Foto van een Giant 452T. nieuwe olie op de potten🤙. Foto is geplaatst door JD 6110 op 01-12-2021 om 21:21:53, met 39 reacties.

Giant 452T

792 foto's van @JD 6110

JD 6110
Foto van een Giant 452T. nieuwe olie op de potten🤙
+2
wim-same
@JD 6110 en ook de eind vertragingen niet vergeten. Dat is ook heel belangrijk.
+1
casejxu
@wim-same dat is bij ons in ene. Ideaal. Elke 500 uur toch weer vers der in
+2
wim-same
@casejxu eindvertragingen zijn nog belangrijker dan het cardan. Kijk maar naar de kleur van de olie.
+1
PieterA
@wim-same En het kost ook haast niks. 4 x 0,65 l ofzo.
wim-same
@PieterA zoiets ja. maar wel belangrijk.
+1
mdoornekamp
@PieterA
Quote:
4 x 0.65 l

Mijn Werklust shovel totaal 50 liter in de assen en potten 😅
PieterA
@mdoornekamp In de eindvertragingen een liter per stuk?
mdoornekamp
@PieterA eind vertraging van de werklust 6 l . Of zoiets
+1
PieterA
@mdoornekamp Ik dacht dat is wel een beetje overdreven 6 l. Ik gegoocheld op wg-35. Gaat er gewoon 7l in de eindvertragingen van zo'n zf-as🙈
wim-same
@mdoornekamp Hoe groter de machine, hoe minder groot d frequentie van verversen. Veel meer olie inhoud dan bij compact machines. Bij jou Kubota moet je ook vaker olie verversen.
+3
PieterA
@wim-same mij is geadviseerd de eindvertragingen van de voorassen van de Agrotron 's gewoon elk jaar mee te nemen (300 - 700 uur). Die zijn 0,65 liter per pot
+1
wim-same
@PieterA Ik doe het met mijn Kubota kaan nog veel vaker. om de 150 uur.
+1
mdoornekamp
@wim-same ik heb nu speciale Kroon olie. Synthetische voor de eind vertraging
john deere 7810
@PieterA

goed advies. bij voorlader trekkers doen we het ook altijd met de 500 uren beurt. vooral als je chauffeurs hebt die te veel met 4wd rijden is de olie gewoon verbrand.
JD 6110
@PieterA yes. Inderdaad. Gewoon elk jaar de olie verversen van de eind aandrijving. En controle olie voor as natuurlijk . Elk gaar nieuwe achterbrug filters en om de 1500 uur nieuwe achterbrug olie
Motor olie zitten wij op 500 uur of 1 keer per jaar.
+1
mdoornekamp
@wim-same ja kubota max 500 uur eind vertraging. 300 uur is beter
wim-same
@mdoornekamp Ik doe het nog vaker. en ik heb nooit geen last meer van een kapotte eindvertraging. Dit zijn ook dubbel planetaire'n in één huis. Meer tandwiel dan olie.
+1
mdoornekamp
@wim-same ja blijft wel belangrijk. Maar soms gebrek aan tijd. Ik rij trouwens niet veel met de kraan. Compacte dieplader altijd lossen bij het werk. Grond overdraaien en niet heen en weer rijden. En niet maaikorven
+1
wim-same
@mdoornekamp Ik rij juist wel heel veel met mijn Kubota. Veel materiaal bij rijden, en ook vaak over grotere afstanden. Daarom ook heel belangrijk.
+1
Fast Eddy
@wim-same

150 uur wordt vaker geadviseerd als je veel rijd met de kraan. En soms is de olie zelfs dan net op het randje.
+1
wim-same
@Fast Eddy de olie is dan bij mij altijd grijs van de metaal deeltjes.
radium45
@mdoornekamp Moet limited slip olie op. Heel belangrijk die op tijd te verversen op die assen.
mdoornekamp
@radium45 de olie van mijn geremde voorwiel naven valt me altijd mee. Bij collega met slecht geremde kipers is de olie wel zwart
+1
radium45
@mdoornekamp doelde op de difs van werklust.
jehan
@wim-same niet alleen de kleur maar ik schrok geregeld van de ijzerdeeltjes die er soms in zaten ..en vooral aan de rechter kant vaak
+1
wim-same
@jehan Vaak is de olie ook glinsterend grijs van de metaal deeltjes.
+1
CaseCS130
@wim-same onze trekkers hebben een magneet aan de stop, die pakt ook best nog wat mee. Maar als daar aardig aan hangt weet je dat het wel tijd is om te vervangen
+1
jehan
@wim-same en als je dan er ook een magneet aan de stop hebt zitten weet je pas goed hoeveel slijtage zoiets geeft
radium45
@jehan heeft dat te maken met de draairichting van de cardan? Vaak is het ook altijd hetzelde wiel wat doorslipt in de modder.
+1
jehan
@radium45 banden verkoper zei me een keer rechter voor banden slijten ook meer dan links en vooral bij trekkers die veel over de weg reden ..en dat had er met te maken dat veel wegen iets rond lopen en dat het rechtse wiel vaak aan de schuine kant reed wat iets wringing veroorzaakte..en dat dan ook weer meer slijtage in de aandrijving gaf ..later let je erop met naafolie verversen ..kaerl had wel gelijk ..
+1
radium45
@jehan dat rechter banden harder slijten is algemeen bekend
Ronald125
@casejxu Neem aan dat je ze wel aftapt? Laatste loopt er niet uit. Vul ze ook altijd een beetje daar. Duurt anders zo lang voordat t door de lagers heen loopt.
casejxu
@Ronald125 zit geen plug aan de zijkant bij de onze volgens mij. Ververs ze na gebruik. Dan zijn ze lekker warm
+1
Ronald125
@casejxu Bij onze 452T zit er een klein inbus stopje in. Tegen de naaf aan.
JD 6110
@Ronald125 ja na 5 x
Keer bij vullen en stukje rijden zat die eindelijk aan de onderkant schroefdraad van de vul dop😅
+1
JD 6110

(klik om te vergroten)

Jaaa Deze 4 heb ik ook gehad 👍
+1
JD 6110
+2
Ronald125
@JD 6110 Ja die bedoelde ik.

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Giant 452T ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!