Foto van een John Deere 6430 Premium. Foto is geplaatst door cb6520 op 21-12-2021 om 23:01:43, met 82 reacties.

John Deere 6430 Premium

cb6520
Foto van een John Deere 6430 Premium

Reacties

Begint weer steeds meer groen geel bij je te worden 😉
+2
cb6520
@ronald-deutz-fahr dit was even uit nood de mf had een lekkage, ik heb liever een 6 cilinder met voorlader
mdoornekamp
@cb6520 als je genoeg ruimte hebt is een 6 cil wel mooier. De nieuwe 6 cil trekkers worden ook steeds groter.
+1
PieterA
@mdoornekamp Wij hebben ook jarenlang de voorlader op 4-cilinders gehad. Later is hij op een 6-cilinder gekomen. De draaicirkel is echt enorm, maar we hebben er nooit spijt van gehad. Het werkt toch allemaal net wat soepeler en makkelijker. Ook is het overzicht op een grotere trekker beter. Niet meer klungelen met een contragewicht. Net wat stabieler in bochten met de voorlader in de lucht.
+1
PieterA
@mdoornekamp Dat klopt ook inderdaad. Mijn vrouw heeft pas nog gereden op een J-D 6130R voor een VGM 21 ton kipper, maar dat zijn ook al zware trekkers tegenwoordig.
+1
mdoornekamp
@PieterA een 6130R heeft al dezelfde wielbasis als een john deere 3350. Maar een 6130r heeft ook al fors meer vermogen
+1
PieterA
@mdoornekamp Ja, hier reed nog lang een 3040 in de buurt, maar toen die boer een 6310 kocht heeft de 3040 niet veel meer geploegd
+1
casejxu
@PieterA tractorfan.nl/picture/1310224/…

Dit blijft toch wel een favoriet kwa voorladertrekker. Setje wielgewichten zou m perfect maken!
+1
PieterA
@casejxu Ja, als je maar 1 pak tegelijk pakt kun je met een kleinere trekker zeker zo goed uit de voeten. En zo'n ttv is natuurlijk helemaal goud. Bij ons staat de 6.15 aan de voorlader, maar ik hou je bij als ik een beetje de ruimte heb.
mdoornekamp
@PieterA 6.15 is ook nog wel een compacte 6 cil
+2
casejxu
@mdoornekamp en n 6 bak met powershift voor en achter uit welke je bij de kleinere echt wel mis. En met voorkeuze schakelaar voor omkeer verwacht ik. Dus als je aankom bij kist alvast in ze achteruit. Rangeren met koppeling. Deze doortrappen en weer volgas achteruit. Zo deed ik dat met de 85 waar ik veel mee kisten deed rijden bij het rooien
+1
casejxu
@PieterA haha 2 pakken ging ook prima. En met bollenplanten 2 kisten lukt. Maar dan moet je ook een kist in de achterhef hebben😅 en om me bij te houden moet je nog wel redelijk rap zijn denk ik😋😋
+1
PieterA
hoest
@mdoornekamp aantal cilinders zegt ook niet alles. toen wij nog een case maxxum 5150 (6cilinder) hadden hebben we een keer een JD 6420 te leen gehad ivm panne maar de maxxum was wendbaarder
T60401
@cb6520 Een setje voorladder steunen op een van je andere trekkers zou welkom zijn.
zettelmeyer
@cb6520 6 cilinder shovel bedoel je zeker😉
+1
cb6520
@zettelmeyer ja mooie l60 F maar die zijn nog niet te betalen, of verkracht.
Maar kan met een 6 cilinder trekker boven de mengwagen kiepen en met deze moet je het laatste beetje er in klapperen.
J asper
@cb6520 l50e 🤤
cb6520
@J asper wh-smedes.nl/nl/occasions/…

Als de melkprijs 60 cent is komt er zo een
CaseCS130
@cb6520 pagina bestaat niet, zo'n mla 533?
Ao140
@CaseCS130 dingen kosten een ton schijnt het 🤭
+1
CaseCS130
@Ao140 Dat zal inmiddels wel. Ga maar eens om een trekker van 145 pk. 2 jaar terug waren ze nog een stukje goedkoper, toen eens met eentje gereden en een prijs gekregen.
dx11
Quote Reactie van @Ao140:
dingen kosten een ton schijnt het 🤭

Nog behoorlijk goedkoper als een TM320 dan
cb6520
CaseCS130
@cb6520 Ja dat is ook mooi spul. Mijn voer vertegenwoordiger heeft er eentje thuis. Maar die wonnen met het hele dorp de postcode loterij dus dan kun je eens wat leuks kopen 😀
EA_MF
@CaseCS130 hier laad praktisch iedereen die geen zelfrijdende of zelfladende mengwagen heeft met zo’n knikverreiker tegenwoordig 😅
CaseCS130
@EA_MF oké, allemaal zelfde merk dan?
EA_MF
@CaseCS130 nee, meest manitou, maar ook een paar JCB’s en een Schäffer.
CaseCS130
@EA_MFoké. Bij ons in de buurt rijdt een redrock, voor de rest zie je ze niet heel veel ondanks dat ik redelijk dicht bij Smedes zit.
+1
PieterA
@EA_MF Woont die voervertegenwoordiger bij jou in het dorp?
+1
EA_MF
@PieterA niet dat ik weet 😂 😆
bikkertie
@cb6520 kost hetzelfde als een gewone 11 tons shovel. Onderhoud valt je niet mee met die dingen
cb6520
@bikkertie daarom staat er ook als de melkprijs 60 cent is.
Maar toch lijkt me zo mla 533 wel wat. Daarmee zou je ook nog het land in kunnen en in de stal ook nog wel te gebruiken dat valt met shovel altyd tegen. Ik kuil ook niet zelf en als ik het zo goedkoop kan laten doen daar ook nog geen plannen voor. Met zelf inkuilen is shovel wel mooier.
Eerst nog maar mooi een paar jaar met de frontlader
+3
J asper
@cb6520
Quote:
Als de melkprijs 60 cent is komt er zo een

Ben je inmiddels al wat aan het rondkijken 😜😜
Ao140
@J asper als je voorraad model koopt is die er misschien voordat de prijs de 60 aantikt 😏
Komt er bij 62 een flingk of trioliet happer aan dan @cb6520 ?
cb6520
@J asper nee heb het al uitgegeven

(klik om te vergroten)

+4
Ruben-Wind
@cb6520 ziet er strak uit, hier heb je over 25 jaar nog plezier van en een trekker is dan oud ijzer 😜💪🏻
mdoornekamp
@cb6520 volvo L60 is wel een dure shovel voor een beetje boeren werk. Dingen hebben ook allemaal al 10 K uren. Dan zit je ook al dik in het onderhoud
zettelmeyer
@mdoornekamp kameraad van mij heeft een l70c gereviseerd gekocht met 15000 uur en is minder kwijt aan onderhoud dan de trekker met voorlader ervoor
+1
Quote Reactie van @zettelmeyer:
trekker met voorlader

Dat is volgensmij ook geen kunst, dat gevoorlader van jouw kan nooit rendabel zijn 😅🤪
+1
zettelmeyer
@ronald-deutz-fahr hoho dit ging over hem he. Dit jasr hier nog maar 450 euro kosten gehad aan de voorlader. Nieuwe pen en 2x gelast en wat o ringentjes
rommert14
@mdoornekamp
Quote:
Dingen hebben ook allemaal al 10 K uren. Dan zit je ook al dik in het onderhoud

Dat valt nog wel een beetje mee
mdoornekamp
@rommert14 @zettelmeyer @Noorderling Je moet ook een beetje geluk hebben met zo'n shovel. Als je een keer een motor of bak stuk hebt, ben je idd zomaar 10.000 euro kwijt. Mijn oude werklust wg 35 c had 15.000 uur. Maar laatste jaren aardig wat reparatie gehad. En ding lekte ALTIJD. En bij inruil krijg je niks extra voor al je reparatie werk. Ik had hem net zo goed 3 jr eerder naar de schroot hoop kunnen brengen. 20 cnt voor 14.000 kg
+1
J asper
@mdoornekamp of je hebt hem juist tevroeg opgeruimd. Maar dat weet je altijd pas achter af...
+1
rommert14
@mdoornekamp maar dat is natuurlijk altijd zo, de l70f van onze loonwerker had een kapotte bak met 11000 uur en de onze heeft 17000 uur, wij hadden een mf waarvan de bak 2 keer uit elkaar moest binnen 1000 uur 🤷‍♂️
+1
EA_MF
@rommert14 dat geduw en getrek op een kuilbult krijgt zo’n shovel ook wel aardig van op zn donder, zeker als er nog ouderwets met een tandenbak gewerkt wordt. voer laden is wel even wat rustiger werk.
+1
rommert14
@EA_MF die deed ook niet veel kuil verdelen
Noorderling
@mdoornekamp
Dat onderhoud valt toch wel mee?
Een shovel van 10.000uur is vergelijkbaar met een nieuwe trekker, kunt er beide zomaar nog 10.000uur mee draaien.

Draaien de wereld werklusten en Volvo's met 20 tot 30.000uur, zorgen dat je geen egr en adblue hebt.
Dan kun je wel een keer een revisie van 10.000euro incaluleren, maar om dat te besparen en daarvoor inruilen ga je nooit besparen aan minder afschrijving. Het enige probleem is dat het ongelegen komt.
+1
Fendt612e
@Noorderling nou boven de 18000 valt het niet mee. Heb er aardig wat mee gevoerd, met zo’n werklust maar iedere week is er wel wat mis mee. En je kunt hem ook niet even voor je stal laten staan op een schoon erf dan liggen overal vlekken. En stukken komen altijd ongelegen, dan liever wat meer afschrijvingen
rommert14
@Fendt612e zal bij onze Volvo straks ook wel komen, kan ie degraderen naar het jongvee 😜
+1
dx11
@Fendt612e nou, ik heb nu een shovel te leen, met 25000 uur, niks kunnen ontdekken wat niet werkt of niet deugt. Onze eigen wel een paar keer pech gehad, maar de eerste 10 jaar ook probleemloos gedraaid

(klik om te vergroten)

@dx11 wat een schattig geel bakje 😌😊😊
dx11
@ronald-deutz-fahr ongezien nieuw gekocht, voor oudijzerprijs op troostwijk. Kon uit, ideaal voor meel en mineralen
@dx11 altijd leuk zulke handeltjes 👌🏻
+1
Noorderling
Quote Reactie van @Fendt612e:
met zo’n werklust maar iedere week is er wel wat mis mee.

Ik zou echt niet weten wat, vanalles komt een keer aan de beurt zoals accu, startmotor en dynamo. Maar is elke 10 jaar een keer aan de beurt, ook al voor de 10.000uur wanneer de rest net is ingelopen. Dat is telkens terugkerend onderhoud en als je dat niet wil accepteren, moet je nieuw kopen maar schrijf je die 10.000euro per jaar sowieso al af in plaats van dat je het eventueel aan onderhoud kwijt bent. Dat is een keuze. Heb de afgelopen 5 jaar het vaakst stil gestaan met de nieuwste trekker door emissietroep en sensoren. Daarvoor koop ik niet nieuw, maar is wel de ellende die je er voor niets bij krijgt.

Zelf de aandrijfas tussen motor en bak kapot gehad, lastig maar kan gebeuren na 24.000uur. Verder nooit reparties aan motor, hydrauliek of aandrijving gehad. Alleen lekke slangen en soms wat stroomprobleempjes wat voor 90% zelf op te lossen was. Veel slangen zijn hetzelfde, als een lek gaat en een andere ziet er slecht uit, laat ik er 2 persen en is die de volgende keer ook binnen een half uurtje vervangen.
Tijdelijk een 18e gehad met 25.000uur en automatische smering. Die machine liep echt als nieuw zonder speling. Kan een keer een flinke reparatie komen, maar als je dat weg zet tegen afschrijving van nieuw is het maar een schijntje.
Het grootste probleem is eigenlijk dat hoe groter de shovel, hoe goedkoper ze worden en dat op den duur de beperking wordt voor erf en stallen. Kan het nog niet accepteren hoe duur minishovels zijn en deze ook glad af zijn na 10.000uur, maar de grotere broers dan pas beginnen en die urenstand er ook probleemloos bij op draaien voor veel minder geld.
CaseCS130
@Noorderling Dat je nog niks groots hebt gehad betekent niet dat het niet zal komen. Ben wel met je eens dat je heel wat kan repareren voordat je aan de afschrijving van een nieuwe zit en de emissietechniek zorgt idd voor teveel storingen bij nieuw.
Het is bij een gebruikte machine met veel draaiuren ook een kwestie van wat geluk. En bij grote machines telt het wel hard door als je een pomp, bak of motor kapot hebt. Beetje hetzelfde als dat een grote zware Mercedes gebruikt in aanschaf niet duur is, maar als je er wat mee hebt zijn de onderdelen wel kostbaar.
En wat natuurlijk speelt is dat je de shovel eigenlijk geen dag kan missen dus wel een plan B achter de hand moet hebben voor als er een grote reparatie is.
Minishovels zijn voor wat er aan materiaal aan zit idd veel te duur, gebruikt ook.
+1
Noorderling
Quote Reactie van @CaseCS130:
Dat je nog niks groots hebt gehad betekent niet dat het niet zal komen.

Helaas zat niet alles mee, heb genoeg versleutelt afgelopen jaar. Bijvoorbeeld trekker met 10.000uur motor uit elkaar gehad, uiteindelijk alleen koppakking lek en preventief wat onderdelen vervangen. Aantal nieuwe lagers, radiateur, waterpomp en nog wat keerringen en pakkingen. Aan onderdelen en uren, exclusief beurten minder als een euro per draaiuur en gaat weer jaren mee. Als je iets jongers wilt kopen om niet op onderhoud te betalen moet je minimaal 50k bijleggen.

Mn ervaring is dat je evenveel reparaties hebt door leeftijd als gebruik, ben ik niet bang voor jong gebruikt met veel uren, als er maar niets is toegelegd op onderhoud. In de motor zelf was bijvoorbeeld 0 slijtage te zien terwijl die toch niet het meest geliefde werk doet, maar na die urenstand de olie altijd nog blank. Dan is het een kwestie van lekker zo door gaan, nu weet je wat je hebt.

Kwam hier laatst ook een Fendt voertrekker met meer dan 30.000uur voorbij, als die trekker niet te oud is zit alle comfort er wel in, daarvoor hoef je niet iets nieuws te kopen, dat begint juist weer wat door te slaan zoals hele fendt one of noem het maar op, wat je voor veel werk toch niet nodig bent en als standaard uitrusting de trekker al veel te duur maakt. Begint steeds meer john deere M series te zien voor het simpele werk, flink goedkoper, functioneel en toch comfortabel omdat sommige types en merken zichzelf uit de markt prijzen.
Fendt926Driver
Quote Reactie van @CaseCS130:
@Noorderling Dat je nog niks groots hebt gehad betekent niet dat het niet zal komen

Het kan ook zijn dat een werklust gewoon goed in elkaar zit.
En alles ietwat overbemeten is.

Een / mijn ahlmann az 10 weet je gewoon van dat de achteras een keer de steekas breekt. (Of 2 of 3 keer in zijn leven) of de de hele achteras het begeeft.
Daarom is het lastig er 1 met 15.000 uur te kopen omdat die een kapotte as kan hebben....

Misschien is werklust daar wel iets aan ten onder gegaan.
Te goede machines bouwen en dat niemand binnen de 25.000 uur weer een nieuwe nodig had...
mdoornekamp
@Noorderling
Quote:
mini shovel glad af na 10.000 uur

Nou bij 5000 uur wordt het al oppassen . Achteras van een beetje forse mini shovel kost trouwens ook 8000 euro hoorde ik laatst 😪
EA_MF
@mdoornekamp die dingen zijn sws duur in onderhoud. Maar zou m desondanks voor geen goud willen missen 😅
+1
@EA_MF duur? Olie en filters tot nu toe. 4000 uur
J asper
@MaartenMandemaker 4000 uur is ook nieuw ja
+2
@J asper 20 jaar oud
J asper
@MaartenMandemaker 👍🏻👍🏻 Doet die ook niet veel.
@J asper loopt elke dag
J asper
@MaartenMandemaker Onze loopt ook elke dag, maar heeft nu dik 9000 totaal. Wel een grotere.
+1
@J asper Wij voeren er niet mee. Dat scheelt al veel
J asper
@MaartenMandemaker Klopt, dat is minimaal de helft van de uren en denk nog wel meer.
+1
@J asper onze voertrekker loopt 200 uur per jaar, en daar komt blokken snijden nog bij.
J asper
@MaartenMandemaker Onze een kleine 500, maar die doet ook nog wel eens wat anders. Wel mechanische uren teller.
+1
@J asper bij ons doet ie niet heel veel andere klussen. Wel elektronische teller, maar de vorige trekker met mechanische deed er ook 200 per jaar
J asper
@MaartenMandemaker Hier ook schudden en harken, en wat knooi klusjes. En nu swinters 3 wagens en zomers 2.
+1
mdoornekamp
@MaartenMandemaker dan gebruik je hem alleen voor de kleine klussen. Waar die voor gemaakt is. Meestal worden de mini's mishandeld. Kranen net zo.
+1
casejxu
@mdoornekamp ik bedenk altijd weer meer kleine klusjes die de shovel nog makkelijker maken... wij draaien ongeveer 400 uur per jaar mee
@mdoornekamp We mishandelen hem niet idd, met verstand mee omgaan, net als de rest van de machines.
+2
@mdoornekamp en ben wel secuur op onderhoud. Smeer hem elke maand door en elk jaar nieuwe motorolie. Assen en hydrauliek meest om de 3 jaar
rommert14
@MaartenMandemaker
Quote:
en ben wel secuur op onderhoud. Smeer hem elke maand door

Hier niet, altijd koud starten en volgas weg, 10000 uur in 7 jaar, geen noemenswaardige problemen
EA_MF
@MaartenMandemaker ik hoop dat ik dat met de Schäffer nu ook ga redden, onze oude Gehlmax was niet zo’n fantastische machine (ook te licht). Die heeft in 4500 uur wel wat meer onderhoud en reparaties te pakken gehad 🙈
@EA_MF Wij hebben een 336. Ben er nog altijd heel blij mee. Wel zwaardere assen eronder als standaard. Hij is lekker sterk op de wielen
EA_MF
@MaartenMandemaker ik heb nu een 3550, onze vorige (🇨🇳 kopie van weidemann 1250) was te licht voor wat wij dr mee moeten doen. De schaffer is iets trager maar kan er nu wel met fatsoen het werk mee doen waar wij m voor hebben. Heb er sinds mei vorig jaar 600 uur geklokt.

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de John Deere 6430 Premium ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!