Foto van een Fendt Xylon een frost frontlader met een draaikrans op een fendt xylon. Foto is geplaatst door Fendt926Driver op 29-12-2021 om 22:40:14, met 14 reacties.

Fendt Xylon

1.765 foto's van @Fendt926Driver

+1
Fendt926Driver
Foto van een Fendt Xylon een frost frontlader met een draaikrans op een fendt xylon
+1
DANOONTJE POWERR
@Fendt926Driver Is dit een Xylon dan?
Die hebben de cabine toch niet boven de achterwielen?
+2
Fast Eddy
@DANOONTJE POWERR

Goed gezien. GTA moet het zijn. Vandaag nog een Xylon gezien en die heeft de cabine tussen de wielen.
+2
Fendt926Driver
@DANOONTJE POWERR ha nou je het zegt.
Op deze folder zit die op een gta.
Dan heb ik de andere folder nog niet gevonden...

Reacties

+1
Vandaar de ahlmann
Het moest op een fendt lijken 😉
+1
Valtra man
Lijkt me wel een ideale trekker als je dan een toch voorlader erop wilt. En al helemaal met draaikrans, kan je even mee ‘sideshiften’
Fast Eddy
@Valtra man

Voordeel van dit type is dat de voorkant pendelt in plaats van de vooras. Ik dacht dat de Xylon deze constructie ook heeft.
+2
PieterA
@Fast Eddy lijkt mij juist een nadeel voor voorladerwerk; zeker met een draaikrans er tussen. Bij een normale voorladertrekker moet het achterwiel opgetild worden om instabiel te worden. Bij een gta of Xylon heb je alleen het gewicht van de voortrein als contragewicht tegen omvallen in een bocht. Als er dan ook nog een draaikrans Bij tussen zit valt er helemaal niet meer mee te werken denk ik. Of is de pendelbeweging voor de cabine gefixeerd?
Fast Eddy
@PieterA

Ik bedoel dan zonder draaikrans. Een shovel heeft ongeveer hetzelfde systeem als de GTA. Ik heb ook nog nooit een shovel of verrijker gezien met een vrij pendelende vooras.
+1
PieterA
@Fast Eddy Ik ben niet zo goed bekent met alle typen shovel, maar degenen die ik weet hebben net zoals een verreiker een pendelende achteras. Dan helpt motor en transmissie ook om niet om te vallen.Een Gta heeft de pendel voor de cabine.
+2
Fendt926Driver
Quote Reactie van @Fast Eddy:
Voordeel van dit type is dat de voorkant pendelt in plaats van de vooras.

Dat vondt ik het grootste nadeel.
Was 4 voorladers gewend op 4 verschillende trekkers en altijd prima mee kunnen werken. Tot de 5e lader vast voorop de xylon kwam.
Dat was dubbel wennen. Aan de ene kant het prima zicht.
Maar aan de andere kant een lader die niet vast zat aan de achterbrug.
Dus het zicht op de lader veranderde.
Waar ik gewend was dat de lader altijd vast voor je stond bewoog die nou heen en weer met rijden op ongelijk land.
En stabiliteit was niets mis mee omdat na een 20 graden pendel het hele achterstuk ook om zou moeten gaan om te kantelen.
Was het voor mij toch de reden om de lader weer weg te doen.
Fast Eddy
@Fendt926Driver

Dat snap ik dan wel. Als je een knik shovel bent gewend moet je erg wennen aan een verrijker of wielgestuurde shovel op het gebied van sturen. Vlakbij zit een akkerbouwer die juist alleen de voorlader op de GTA en Xylon gebruikt. De Xylon wordt soms meer als shovel gebruikt dan als trekker. Maar ja als je ook 7 andere trekkers hebt is de keuze ook niet zo moeilijk.
+3
Valtra man
@Fast Eddy onze lader zit op de Holder,ik vind het wel handig dat de lader de contouren volgt vd voortrein ipv de achtertrein. Maar vooral het feit dat ik de lader ten alle momenten wat kan ‘sideshiften’ vind ik super handig. Iets wat ik altijd mis wanneer ik op een verreiker of trekker zit.
wim-same
Gewoon een Ahlman toch???

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Fendt Xylon ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!