereerd dat je rustig een oude shovel kan kopen en dan ff een paar duizend uur er storingsvrij bij op rijdt. Dat kan voorkomen, maar je kan ook tegen hele kostbare reparaties aanlopen of nog erger tegen niet leverbare onderdelen. Daarnaast is stilstand met een machine die je dagelijks nodig bent veel vervelender dan een machine die wel even kan wachten. Dan moet je in ieder geval voor goede backup zorgen op wat voor manier dan ook.
@CaseCS130 Wat ik nog wel eens een voordeeltje van 2de hands vindt is dat je wel bewezen spullen kunt kopen waarvan je wel al weet dat et normaal gesproken goed spul is. Hier bijvoorbeeld poosje terug ook een fendt 700 gen1 aangeschaft met 6000 uur. Ze rijden er zat rond met 20 duizend uur. Hier ook ooit nieuwe trekker gehad, bleek achteraf niets te zijn.
CaseCS130
@Masseyfergusondriver Ja kinderziektes zal je geen last meer van hebben. Maar jij noemt nu wel een trekker met nog een aardig lage urenstand. Koop je er eentje met 15000 uur of meer zullen er wel wat meer kosten aan komen. En een grote shovel met nog maar 6000 uur kost weer een hele lieve duit.
+1
J asper
Scheeld dat Zettelmeyer altijd zijn voorlader nog als bacup heeft dan.
+1
Noorderling
Quote Reactie van @cb6520:
valt ook niet altijd mee met een oude shovel grotere kans dat je elke week een slang kapot hebt

Dat kan, als er een aantal slecht zijn kost preventief vervangen de wereld ook nog niet. Meestal zitten er wel een aantal dezelfden op, als er 1 lek is haal je 2 nieuwe en heb je weer wat op voorraad. Binnen een uur loopt het dan ook wel weer. Die slangen knappen binnen 10 jaar ook geen tweede keer, ben je er eerst wel weer vrij van als je alles bij langs bent geweest.

Dit jaar een duims slang lek gehad in het knikpunt. Binnen 2uur draaide de shovel ook weer, probleem is dat het altijd ongelegen komt, maar zelf kun je je een heel eind redden. Maar helaas draait nieuw materiaal ook niet storingsvrij.
arjanvw
@Noorderling Dat ben ik met je eens. Wij hebben 5 jaar geleden een oude shovel gekocht voor hoofdzakelijk voer laden met een grote happer. De voorlader hebben we ook nog voor voornamelijk stro laden en kleine klusjes. Maar wil niet meer zonder shovel, veel sterker en wendbaarder. Hij koste net zoveel als een luxe voorlader. We hebben er weinig mee. Maar als er iets mee is begint de rekening vaak wel met 1000,-. Ook is die van ons niet geheel lek vrij...
J asper
@arjanvw En als je 5 jaar geleden een nieuwe had gekocht van dat formaat had je een fortuin afgeschreven🙈 Maar als je dan wel reparaties had gehad van 1000 euro was het garantie.
+3
arjanvw
@J asper dat klopt, maar zit ook nog wel iets tussen nieuw en 19000 uur...
Noorderling
Quote Reactie van @arjanvw:
We hebben er weinig mee. Maar als er iets mee is begint de rekening vaak wel met 1000,-. Ook is die van ons niet geheel lek vrij...

Dat is me eigenlijk nog wel meegevallen. Lekke slangen kan ik zelf wel vervangen, maar er is geen een 2x geknapt.
Hele grote dingen hebben we eigenlijk niet kapot gehad. Denk dat het met 3 a 4euro afschrijving en onderhoud per draaiuur wel op houdt in een jaar of 10. daar kun je geen nieuwe voor kopen en heb maar 1x in die periode niet met mijn eigen machine kunnen voeren. We hebben meer ellende met adblue en emissiestoringen in nieuwe machines.
@Noorderling 3a4 euro is wel erg weinig. Beetje diesel en je rijd voor €10
Wat voor shovel heb je?
+1
Noorderling
@ronald-deutz-fahr
kwaliteit uit apeldoorn.
Een werklust van 88. lopen hier mede door de dealer erg veel bij veehouders als eindgebruiker. Helaas begint die doorstroom wel wat te stoppen en worden ze schaarser of branden op.
Volvo is helaas bijna wel een keer zo duur, werken wel fijner maar qua techniek en betrouwbaarheid ontloopt het elkaar weinig voor het werk wat je er mee doet.
dx11
Quote Reactie van @ronald-deutz-fahr:
3a4 euro is wel erg weinig.

Voor 4000 euro per jaar kun je aan zon oude shovel heel wat doen!red ik het na heel grote pech met de motor ook nog makkelijk voor de afgelopen 8 jaar. Een slang is tientjeswerk, motor en banden loopt in de duizenden. Maar in 5000 uur 20000 euro afschrijven en onderhouden is nogal wat
@dx11 wil je zeggen dat je 3-4 euro per draaiuren veel vind? Weinig machines die voor mjnder draaien, denk dat de afschrijving van de gazonmaaier al hoger ligt
dx11
@ronald-deutz-fahr ik zeg niet dat het veel is. Ik durf wel te zeggen dat als ik ga rekenen dat het mij dan altijd tegenvalt wat je op een nieuwe of jonggebruikte machine kwijt bent aan alleen al afschrijving. Heb wel serieus zitten kijken naar een andere shovel. Het wordt dan alleen wel duur voeren. Maaiers moet ook anders hier, maar vind maar eens wat leuks waar ik 400hectare per jaar mee jan maaien, en die ik met die paar liter melk kan terugverdienen. Maarja ergenis is altijd heel duur, dat is zeker. Dan zijn er nog wel leukere banen die beter betalen. Daarom ook wel een jonge trekker, wetende dat ik over 15jaar minstens 30000 armer ben als ik er nu geen kosten aan heb
PieterA
@dx11 Met jong bedoel je dan weinig uren neem ik aan. De 1145 is ook al van begin deze eeuw.
dx11
@PieterA alles na het jaar 2000 is jong toch 😋

Maar idd, de trekker zou 2700uur hebben toen, en heeft alles, en heel veel meer dan dat ik bij de 10006 mis.

Maar dat is ook het type wat ik zoek voor b.v een shovel. Een machine van een gerenommeerd merk waar de kop al af is qua prijs, maar waar ik wel van verwacht dat ik veel uren zonder problemen mee kan draaien. Echter moet er dan gewoon minstens 25000 euro bij onze shovel.
PieterA
@dx11 Ja, ik snap je. Ik denk er ook wel een beetje zo over. Sinds mijn vader en schoonvader gestopt zijn en de vaste werknemer vertrokken is denken we er wel meer over na of we oudere machines moeten blijven repareren of dat we weer iets "goeds" ("nieuw" zal ik maar niet gebruiken) aanschaffen waar weinig reparaties aan te verwachten zijn.
+5
Quote Reactie van @dx11:
alles na het jaar 2000 is jong toch

Dat is alleen met vrouwen zo Jan 😂
J asper
@dx11 Paar nette 295 maaiers kosten je de kop niet. En je weet zelf wel hoe die het doen👍🏻👌
+1
@dx11 tja, wat mag landwerk kosten? Het alternatief is loonwerk, waarom redeneer je niet alles wat je goedkoper kan als loonwerker is mooi meegenomen en de winst zit hem in dat je aan de gang kan wanneer je wil, en het gebeurt op de manier hoe je wil? Op jouw grond is dat ook wel wat waard, en daardoor zullen sommige bewerkingen wat duurder of arbeidsintensiever zijn als hier op zand..
dx11
Quote Reactie van @ronald-deutz-fahr:
tja, wat mag landwerk kosten?

Ik wil het wel kunnen betalen, het probleem is dat ik de grond voor de wilde toekomstplannen al heb, en daar op dit moment maar 8000liter melk per hectare kan produceren, en ik ook nog wat andere kosten heb her en der

Neemt niet weg dat we altijd al op lage kosten uitzijn. Ik weet niet of die denkwijze zomaar veranderd als ik wel 2x zo veel omzet per hectare heb. Dat zal de tijd moeten leren
@dx11 of de mentaliteit verandert als je de melkopbrengst per hectare verdubbelt weet ik niet, maar dan word alles wel een stukje makkelijker.
Zijn jullie van oudsher zo extensief, of kwam er een buurman te koop waardoor je die keus zo maakte? 8000 is niet bar veel..
Andere oplossingen voor de grond zijn er ook niet? Tijdelijke Verhuur geen animo?
dx11
Quote Reactie van @ronald-deutz-fahr:
Zijn jullie van oudsher zo extensief, of kwam er een buurman te koop

We waren nooit intensief, maar een paar jaar nadat mn vader een ongeluk heeft gehad en het bedrijf weer wat draaide kwam er een buurman te koop, en nog een stuk land wat ons wel paste. Omdat meer koeien melken toen geen optie was, de quotering leek te eindigen en banken riepen dat grond het nieuwe quotum was hebben we toen besloten die grond te kopen. Doordat de politiek in die jaren toch de spelregels her en der wat opgeschoven heeft maakt wel dat we min of meer klem zitten
Robot-ph
@dx11 kost die die grond je dan niet klauwen met geld / geen rendement? Voer verkoop en mestaanvoer wordt je ook niet rijk is mijn insteek. Hoe zie het de komende jaren dan voor je om meer rendement te halen om zo de stappen te kunnen zetten? Alles wordt duurder, als je dan aan een volgende stap toe bent is het al moeilijk. Oftewel wordt ie niet telkens door de tijd ingehaald?
+2
arjanvw
@Robot-ph volgens mij zit grond je niet in de weg. Hij heeft het vast al wat langer en niet voor de hoogste prijs hoeven kopen. Er zijn opties genoeg om het rendement te verhogen zonder perse veel koeien te moeten melken in korte tijd. Maar moet wel bij het bedrijf passen.
Robot-ph
@arjanvw indirect wel als het een molensteen om je hek is waardoor het bedrijf niet verder kan. Waar zit je aan te denken dan? Naar ik begreep is de grond vooral geschikt als grasland. Schapen zou dan een optie zijn.
arjanvw
@Robot-ph net wat @Fendt612e zegt. Zou ook je eigen krachtvoer kunnen verbouwen. Verder weet ik zijn situatie niet, misschien nog ruimte om minder jongvee te houden? Misschien in de buurt een stal huren voor jongvee en in eigen stal melkkoeien zetten. Is het plan een hele nieuwe stal te bouwen of kan die ook verlengt worden? Is het een optie om biologisch te worden? Als er helemaal niks meer kan en je hebt helemaal geen opties meer, zou je als laatste (redt middel) stuk grond in erfpacht kunnen doen.
Fendt612e
@arjanvw wat grond verhuren, goedkope stalbouwen en fosfaatrechten kopen, en melken maar.
Bank finacieerd makkelijker met veel grond als zonder.
+1
dx11
Quote Reactie van @Robot-ph:
kost die die grond je dan niet klauwen met geld

Ja, dat doet het. Maarja, nu de grond verkopen en dan een stal bouwen en fosfaat kopen is een optie, maarja dan is de grond verkocht, en niet meer te koop
EA_MF
@dx11 in de gebouwen die je nu hebt kun je ook al wel een sprong maken toch? Voor het einde vd quotering molken wij altijd rond de 7.5-8 ton/jaar. 2019 zaten we op 8.7, 2020 8.3 en 2021 gaat richting de 9.5, aan de gebouwen is niets veranderd. fosfaat is duur, echter, als je het voer hebt, de rest van de financiële lasten niet bijzonder hoog zijn en je de melk maar levert kan er veel. T hoeft ook niet allemaal in 1 keer, als het geld maar de goede kant op blijft rollen.
dx11
@EA_MF albertheijn/aware eist elk dier een eigen ligbox. Ook als ze buiten lopen of in een strohok zitten moet er een ligbox aanwezig zijn. Dus de stal zit voor hun vol
Robot-ph
@dx11 is goedkoop bijbouwen mogelijk? Of zit je ook nog met NB-vergunning en intern moeten salderen om überhaupt te mogen uitbreiden?
dx11
@Robot-ph we gaan proberen extern te salderen als dat nog kan....
zettelmeyer
@dx11 wat als je de voergang vol boksen zet en buiten voerhekken maakt? Of mag dat ook niet van de aware?
Als ik straks ligboksen tekort kom doe ik dat wel
rommert14
@zettelmeyer wordt ook een chaos dan
+1
zettelmeyer
@rommert14 valt erg mee. Hier op de buurt hebben het er meer en ik bij de droge koeien
rommert14
@zettelmeyer Hoe gaat dat bij slecht weer met de voeropname?
zettelmeyer
@rommert14 gaat goed. Alleen je moet wel zorgen dan dat het vers blijft. Dus niet de droge voor 2 dage voeren maar voor 1
BEboer
@dx11 als jullie zoveel grond hebben krijgen jullie toch makkelijk een lening voor stal en fosfaatrechten? Buurman van mij heeft 10j lang 40 koeien id jongveestal ondergebracht en op 2km afstand het jongvee in een huurstal gestoken. Elk moet zen eigen weg zoeken, ik zou proberen grond te verhuren maar weet nt als er vraag naar is bij jullie id buurt.
dx11
@BEboer voor 500 euro per hectare willen ze wel een jaar aardappels zetten op de droge stukken langs de weg
+3
cb6520
@dx11 ruilen met de aardappel boer valt mij ook tegen hij heeft er het meest aan en jij bent je organische stof kwijt

En dan hebben we het nog niet eens over hoe slecht een akkerbouwer gras kan zaaien😅
+1
john deere 7810
@dx11

wat een verschil. hier betalen ze je wel 1200,- volgens mij. was het me nog niet waard.
cb6520
@john deere 7810 die prijs is volgens mij wel dat je zelf de toeslagrechten en mestplaatsing hebt.

De preciese prijzen weet ik niet heb het wel over ruilen gehad, maar daar schiet je ook niet veel mee op met ruilen van 4 op 5 ha.
Clayson M80
@john deere 7810 hier in de Friese bouw hoek word aardappel land verhuurt voor niet minder dan € 2500,00 per hectare
cb6520
@Clayson M80 maar dat is allemaal pootgoed dat kun je hier op deze zandgrond wel vergeten
@Clayson M80 deel maar door 2 hier op zand
+1
@dx11 is dat zulke malle grond dan? €500 is wel erg weinig
dx11
@ronald-deutz-fahr nee, zit maar een liefhebber, en er is heel veel grond van stoppers beschikbaar die nog niet willen verkopen
EA_MF
Quote Reactie van @BEboer:
als jullie zoveel grond hebben krijgen jullie toch makkelijk een lening voor stal en fosfaatrechten

Weet niet hoe t in België is, maar hier kijken de banken vooral naar de cashflow, en dan vooral ook van de voorgaande jaren. Onderpand is maar bijzaak.
BEboer
@EA_MF onderpand is hier alles om een lage intrestvoet te kunnen krijgen
+2
bikkertie
@EA_MF Alles draait om rendement tegenwoordig, bij financiering in welke vorm dan ook. Ondergrond word inderdaad steeds minder beoordeeld. Is ook wel wat voor te zeggen. Bedrijven met veel ondergrond (zekerheden) zijn niet perse bedrijven die goede cijfers draaien.
Quote Reactie van @EA_MF:
Onderpand is maar bijzaak.

Tot je het onvoldoende heb. Dan houd het je wel lekker tegen, kan je nog zo goed boer zijn, dat risico nemen ze niet.
EA_MF
@ronald-deutz-fahr je moet al heel gek doen om dat met de grondprijzen van deze tijd redden. Als je 50 hectare grond in eigendom hebt zit je hier in de regio al over de 3,5 miljoen aan vermogen onder de onderneming.
@EA_MF en dan pak je daar 70% van, en daar vervolgens 90% van, dan word het al flink mjnder
Ben je je eens dat je niet snel aan die grens zit, maar dat er minder naar gekeken word is niet waar
+2
Robot-ph
@EA_MF bedenk wel, er zijn vanuit oudsher ook veel pacht en erfpachtbedrijfen met beperkt eigendom. Dan zit je wel sneller tegen de marktwaarde gefinancierd. Zekerheid voor een bank is nog zeker belangrijk maar je kunt nog zoveel zekerheid hebben maar als je geen rendement draait krijg je gewoon 0,0 (bij)gefinancierd.
arjanvw
@Noorderling lekke slangen valt hier ook wel mee, heb weleens een dikke lek gehad maar die kan ik in de buurt laten persen. In de 5 jaar dat we hem hebben is er een nieuwe joystick (1400,-) in gekomen en nieuwe lagers in de transmissie. (4000,-Vooral veel arbeidsuren)Toen is die wel een aantal dagen weg geweest.

Die van ons heeft inmiddels ook al 21.500uur.
Zit weleens te kijken naar een iets jongere waar we ook kuil mee aan kunnen rijden. Maar die ik op het oog heb zijn me nog te duur en net wat je zegt, het is de vraag of je daarmee minder storingen zou hebben door het emissie prut wat erop zit. (Al zijn daar ook wel oplossingen voor 🙈)
Noorderling
@arjanvw
Zou sowieso niet aan de john deere motor beginnen, die verbruiken te veel en is wat meer gedoe mee (geweest). Tijdelijk een 18e cummins gehad maar dat is toch weer een ander formaat dan een oudere 18 van 10ton, en veel te snel met al dat vermogen. Kun je je erf wel kapot rijden 😬
arjanvw
@Noorderling Wil ook niet zwaarder dan 10,5 ton. Een 18 E is idd een slag groter en gaat ook al richting 13 ton.
CaseCS130
@arjanvw Daar is helaas niet veel keus in rond de 10 ton, redelijk jong en geschikt voor op de kuil.
Jcb heeft een paar leuke modellen of een Case/NH w110. Anders zou ik het niet weten.
+1
arjanvw
@CaseCS130 klopt idd, de Case 521G is ook al 12 ton.. Ljungby L9 en JCB 419s zijn bij mijn weten de enige. De laatste zou me wel passen, maar nog te duur... staat nog wel een nette JCB 418 bij Evenhuis, maar eerst even pas op de plaats qua machines..
+1
CaseCS130
@arjanvw Ja zoiets zou wel mooi zijn maar je kan niet alles tegelijk. Nadeel van jcb vind ik dat de urenteller net verder dan 10000 laten zien, tenminste bij de wat oudere die toch al digitale teller hadden. Zie ze vaak voorbijkomen met tellerstanden waarvan je weet dat er toch echt een cijfer voor hoort, maar zo worden ze niet aangeboden.
Valtra-fan Teun
@arjanvw dat ben ik uiteraard met je eens, maar als je een voorlader levert die niet geschikt is voor het vermogen van de betreffende trekker kun je op voorhand problemen verwachten.
Clayson M80
@Valtra-fan Teun zijn er meer Valtra bezitters die problemen hebben met de elektrische brandstof pomp, als de mijne lang stil staat wil ie niet starten

heb gehoord dat John Deere dit probleem ook heeft met een elektrische pomp
Valtra-fan Teun
@Clayson M80 Dat weet ik niet, onze Valtra C100 start altijd direct. Om welk type Valtra gaat het?
Clayson M80
@Valtra-fan Teun een Valtra M130
EA_MF
@Clayson M80 even en minuut op contact zetten voordat je de sleutel door draait om te starten kan verschil maken met die elektronische opvoerpompjes. Zelfde geld voor de nieuwere commonrail motoren.
Clayson M80
@EA_MF is niet het opvoer pompje, maar de elektrische motor stop
Heb net even bij je andere foto gekeken, uiteindelijk is die bovengeleider ook maar een gezette blikken kap. Tegenwoordig moet het er allemaal mooi 'afgewerkt' lijken. Als daar gewoon een fatsoenlijke koker had gezeten was het al anders geweest. Aan zo'n dunne gezette kap kun je die bus ook nooit goed aanlassen, dat blik blijft werken, weinig houvast gewoon.
+1
hobbyboer
@Masseyfergusondriver Dat was mijn gedachte ook al idd.
En naar mijn idee zit dat 'blikken kapje' ook veel te dicht op het laderframe.
Als ze die wat hoger hadden gezet, zodat de afstand tussen de draaipunten bv 2x zo groot wordt, zijn de krachten die op dat blikken kapje komen maar de helft.
+1
CaseCS130
@hobbyboer zou er ook wat lengteverschil of hoogteverschil kunnen zijn ontstaan bij het repareren van de ene kant? Dat daardoor zo snel de andere kant ook kapot gegaan is? Beetje toevallig dat 2 dagen later de andere kant gaat. Al heeft die misschien wat op zijn donder gehad toen de 1ste kant knapte.
+1
john deere 7810
@CaseCS130

die kant wat heel was heeft in 1 klap alles moeten opvangen he. die moest toen alles beuren.
+1
Andre150
Gauw een Hauer ervoor 😎
+1
SJB533
@Andre150
Beter alternatief: wiellader
rommert14
J asper
link.marktplaats.nl/m1771361470/…

Niks voor jou, kun je ene bij lmb gooien en andere gebruiken 😜
+1
zettelmeyer
@J asper nee nu krijg ik gratis leentrekker erbij das leuker😜
+1
arjanvw
@J asper jij die gekocht?
J asper
@arjanvw Dan stond die niet meer tekoop grappenmaker 😜
+1
arjanvw
@J asper dat hoeft niet, kan zijn dat je net de handel gedaan hebt. Maar weet nu het antwoord al!😂
+7
zettelmeyer
@arjanvw is geen jd he dan heeft die er geen belang bij 😜
+1
rommert14
+1
J asper
J asper
@zettelmeyer Vragen toch Fendt geld haal ik liever een echte😜
+1
zettelmeyer
@J asper deze stond laatst ook op een veiling...
+1
J asper
@zettelmeyer Ik vondt het net geld, maar weet niet hoe ik erbij kwam maar ik had 2700 uur gelezen 🙈🙈🙈🙈
+2
zettelmeyer
@J asper ja dat had ik er eerst ook bij gelezen.....
+1
J asper
@zettelmeyer Gellukig maar, dacht al dat ik gek was🙈🙈🤣
PieterA
@J asper Ik wilde er al voor bellen, maar zat al een beetje naar het cabineinterieur te kijken toen ik ineens die urenstand zag veranderen.🤨
BEboer
@J asper wel bijzonder dat de gemeente wel werkt bij jullie 😂 meer dan 8000uur op die 8 jaar denk dat de gemeente hier 50uur per jaar doet met de trekken 😅
+1
J asper
@BEboer Ze laten hem aan staan onder koffie hier zodat kachel niet koud wordt 😂

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Valtra N143 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!