Foto van een Deutz D6206. De versnellingsbak werd na 10.000 uur rap minder en we konden voor weinig geld een andere vinden die strak als een klokje is. Mooi winterproject (Bijkomend voordeel is de 100

Deutz D6206

+9
Foto van een Deutz D6206. De versnellingsbak werd na 10.000 uur rap minder en we konden voor weinig geld een andere vinden die strak als een klokje is. Mooi winterproject

(Bijkomend voordeel is de 1000 pto die we in onze eigen bak niet hadden)
+3
WaterDeutzer
@Deutz 8006spezial mooi plaatje👍🏻

Reacties

+2
a3vandiejen
Gaat mooi zo met balk door de beugel.
+3
@a3vandiejen is idd mooi gelopen zo. Beter dan met pallets er onder of met stroppen omprutsen. Ging verrassend snel, in 2,5 uur tijd met zen 2en bak verwisseld en proefgereden
+2
a3vandiejen
@Deutz 8006spezial Dat is heel snel, mooi hoor.
+3
draaipiet
Quote Reactie van @a3vandiejen:
Gaat mooi zo met balk door de beugel

Dat is reden 1 om een beugel te hebben
+1
john deere 7810
Ook een oplossing zo. die 1000 toeren ga je vaak gebruiken.
+7
johndeere 2650
Quote Reactie van @john deere 7810:
die 1000 toeren ga je vaak gebruiken.

Reageer @john deere 7810


in iedergeval meer als eerst 😁













+2
@john deere 7810 vooral met mestpompen en met de doda mixer is het wel een uitkomst.
+4
Stier69
Het chassisnummer zou maar eens op de versnellingsbak staan.Kun je de hele trekker opnieuw aanmelden.
+3
@Stier69 zit volgens mij voor de rempedalen op het koppelingshuis, dus niks aan het handje
+2
bob de bouwer
@Deutz 8006spezial Staat op de foto net achter de gashendel op het vlakke stukje
+2
JD-4450
@Stier69 daar zeg je wat... kon in de toekomst hier en daar nog wel eens problemen gaan geven als je zo'n onderdeel gaat vervangen
+3
john deere 7810
@JD-4450

misschien zit er bij dat onderdeel wel een kenteken 😬
+4
draaipiet
Prachtige aktiefoto.
Bovenaan schrijf je : een mooi winterproject, vervolgens ben je met twee en een half uur klaar. Bij ons duurt de winter iets langer hoor ☃️❄️🌨️🥶
+3
bob de bouwer
@draaipiet De winter moet nog beginnen
+3
@draaipiet wel klaar met testen van de “nieuwe” bak, nu begint het echte project. Keringen vervangen, nieuwe koppeling. Remvoeringen en het hefblok moet nog overgezet worden. Kan hij weer 10.000 uur zonder gekkigheid
+1
deutz d25s
Aan wat merkte je dat de versnellingsbak versleten was? Sprong hij uit versnelling, of leek het net of de tandwielen over elkaar heen "knarsten" ik zit met dit probleem, maar heb nog niet gevonden vanwaar het nu precies komt.
+1
@deutz d25s hij sprong uit de (s) hoge giering en tegenwoordig ook uit de 3. Daarnaast meerdere synchromes ringen slecht, dat is dat krassen wat je benoemd. Door verkeerd gebruik van vroeger.

Andere versnelligen was stukken duurder dan deze donorbak.

Overigens wil koppeling bijstellen ook helpen, soms denk je dat hij goed vrij komt maar is dat niet zo en schakelt hij stukken zwaarder/moeizamer
+1
deutz d25s
@Deutz 8006spezial Dat bij stellen v/d koppeling is reeds gebeurd, en zijn we nu een beetje aan het testen. Maar voor zo ver ik weet heeft onze 4006 geen synchromes. Dus dat kan het niet zijn.
+1
deutzisthebest
@deutz d25s

Een 4006 heeft een ongesynchroniseerde bak dus die zal eigenlijk altijd knarsen met terugschakelen.
+1
deutz d25s
@deutzisthebest klopt. maar het gaat er over bij vertrek, lijkt het of er tandwielen over elkaar heen knarsen. Vroeger had hij dit af en toe in grote versnelling maar dit werd steeds erger.
Versnellingsbak is nagekeken maar aan de tandwielen is niets te zien. Koppeling een drukgroep zijn vernieuwd en koppeling (+ pedaal) zijn afgesteld. Zoals eerder vermeld zijn we nu wat aan het testen, maar ik heb er geen goeie hoop op.
+5
Kramer U800
Wat een eenvoud zeg, genieten als monteur 👍🏼👍🏼
+3
@Kramer U800 6 bouten 2 hydroliekleidingen en wat stroomdraden en hij kon uit elkaar🤣
+2
Towaberg
Sterk werk noemt zoiets 👍
+2
fendtdriver103s
Klinkt als n leuk project. Veel succes
+2
@fendtdriver103s bedankt, gaan we wel los aan beleven idd
+1
Deutz-5006
Mooi man heb nog een 5506 met 12000 en begint ook aan beurt te raken. Versnelingsbakjes/achterbrugen zijn niet al te zwaar voor deze oersterke motortjes 😄 wel super wendbaar en bere sterk
+2
@Deutz-5006 dat is een feit, bak is eigenlijk te licht. Maar wat een eenvoud en power voor zijn tijd. Hele fijne trekkers voor de hark/schudder/voermachines, maar dat is de 5505 ook
+3
Deutz-5006
@Deutz 8006spezial zeker waar 5505 is wel stuk zwaarder gebouwd allemaal en motor ietsjes minder fel, wel hele fijne trekkers ook ja die lekker zitten
+3
@Deutz-5006 ja is stukken degelijker. 8gaats steekas tegenover de 6gaats van de 6206.

Onze 5505 doet voor het gevoel meer en langer door dan de 6206. Maar durven geen waterrem meer te doen. Spul is oud en onderdelen schaars
+2
Lars_MF
Mooi project

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Deutz D6206 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!