Foto van een County,geen halve vrachten!!!. Foto is geplaatst door spoorkraan op 30-12-2021 om 10:39:12, met 24 reacties.

County Onbekend

+5
spoorkraan
Foto van een County,geen halve vrachten!!!
+1
WaterDeutzer
Quote Reactie van @spoorkraan:
Foto van een County,geen halve vrachten!!!

Bij County's zag je vaak "bijpassende" chauffeurs.😎
+3
spoorkraan
@WaterDeutzer mijn eerste baasje kon daar geweldige verhalen over vertellen,in landsmeer had je vroeger gebr. de kock zitten.die hadden ook een hoop county,s met van die patatzakken erachter.daar stonden ze in de schaft met de neuzen tegen elkaar aan,kijken wie de sterkste had,en de regel vol heeft voorrang op leeg werd ook nog wel eens vergeten....
+1
WaterDeutzer
Quote Reactie van @spoorkraan:
en de regel vol heeft voorrang op leeg werd ook nog wel eens vergeten

Daar kan ik je nog een mooie annekdote van Pa over vertellen:
In de jaren '50 met de Prins Superieur Mestwagens achter de Tefjes en MF35's was er ook zo'n "regelgeving". Pa heeft de naam vorige week nog genoemd, maar ga ik niet doen. Op het landpad elkaar kruisen en de lege trekkerchauffeur ging niet aan de kant voor Pa met een "volle" bak. Gevolg: 2 Superieurs zonder wielassen!😅 Er is een takelwagen aan te pas gekomen om beide strooiers te bergen.
+2
langeslagdiesel
@WaterDeutzer zo heb ik een zelfde soort verhaal in der tijd gehoord met twee kilverbakken langs de weg in de buurt van de Wogmeer. Kwam ook niet goed.

Reacties

+1
schluterman
Prachtig tafereel
Rondeutz06
Prachtig plaatje, die man had er zin in.💪💪
+2
Albert Peters
Dat type personeel hadden wij ook
De eerste vraag was vaak wat schuift het? De rest kwam later
Jongens van 16 17 zonder enige ervaring met trekkers leren werken met zo n trekker/kraan Daar was veel geduld voor nodig
langeslagdiesel
@Albert Peters vooruit ging meestal wel. ( behalve op maandag. Of dinsdag na het deunen.) achteruit naar de kraan rijden was weer een ander verhaal! Koppeling en remmen was vaak het eerste wat de moet op gaf. Jongens van de boerderij ging meestal wel goed. Maar nu raken de boeren op en dus ook de jongens die vroeger bij een loonwerker ff een jaar of wat aan de gang gingen / gaan.
+4
Albert Peters
@langeslagdiesel ik kan er een boek over schrijven dat is het enigste wat ik anders zou hebben is personeel alleen met 1 machine kan je ook van bestaan ben ik achter gekomen
langeslagdiesel
@Albert Peters mooi zo houden.
Albert Peters
@langeslagdiesel helemaal waar heb vanaf 2006 tot 2019 alleen gewerkt toen was ik bijna72 en ishet meeste over
+6
Wimariete
Prachtige foto. Doet me denken aan de ruilverkaveling die eind tachtig bij ons speelde. De aannemer(Vink uit Heteren) had een grote ford rupskraan en een 5 county,s met dumpers. Zelfde als op de foto. De kraan was de enigste die gewoon starte. S,avonds gingen alle county,s achterwaarts met de dumper in een cirkel om de kraan staan. S,morgens kregen ze allemaal een duw van de kraan en dan bleven ze de hele dag lopen. De meeste county,s zaten fritsmeijer cabines op. 1 chauffeur had het voor raam tijd open staan. Die kon overal horen schreeuwen (als men motor maar loopt,en men radio het maar doet,is alles apk goedgekeurd) Het waren allemaal wel harde werkers. Gingen bijna dag nacht door. S,avonds even met een goed gevulde pan soep naar de jongens deed wonderen. Of een kratje bier. Als je ergens nog wat zand of grond extra nodig had was het altijd zo geregeld zonder problemen.
spoorkraan
@Wimariete mooi verhaal, wim!!😂zo waren er veel van die bedrijven bezig.
+7
radium45
Quote Reactie van @Wimariete:
1 chauffeur had het voor raam tijd open staan.

Die kennen wij. Dat is Huub @Fendt926Driver
+1
schluterman
@radium45 hahahaha ik denk het ij zegt het 🤣🤣🤣
+5
RPCounty
@Wimariete dat die dingen aangeduwd werden had vaak te maken met t feit dat men bang was dat de accu s gejat werden. Dus zet je dr gewoon geen accu op. Hier was n loonwerker die allemaal oude majors en supers had. Dan hadden ze n bult zand gemaakt en lieten er 1 afrollen. Die kon dan las hij liep de rest een drukker geven😅 andere tijden....maar wel hele mooie tijden
+2
Wimariete
@RPCounty Ik denk dat het deze keer meer met het financiële gedeelte te maken had. Het bedrijf in kwestie ging failliet tijdens deze verkaveling. Kapotte machines stonden soms een maand in het land voor ze gerepareerd werden. Als de kraanmachinist geen loon kreeg, kwam hij niet eerder weer dan als er betaald werd. Hij had ook de meeste kijk op het werk en fungeerde ook als voorman. Als hij er niet was ging de rest naar huis.
+1
RPCounty
@Wimariete t was soms idd armoede troef in dat werk
radium45
@Wimariete was dat niet Eggengoor?
Wimariete
@radium45 Nee Henkie. Eggengoor zat aan jullie kant. Ruilverkaveling Steenderen was VINK.
joozt
@Wimariete Eggengoor was ook later toch? Dat kan ik me ook nog wel herinneren van de ruilverkaveling in buitengebied Velswijk.
Wimariete
@joozt klopt Joost. Ruilverkaveling Steenderen sloot af toen Ruilverkaveling Hengelo/Zelhem begon. Wij verhuizden met onze boerderij in 1988 van Keijenborg naar Toldijk, dus van Hengelo/Zelhem naar Steenderen. Het overleggen,uitzoeken en regelwerk had ongeveer 3 jaar in beslag genomen. Dus in 85 waren we al begonnen. Wij waren het laatste verplaatsings project van Ruilverkaveling Steenderen. Toen ons bedrijf gerealiseerd was,was Ruilverkaveling Steenderen ten einde. Hengelo/Zelhem was bezig met voorlichting en bedrijven benaderen die in aanmerking kwamen voor veplaatsing. Duurde nog 1 of 2 jaar voor de echte verkaveling begon. Hier was Eggengoor inderdaad de hoofd aannemer.
+2
Albert Peters
Dat is echt zielig als een bedr geen geld heeft
Ik heb voor een betonfabriek gewerkt in zo een situatie :schip zand voor de wal dat een dag later weer weg voer de productie stil omdat de cement op is Wezen kijken of de heftruck gerepareerd was en terug gestuurd met als de vorige rekekeningen betaald zijn en deze rep vooruitbetaald word gaan we er aan beginnen
Maar in zo n geval is het snel uit met de onderneming
En voor een aannemer gewerkt waar alles stilstond dagen omdat er geen drainzand geleverd werd dan gaat het ook verkeerd

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de machines van County ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!