Wieder zum Leben erweckt...!Voor het eerst sinds minstens 10jaar reed de

Schlüter Super 950V

+13
Schluterfan
Wieder zum Leben erweckt...!

Voor het eerst sinds minstens 10jaar reed de "6600" vandaag weer volledig zelfstandig uit de loods! Tot euforie van mij en mijn pa, die hier met veel plezier even het stuur overnam.

Eerste indruk lijkt oké. Hij start wonderbaarlijk goed, zelfs met 2 lekke injecteurs...! Zelfs "Kleintjen", die jammer genoeg op 12V start, kan hier wel een tipje aan zuigen! Deze start op 24V, wat een dik voordeel is bij zo'n 6cilinder.

Het meeste mechanische kon ik wel testen, enkel de beide aftakassen ben ik vergeten. Verder schakelt hij goed, en rijd opt eerste zicht zelf iets sneller als "Kleintjen", bij gelijk toerental van de motor. Wel de zelfde versnellingsbak, maar in de "Maschinenkarte" is ook "Schnellgang" aangekruist... Nu vraag ik mij dus af of er weldegelijk een snelgang in der tijd verkrijgbaar was...! Remmen waren nul, maar dat had ik niet anders verwacht. De stuurpomp gooit er bovenaan de olie uit, dat deed de Compact in der tijd ook al. Dat komt door de verkeerde filters te gebruiken en doordat er dan onderdelen uitgehaald zijn om die erin te krijgen... Hopelijk kan ik de ontbrekende onderdelen uit de slooptrekker halen, die heeft dezelfde stuurpomp.

En verder, wat een brulijzer is dit 😃. Draaicirkel van hier tot bij de buren, maar who cares.... Is ook een stuk vinniger op de gas als de Compact.

Wordt ongetwijfeld vervolgt!
+3
a3vandiejen
@Schluterfan Dat moet een goed gevoel geven, prachtig.
+4
roscho
Quote Reactie van @Schluterfan:
Wordt ongetwijfeld vervolgt

Ik word van het verhaal alleen al enthousiast. Als trouwens zo'n Schlüter niet starten wil, is hij goed ziek, of het moet 10 gr. vriezen.
Ik zie op de foto geen rook. Betekent dit dat hij motorisch al helemaal OK is?
+1
schluterman
@roscho bij min 10 starten ze ook nog goed hoor. Tenminste bij ons nooit geen centje pijn met 24 volt starten.
+2
roscho
Quote Reactie van @schluterman:
bij min 10 starten ze ook nog goed hoor

Die van mij vindt dat wel moeilijk. Maar ik heb ook al gehoord dat je als koudstart de stopknop een stukje uit moet trekken en dat heb ik nog nooit gedaan.
+1
Schluterfan
@roscho

De nieuwe injectors hebben al veel opgelost met het roken. Heeft wel iets onderdruk maar ook al minder dan bij de eerste keer dat ik de motor liet draaien in Januari. Nu had hij ook nog compressieverlies door 2 injectors die nog niet perfect afdichten...

Als het echt koud is, 3 keer pompen met het opvoerpompje, en dan starten.

Reacties

+2
schluterman
Dat verschil is bij onze super E 6600v ook zo net een 3 cilinder zo fel op het gas
+2
Towaberg
Prachtig, hij doet het weer! Dat geeft moed om verder te gaan 👍👍👍
+5
draaipiet
Prachtige mijlpaal na 10 jaar weer brullen
+4
Svendt28
Knap hoe jullie het met zoveel ijver weten aan te pakken👌, maar het resultaat zal wel veel voldoening geven😊.
+1
valmet6400power
Dat moet een goed gevoel zijn geweest! Wat zijn de verdere plannen, hem tot het laatste lagertje uit elkaar halen of ga je hem gebruiken en wat je onderweg tegenkomt vervangen?
+2
Schluterfan
@valmet6400power

Nu eerst de remmen onder handen nemen en een deel van de dichtingen vernieuwen als ik erbij kan. Elektrische installatie compleet nieuw maken. Spatborden kan ik in tussentijds ook al nieuw maken.

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Schlüter Super 950V ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!