Foto van een Steyr 8080 en 8090. Even de wielen wisselen. De 8090 had de band lek en zo konden we toch voeren.

Steyr Meerdere

+2
jantje 8110
Foto van een Steyr 8080 en 8090. Even de wielen wisselen. De 8090 had de band lek en zo konden we toch voeren.
+1
walker1
@jantje 8110 Had je niet gewoon de andere trekker voor de wagen kunnen zetten? Of lekke band in de auto gooien en naar een bandenboer rijden?

Reacties

+2
jantje 8110
En na het voeren een kleine reparatie aan de mengwagen

(klik om te vergroten)

En na het voeren een reparatie aan de mengwagen uit moeten voeren.
+2
jehan
Eigenlijk moesten ze overal een reserve wiel van hebben ..auto hebben dat ook ..ik heb de band van mn trekker vaker lek gehad dan van mn auto
+1
dennisbouter
@jehan prop
+1
PieterA
@jehan Vroeger hadden we altijd een 6-gaats wiel en een 8-gaats wiel landbouwsteek liggen. Tegenwoordig zitten er allerlei verschillende assen aan kippers en wagens bij ons. Voor de meeste trekkers hebben we ook brede en smalle wielen.

Van de heftrucks met luchtbanden hebben we van al die maten (3) wel een reserveband liggen en daar wordt zeker 1x per jaar gebruik van gemaakt.
valmet6400power
@PieterA
Wij hebben een heftruck waar in elke band 0 bar zit maar dat is ideaal dan kan ie ook nooit lek haha
PieterA
@valmet6400power Ja daar hebben we er ook een paar van, maar de praktijk laat zien dat de luchtbandtrucks het meest ge ruikt worden. Je kunt er sneller mee rijden,het komt minder op je gewrichten aan en is beter voor de ondergrond.
+1
valmet6400power
@PieterA
Klopt, en je staat er een stuk minder snel mee vast/hebt meer grip. Maar als je kisten 6 hoog moet weghalen dan ben je wel blij met je massieve banden. Niet dat het bij ons aan de orde is, wij hebben aardappels losgestort.
+1
PieterA
@valmet6400power Wij hadden massieve bandjes op onze elektrische heftruck (2,5 ton). Vorige maand hebben we de voorbanden omgewisseld voor luchtbanden. Vervolgens geprobeerd om de 5e en 6e volle (bollen)kist op een stapel van 4 te zetten en ik vond het acceptabel wat er gebeurd als je de side-shift of de voorover achterover bedient. Nu hoeven wij dat niet vaak te doen en zelf ben ik gewend om met trekkers op weinig druk op ongelijk terrein te rijden, dan schrik je niet zo van een beetje dynamische heftruck.

Grootste nadeel van luchtbanden vind ik her onderhoud, maar ik denk toch niet dat we ze weer omruilen voor massief.
+2
barteltie
Soms heb je van die dagen😅
+1
MaxxuM4ever
Zo die las links ziet er ook niet al te stevig uit .
+1
Rick V
@MaxxuM4ever ligt er een beetje op
+1
jantje 8110
@MaxxuM4ever die houd toch ook al wel 2 jaar...gelukkig dat hij aan de andere kant beter ingebrand is
+1
de-wit
Trekker wisselen niet makkelijker?😅
+1
jantje 8110
@de-wit hij stond een beetje op een ongelukkige plaats, op deze foto is de band voorzien van wat lucht en kan er weer gewisseld worden.
+1
Corne S
Doe mij maar een garage krik ipv die instabiele potkrikjes.

Dit had ook nog een optie geweest:

tractorfan.nl/picture/586954/…
+1
PieterA
@Corne S Ik vind het wel goed zo. Ik had wel het pootje onder de 8080 een gaatje hoger gezet, zodat de steun de as raakt. Wel de trekkers op de rem hoop ik.
+2
walker1
Dit is natuurlijk ook nog een oplossing:

(klik om te vergroten)

+1
Corne S
@walker1

Zonder die vrouw kon het ook hoor, zie de link in m'n vorige reactie.
steyrlanzboy
Mooi

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de machines van Steyr ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!