Na een periode van 5 jaar met Deutzen, toch weer een poging gewaagd met MF. De 2620 was destijds natuurlijk wel een revolutie, net als de 8S van nu is mijn mening.We praten over de eerste lichting van

Massey Ferguson 2620

+12
WaterDeutzer
Na een periode van 5 jaar met Deutzen, toch weer een poging gewaagd met MF. De 2620 was destijds natuurlijk wel een revolutie, net als de 8S van nu is mijn mening.

We praten over de eerste lichting van 1980. Dan loop je risico's. Met Bos walkantfrezen draaide bijvoorbeeld de hele versnellingsbak vast. Een kraan moest de trekker uit het land tillen. Foutje in het ontwerp. Goede service van MF met snel een complete nieuwe transmissie (update uiteraard).

Maar goed dat we niet meegedaan hebben met een lokale trekkertrek, want de importeur had gewaarschuwd dat de garantie over was bij meedoen.
+3
JarnoDrenthe
@WaterDeutzer hartstikke mooi weer. In welk opzicht is de 8S een revolutie in jouw ogen , qua uiterlijk of andere dingen?
+2
WaterDeutzer
@JarnoDrenthe Nou, echt op design. Heeft nu veel meer weg van de oude MF65 met de neus. De mooie vormen van de cabine die ook weer veel weg heeft van de mooie 2000 serie. Dan de open ruimte tussen voorkant en motorgedeelte. Ik ben een Deutz gek, maar de 8S is vandaag de dag de top voor mij om te zien.
+3
JarnoDrenthe
@WaterDeutzer Ben ik helemaal met je eens , vind het ook een mooi design voor een hedendaagse trekker.
+2
wolseley
@WaterDeutzer mooie serie foto's vooral met de bijbehorende verhalen. Mooi om te volgen
+1
mf 35x
@WaterDeutzer en daarna nooit meer mf gekocht? Beviel deutz kwalitatief beter?
+6
WaterDeutzer
@mf 35x Jawel, kort daarna nog een demo MF2640 (foto), maar daar was wat minder geluk mee. De 2620 is wel gebleven maar de 2640 is ingeruild voor een DX6.10 en is het verder weer Deutz geworden.

(klik om te vergroten)

MF2640 op kop van rijtje MF/Deutz
+1
Siete
@WaterDeutzer
Mooie foto's weer met weer een mooie uitleg erbij. Waarom draaiden juist bij de walfrees de versnellingsbak kapot als ik vragen mag?
+1
WaterDeutzer
@Siete Ik had jou ff gemist met m'n reactie, Siete. Je antwoord staat hieronder bij Jan.
+1
Siete
@WaterDeutzer
Geen enkel probleem hoor, had hem gelezen. Bedankt nog voor je reactie 😄
+2
MF 2725
@WaterDeutzer De eerste lichting betrof de 2640 en de 2680 met de vierkante koplampen en de stickers met MF er op. Deze waren van 1979 tot 1982. Daarna kwamen de ronde koplampen en smalle stickers EN de 2620 en de 2720 er bij (1982 - 1985).
+1
WaterDeutzer
@MF 2725 De gebroeders waren in 1975 overgestapt van MF naar Deutz. Zoals ik al eerder schreef vanwege ontbreken fatsoenlijke af fabriek cabine. De MF dealer zag zijn kans schoon met de toen nieuwe 2000serie. Dus dit was echt wel 1 van de eerste.

Sommige leveringen heb ik dan ook getoetst aan andere foto's om de afleverdatum te bepalen. Kan zijn dat ik soms een jaartje mis zit. Maar die 2620 was toen echt een opmerkelijke verschijning in de regio.
+2
MF 2725
@WaterDeutzer Ik had abuis: de 2720 kwam pas in 1982 erbij. De 2620 was er al een jaar eerder. Maar bij de introductie van de 2600 serie eind 70's had je alleen nog maar de 2640 en de 2680.
+1
WaterDeutzer
@MF 2725 Ok zo! Moest ook wel de 1e zijn vanwege de bakproblemen en vlotte actie daarop.
+3
stijn-de-bock
@MF 2725 ik heb een 2620 folder uit 1980
+1
MF 2725
@stijn-de-bock Zou u daar een foto van kunnen plaatsen? Ben benieuwd hoe deze 2620 er dan uitziet.
+3
stijn-de-bock
@MF 2725 die komt er binnenkort aan,de MF folders zijn even bij iemand anders.
@stijn-de-bock welke folder heb jij? Ik heb er ook 1
+1
stijn-de-bock
@MaartenMandemaker ik denk deze,een deel van mijn MF folders zijn even op logement, binnen 2 weken zijn ze terug thuis en plaats ik er hier zeker foto's van,deze foto komt gewoon van Google.

(klik om te vergroten)

+2
@stijn-de-bock oke, dat lijkt wel een tussenmodel, ronde koplampen en de hoge sticker. Heeft deze de voorwielaandrijving en hoog laag nog met hendels bediend? Ik heb de folder van het model met lage sticker
+1
stijn-de-bock
@MaartenMandemaker als mijn folders terug thuis zijn kijk ik het onmiddellijk na.
+1
MF 2725
@MaartenMandemaker Inderdaad, ik heb nog geen 2620 gezien met MF op de motorkap stickers. Alleen met smalle stickers.
+3
stijn-de-bock
@MF 2725 dit is mijn folder,uit februari 1981

(klik om te vergroten)

+1
MF 2725
@stijn-de-bock Mooi! En inderdaad met de hoofdletters MF op de motorkap stickers.

Reacties

+15
WaterDeutzer
De MF2620 met Veenhuis 6800L tank

(klik om te vergroten)

+3
a3vandiejen
@WaterDeutzer Prachtige combinatie.
+10
stijn-de-bock
Een waarschuwing over garantie ivm meedoen aan trekker trek,,,,,,,,das stof voor discussie 🙈🙈🙈heel mooi model MF.en ik heb de folder😉
+4
WaterDeutzer
Quote Reactie van @stijn-de-bock:
Een waarschuwing over garantie ivm meedoen aan trekker trek,

Ja Stijn, daar kun ge u nu niets meer bij voorstellen! Maar toen was trekkertrek nog maar een paar jaar begonnen. En die importeurs zagen natuurlijk alleen maar opgeblazen trekkers en wegspattende transmissies.😂
+3
Jan mf6465
@WaterDeutzer
De fabrieken hadden dan beter een sleepwagen op de testbaan gezet bij de ontwikkeling, dan waren ze er direct achter wat de bak kon hebben
+2
WaterDeutzer
@Jan mf6465 De oorzaak was niet het rijwerk, maar de pto aandrijving door de bak heen. Want met een walkantfrees is het rijwerk nagenoeg onbelast (kruipsnelheid) maar in dikke klei de aftakas wel op hoog vermogen. Ik dacht dat het te maken had met wegvallen van druksmering in de bak. Dus liep alles met lager rotaties vast.
+1
Towaberg
@Jan mf6465 daar heb je misschien wel een punt!
+2
Towaberg
@stijn-de-bock een importeur naar mijn ❤️
+2
WaterDeutzer
@Towaberg Hoezo Ward, is dat niet jou sport? Ik nu ook niet meer hoor. Vroeger wel met pa naar de eerste trekkertrek in Flevohof (Walibi) geweest in de polder. Het was ook dat we later daar heen wilden met de MF2620.
+4
DANOONTJE POWERR
@Towaberg ik zou m liever een keer laten zien wat standaard trekkertrek is.
Wij hadden deze zomer een paar dagen de 8S op demo met een weekend ertussen.
Toen zei ik voor de grap tegen de vertegenwoordiger: zondag ff trekkertrek ermee denk?
Ja hoor, prima was het antwoord.
Helaas was er niks toen...
+2
Towaberg
@DANOONTJE POWERR ik moet hier toch een beetje voor leven in de brouwerij zorgen 😂
Ik wil best bij gelegenheid nog eens naar een trekker trek gaan kijken hoor. Maar mijn Landini’s mogen niet mee van Lambert!
+4
DANOONTJE POWERR
@Towaberg nou denk ik dat het begrip standaard trekkertrek in Nederland iets meer nageleefd wordt dan in België 😜
+3
mf6495driver
@DANOONTJE POWERR
Een MF dealer hier heeft zijn 8s zelf voor de sleepwagen gezet.
WaterDeutzer
Quote Reactie van @DANOONTJE POWERR:
Ja hoor, prima was het antwoord.

Klopt, maar daar dacht B&N vroeger anders over.
+12
Massey 2705
De fotos worden steeds mooier , met zo,n oude classic als de MF 2620 !
Maar uw moeder verdiend toch een groot compliment, want zij heeft tussen de kinderen opvoeden, de telefoon aannemen , en waarschijnlijk de administration doen, een enorme bijdrage geleverd aan het succes van uw vaders loonbedrijf.
+5
Rondeutz06
@Massey 2705 en vergeet niet het belangrijkste achteraf: het fototoestel bedienen!!
+4
WaterDeutzer
Quote Reactie van @Massey 2705:
Maar uw moeder verdiend toch een groot compliment, want zij heeft tussen de kinderen opvoeden, de telefoon aannemen , en waarschijnlijk de administration doen, een enorme bijdrage geleverd aan het succes van uw vaders loonbedrijf.

Daar moet ik alle credit aan mijn oom en tante geven! Die woonde bij het bedrijf, wij 500m verder net in de polder.
Wel in de eerste jaren, zoals bijvoorbeeld met stropersen in de IJselmeerpolders was mijn moeder de verzorgster voor een groot koppel werkers terplekke. Mijn oom was altijd verantwoordelijk voor de administratie en deden dit vanaf huis. Pa was verantwoordelijk voor de praktijk vanaf de trekker.
+1
Massey 2705
@WaterDeutzer aha , dat had ik uit vorige fotos dan verkeerd begrepen. Maar je vader had geen 8 tot 5 baantje , dus ze zal vast een grote bijdragen geleverd hebben aan jouw opvoeding ! Haha😉
+3
WaterDeutzer
Quote Reactie van @Massey 2705:
Maar je vader had geen 8 tot 5 baantje , dus ze zal vast een grote bijdragen geleverd hebben aan jouw opvoeding ! Haha

Jazeker! Dag & nacht klaar staan voor je klant want zolang die betaald is die koning. En netjes werken op kwaliteit, dat heb ik meegenomen.
+4
Rondeutz06
Mooi plaatje weer Nico, uit een prachtige tijd. We begonnen met werken en de dagen waren te kort, vooral als je met zulke trekkers mocht rijden. In 1981 mocht ik eindelijk de weg op met de trekker. Was Ber Dekker uit Ilpendam ook de MF dealer naast Ford.
+1
WaterDeutzer
@Rondeutz06 Onze F's & MF's kwamen eerst van Mol&Blom uit Noordscharwoude, daarna van Hans Beuze uit de Z.O.Beemster. Lekker dichtbij. Helaas is die later verhuist naar de Oosterweg in de Purmer. Iets verder van huis.
+3
David Bakker
Mooie foto ,s mooi verhaal , hoelang hebben je deze trekker gehad ?
+2
WaterDeutzer
@David Bakker Tot de opsplitsing van loonbedrijf en grondverzet eind jaren '80. Maar daarover later meer.
+3
Hidde Gröniger
Mooie foto
+3
a3vandiejen
Heel mooi.
+5
JohnDeere5085
Mooie fotos allemaal, lees elke keer met plezier het verhaaltje erbij, zeker omdat jullie relatief dichtbij zaten met het bedrijf.
+6
R Bouwmeesters
Mooie foto en verhaal weer.👍
Ik ken dit model eigenlijk alleen van de Britains versie die ik had, misschien dat de meesten in de buurt ook al weg waren toen ik er echt op begon te letten.
+2
Prachtige foto's, en ook mooi om de verhalen erbij te lezen! Toch al heel wat jaren geleden
+1
toonvanbergen
Blijft een hele mooie trekker! Was een hele verschijning toen!
WaterDeutzer
@toonvanbergen Mee eens. En de nieuwe S8 doet veel denken aan deze 2000serie.
+9

(klik om te vergroten)

Wij hebben nog een 2620
WaterDeutzer
Quote Reactie van @MaartenMandemaker:
Wij hebben nog een 2620

Als dit een recente foto is zal die wel een respectabel aantal uren op de klok hebben?
+2
@WaterDeutzer Ja de foto is van afgelopen jaar. Hij heeft 4400 uur. We hebben hem vorig jaar gekocht
+2
@WaterDeutzer Het is er trouwens 1 met een kruipbak. Hij heeft geen multi power
+5
MF65
Originele folder heb ik ook nog

(klik om te vergroten)

+3
@MF65 Dat is de eerste generatie, met vierkante koplampen en hoge sticker.
+3
MF65

(klik om te vergroten)

@MF65 Dat model ken ik nog niet
+3
MF65
@MaartenMandemaker staat 02-81 achter op, wellicht de datum dat deze folder gedrukt is.
+2
@MF65 Deze folder is van 1982, deze heeft al het bruine interieur, de eersten hadden een zwart interieur

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

+1
MF65

(klik om te vergroten)

Zoek de verschillen 😉
+2
MF 2725
@MaartenMandemaker Als ik hier naar de positie van de uitlaatdemper kijk, lijkt het eerder op een omgestickerde 2640 van de eerste generatie.
+1
WaterDeutzer
Quote Reactie van @MF 2725:
Als ik hier naar de positie van de uitlaatdemper kijk

Scherp.🧐
+1
MF 2725

(klik om te vergroten)

+1
@MF 2725 Van welke folder bedoel je dat? Een 2640 heeft luchtroosters in de zijkant van de motorkap
MF 2725
@MaartenMandemaker Die net boven jou reactie staat. Heb ik gekopieerd van MF65.
Alleen de 2620 en 2625 hebben de uitlaatdemper rechts net voor de voorruit. De rest heeft de uitlaatdemper links ongeveer in het midden. Dat van die luchtroosters, dat weet ik. Alleen de 2620 en 25 hebben die niet. Misschien hier ff een 2640 aangepast voor de folder, omdat een echte 2620 nog niet geproduceerd was? Gebeurde vroeger wel vaker.
+1
stijn-de-bock
@MF 2725 zou best kunnen, op de voorpagina heeft de 2620 ronde koplampen en in de folder nog de rechthoekige
+2
MF 2725
@stijn-de-bock Ja, inderdaad. Vandaar mijn vermoeden van een omgestickerde 2640. De 2620 en de 2640 hebben wel beide dezelfde kleine uitlaatdemper.
+2
@MF 2725 Ja klopt. Die op die folder heeft ook de luchtinlaat op de motorkap, dat heeft een 20 ook niet
MF 2725
@MaartenMandemaker Klopt, heb je ook gelijk in.
+4
David Bakker
Links de latere versie rechts de eerste versie met houten dashboard

(klik om te vergroten)

WaterDeutzer
Quote Reactie van @David Bakker:
de eerste versie met houten dashboard

Sjiek, waarom zijn ze daar mee gestaakt?
+1
David Bakker
@WaterDeutzer dat is toch geen gezicht een houten plank als dachboard 😄 zal uit de mode zijn geraakt denk ik
+2
MF 2725
@David Bakker Ik vind het juist wel mooi! Mooier dan die zwarte stalen plaat bij de latere modellen.
+1
WaterDeutzer
Quote Reactie van @David Bakker:
zal uit de mode zijn geraakt denk ik

Bij Rolls-Royce is het nog steeds standaard dacht ik?

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Massey Ferguson 2620 en hebben de trefwoorden watertransport , MF 2620 , Veenhuis 6800 en waterrijden geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!