
Argenterio Mobiele kraan
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Argenterio Mobiele kraan en hebben de trefwoorden kraan , gras inkuilen , mest laden en grond laden geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
De GMC truck was in legeruitvoering met manschappenbak aangekocht op een veilingen van Domeinen. In eigenhuis aangepast: demonteren laadbak / hulpchassis aanbrengen / bladveren verwijderen en stalen "nepveren" terugzetten / stalen spatborden maken / stel & bak frame voor de neus maken / 25km begrenzing in bak (uiteraard met quickwissel!) Daarna geleverd bij v Vliet die de Argenterio opbouw verzorgde.
Laatste
Reacties
(klik om te vergroten)
Soms spreekt met over een "hok", nu dit was met recht een hok van een cabine!
(klik om te vergroten)
De boerenerven opdraaien was vaak een uitdaging met veel steekwerk. Geen servo, maar een enorm groot wit stuur met ontelbare omwentelingen maakte het toch mogelijk. Fitness na 't werk was niet nodig.
(klik om te vergroten)
In jaren '60-'70 hebben er meerder autokranen dienst gedaan. Om daarna over te stappen op O&K MH4 mobile kranen.
(klik om te vergroten)
De steekassen van de REO waren beter.
De mobiele Argenterio was toen nog geen goede vervanging zoals later de o&k?
Het transport is het grote voordeel van een vrachtwagen, misschien de prijs ook?
Verder zijn er weinig voordelen denk ik?