Foto van een Deutz DX 110 bezig met kleine pakjes up dieplader. Later dan miedema wagens met gitters. Rond 1983 ofzo

Deutz DX 110

159 foto's van @MRVNDT

+7
MRVNDT
Foto van een Deutz DX 110 bezig met kleine pakjes up dieplader. Later dan miedema wagens met gitters. Rond 1983 ofzo

Reacties

+2
wim-same
Jij hoefde niet onder een viaduct door zo te zien
+3
MRVNDT
@wim-same neee zoiets bestaat er hier niet.
+1
Ruben-Wind
@MRVNDT telefoon palen zit je eerder mee😂
+1
@wim-same hier bestaat dat ook niet, gewoon 7 hoog op de wagen en dan met de voorlader eraf worden gehaald 😀. Ook op een klein kippertje 7 hoog valt bij de eerste beste bult alles er weer af kun je weer opnieuw beginnen..
wim-same
@Jelle Boerkamp6110 7 hoog is vaak nog wel onder de 4 meter. bij een iets lagere wagen lukt het vaak met 8 hoog.
+1
@wim-same ik weet het ook niet precies meer kan ook best 8 hoog wezen, de wagen is een oude deutz fahr k 5.70 2 asser dus die is al ongeveer 1 meter hoog.
+1
rubenv
@wim-same wij laaie op div wagen 8plat en 1 laag op zn kant kunnen dat strak onder het viaduct bij meerkerk eronderdoor
a3vandiejen
Mooie Deutz.
+4
stijn-de-bock
@a3vandiejen prachtige schoorsteen ook op de deutz.
a3vandiejen
@stijn-de-bock Zat ik ook naar te kijken, en het luchtfilter is ook niet kort.
wim-same
@stijn-de-bock volgens mij wel origineel hoor, bij deze 6 pitters.
+2
stijn-de-bock
@wim-same zeker origineel, heb ik uren naar zitten kijken als kind.
Massey 2705
Op een wagen zo als deze , neem je al gauw 250/300pakjes mee denk ik ?
+2
PieterA
@Massey 2705 Ja, klopt. Met 8 lagen ga je wel door de 300 heen. Om met 2 man te laden een mooie maat voor een Vicon of Steketee balen lader. Dit werkt veel efficiënter dan de wiebelwagentjes van 80 - 120 pakken. Op deze laad je er sneller 300 dan op die kleine wagentjes 200. Dat komt vooral omdat je veel stabieler staat en daardoor flink harder kunt rijden.
+3
Massey 2705
@PieterA ja zeker , op lange wagens hebben je voer leggers de ruimte even op zij te stappen.
Wij hadden een Alman shofel om te laden . Wat nog meer voordeel had met de zwenk mogelijk heid kon je nog beter uit de voeten .
Op mijn 2 ,, lange ,, wagens namen we 650 pakjes mee naar huis. Het hele gebeuren was 22 meter lang. Dat hoef je nu ook niet meer te proberen denk ik !

(klik om te vergroten)

+1
PieterA
@Massey 2705 Mijn schoonvader laadde met een Meijerklem aan een hefmastje met een lier aan de voorlader op de Fiat 1180. Daar zat de veldgroep (II) tegenover de achteruit. Dat was dan loonwerk voor Stouten fourages uit Bruinisse.

Wij laadden tot 1982 met een verlengd perskanaal achterop de pers zo op de wagen. Mijn oom deed dat met mijn vader. Dan hadden we wagens van 85 pakjes.

Van '83 tot ongeveer 2005 laadden we de kleine pakjes die we lieten persen met een Steketee balenlader op wagens van 6 en 6,8 m lang. Daar konden dan 180 - 220 pakjes op en die kon je net alleen laden. Een meisje of vrouw op de 155 voor (of eigenlijk naast) de lader.

En als er dan nog meer mensen beschikbaar waren konden die alvast lossen in de schuur.

Transport met die lengtes was toen meer regel dan nu. Toch denk ik dat je in de stillere gebieden van Nederland nog steeds met 2 of drie lange stro wagens naar huis kan rijden of met de maaitafel van 7,5 m breed aan de Combine alle percelen in een straal van 5 km rond de boerderij kunt bereiken, zonder met een prent thuis te komen.
+1
Fendt926Driver
Quote Reactie van @PieterA:
Toch denk ik dat je in de stillere gebieden van Nederland nog steeds met 2 of drie lange stro wagens naar huis kan rijden

Buurman is paar jaar terug nog met 23.40m lengte uit groningen naar saasveld komen rijden. Toch al snel een 135km met de trekker. Had 2 wagens achter de trekker met 3 trekkers op de voorste wagen en 2 op de achterste..
Er komt wel steeds meer ruimte achter de wagen....
Als je maar vooruit blijft rijden....

Loonwerker reed met de buldozer met 4m breed blad 5 jaar terug op de ring bij groningen om 4 uur s nachts
Werdt aangehouden door de politie.
Waar hij heen moest.
Vertelde dat hij 1 afslag verder moest en de gemeenschap niet op kosten wou jagen voor allerlei papieren en begeleidings voertuigen.
Politie zei vooruit dan maar.
Is hij er ook130km verder mee gereden naar de eind bestemming....

Vaak buj te bange
+1
mdoornekamp
@Fendt926Driver
Quote:
bulldozer met 4 m blad

Om 4 uur nachts loop je minste risico. Wel pech dat je dan justitie nog tegen komt.
Fendt926Driver
@mdoornekamp dat dacht de loonwerker dus ook
+1
PieterA
@mdoornekamp Ik begrijp.dat hij dan nog tot een uur of 8 doorgereden heeft. Dan zit je volop in de ochtendspits en dan moet je toch wel een beetje je verstand gebruiken met wat je de weg op gaat tegenwoordig.
+1
mdoornekamp
@PieterA
Quote:
ochtendspits

Ja dan wordt het wel spannend met 4 m breed

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Deutz DX 110 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!